Σύμφωνα με την Ελληνική Παράδοση, σε κάθε αστερισμό κυριαρχεί ένας από τους Ολυμπίους θεούς, οι δε Ολύμπιοι θεοί συλλειτουργούν ανά ζεύγη τα οποία συγκροτούν οι θεοί που βρίσκονται σε αντιδιαμετρικές θέσεις επί του ζωδιακού.
Οι κυριαρχίες και τα ζεύγη των Ελλήνων θεών είναι τα εξής :
Κυριαρχίες Θεών :
Οι κυριαρχίες και τα ζεύγη των Ελλήνων θεών είναι τα εξής :
Κυριαρχίες Θεών :
Ζώδιο Ολύμπιος Θεός
21/9 – 20/10 Ζυγός - Ήφαιστος
21/10 – 20/11 Σκορπιός - Άρης
21/11 – 20/12 Τοξότης - Άρτεμις
21/12 – 20/1 Αιγόκερω - Εστία
21/1 – 20/2 Υδροχόος - Ήρα
21/2 – 20/3 Ιχθείς - Ποσειδών
21/3 – 20/4 Κριός - Αθηνά
21/4 – 20/5 Ταύρος - Αφροδίτη
21/5 – 20/6 Δίδυμοι - Απόλλων
21/6 – 20/7 Καρκίνος - Ερμής
21/7 – 20/8 Λέων - Ζεύς
21/8 – 20/9 Παρθένος - Δήμητρα
Ζεύγη Θεών :
Ζεύς – Ήρα
Ποσειδών – Δήμητρα
Ήφαιστος – Αθηνά
Απόλλων - Άρτεμις
Άρης – Αφροδίτη
Ερμής – Εστία
Την πληροφορία αυτή μας την διασώζει ο Marsilio Ficino, ο οποίος ίδρυσε την Πλατωνική Ακαδημία στην Φλωρεντία και ο οποίος μετέφρασε στα Λατινικά όλα τα έργα του Πλάτωνος.
Στο έργο του «Πλατωνική Θεολογία» αναφέρει τις κυριαρχίες των θεών σύμφωνα με τους Πυθαγορείους.
Την ίδια σχέση θεών και αστερισμών καταγράφει επίσης και ο Λατίνος Αστρονόμος Manilius στο έργο του Astronomica.
O Bouche-Leclerq στο “L’astrologie Greque” σελ.184, αναφερόμενος στον Manilius, ρητά αναφέρει ότι αυτή η αντιστοίχιση δεν μπορεί να είναι Ρωμαϊκή [ καθώς οι Ρωμαίοι αντιστοιχούσαν τον Αρη ( Mars) στον Μαρτιο, την Ηρα ( Junon ) στον Ιούνιο, τον Ιανό στον Ιανουάριο κλπ ], αλλά πολύ πιθανόν είναι της εποχής του Ευδόξου ο οποίος ήταν μαθητής της Πλατωνικής Ακαδημίας ή πιο πρόσφατη.
(Επισυνάπτονται η αναφορά του Ficino για την αντιστοίχιση των Πυθαγορείων, το αντίστοιχο απόσπασμα του Manilius καθώς και η σχετική σελίδα του Bouche-Leclerc με την παρατήρηση για την προέλευση της αντιστοίχισης αυτή)
Σχετικά ευρήματα που καταγράφουν την αντιστοίχιση θεών και ζωδίων είναι :
1. Βωμός που έχει ανακαλυφθεί στην πόλη Grabi της Ιταλίας όπου απεικονίζονται οι 12 Ολύμπιοι θεοί στις αντίστοιχες θέσεις στον ζωδιακό. Ο βωμός αυτός υπάρχει στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι.
( βλέπε σχετική επισυναπτόμενη εικόνα)
2. Το χρυσό διάδημα της Λαοδικείας ( +270-275 ) το οποίο παριστάνει τις 12 αυτές κυριαρχίες. Στο διάδημα αυτό υπάρχει χαραγμένο το Sol Invictus. Πολύ πιθανόν, το διάδημα αυτό, που εδένετο στο κεφάλι, να εφέρετο από τον ιερέα του Ηλίου.
Την πληροφορία αυτή μας την διασώζει ο Marsilio Ficino, ο οποίος ίδρυσε την Πλατωνική Ακαδημία στην Φλωρεντία και ο οποίος μετέφρασε στα Λατινικά όλα τα έργα του Πλάτωνος.
Στο έργο του «Πλατωνική Θεολογία» αναφέρει τις κυριαρχίες των θεών σύμφωνα με τους Πυθαγορείους.
Την ίδια σχέση θεών και αστερισμών καταγράφει επίσης και ο Λατίνος Αστρονόμος Manilius στο έργο του Astronomica.
O Bouche-Leclerq στο “L’astrologie Greque” σελ.184, αναφερόμενος στον Manilius, ρητά αναφέρει ότι αυτή η αντιστοίχιση δεν μπορεί να είναι Ρωμαϊκή [ καθώς οι Ρωμαίοι αντιστοιχούσαν τον Αρη ( Mars) στον Μαρτιο, την Ηρα ( Junon ) στον Ιούνιο, τον Ιανό στον Ιανουάριο κλπ ], αλλά πολύ πιθανόν είναι της εποχής του Ευδόξου ο οποίος ήταν μαθητής της Πλατωνικής Ακαδημίας ή πιο πρόσφατη.
(Επισυνάπτονται η αναφορά του Ficino για την αντιστοίχιση των Πυθαγορείων, το αντίστοιχο απόσπασμα του Manilius καθώς και η σχετική σελίδα του Bouche-Leclerc με την παρατήρηση για την προέλευση της αντιστοίχισης αυτή)
Σχετικά ευρήματα που καταγράφουν την αντιστοίχιση θεών και ζωδίων είναι :
1. Βωμός που έχει ανακαλυφθεί στην πόλη Grabi της Ιταλίας όπου απεικονίζονται οι 12 Ολύμπιοι θεοί στις αντίστοιχες θέσεις στον ζωδιακό. Ο βωμός αυτός υπάρχει στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι.
( βλέπε σχετική επισυναπτόμενη εικόνα)
2. Το χρυσό διάδημα της Λαοδικείας ( +270-275 ) το οποίο παριστάνει τις 12 αυτές κυριαρχίες. Στο διάδημα αυτό υπάρχει χαραγμένο το Sol Invictus. Πολύ πιθανόν, το διάδημα αυτό, που εδένετο στο κεφάλι, να εφέρετο από τον ιερέα του Ηλίου.
Ετσι λοιπόν , κυριάρχος της Φθινοπωρινής Ισημερίας είναι ο θεός Ηφαιστος.
( Εκτός από τα παραπάνω και κάποια άλλα ευρήματα με παραστάσεις όπου φαίνεται η κυριαρχία των θεών στα ζώδια και τα αντίστοιχα ζεύγη τους, αναφέρονται στο πολύ καλό άρθρο του επιστημονικού περιοδικού American Journal of Archaeology. όπου υπάρχει όλη η σχετική τεκμηρίωση
The Gods of the Months in Ancient Art
Charlotte R. Long
American Journal of Archaeology, Vol. 93, No. 4 (Oct., 1989), pp. 589-595
http://www.jstor.org/pss/505330 )
Charlotte R. Long
American Journal of Archaeology, Vol. 93, No. 4 (Oct., 1989), pp. 589-595
http://www.jstor.org/pss/505330 )
2 σχόλια:
Για άλλη μία φορά, ο Εμπεδότιμος, μας δείχνει το πόσο σημαντικός είναι για την ορθή κατανόηση της Ελληνικής Θεολογίας! Εύγε!
Εμπεδότιμε, με μπέρδεψε ολίγον τι, το γεγονός ότι αν συνδιάσουμε την πληροφορία του Ficino με εκείνη του Πορφυρίου στο Περί του εν Όδυσσεία των νυμφών άντρου για τους οίκους των ζωδίων, είναι κάπως αναπάντεχο. Δηλαδή:
Κριός - Άρης
Ταύρος - Αφροδίτη
Δίδυμοι - Ερμής
Καρκίνος - Σελήνη
Λέων - Ήλιος
Παρθένος - Ερμής
Ζυγός - Αφροδίτη
Σκορπίος - Άρης
Τοξότης - Δίας
Αιγόκερως - Κρόνος
Υδροχόος - Κρόνος
Ιχθύες - Δίας
Βλέπουμε ότι ο Δίας είναι στους Ιχθύες και στον Τοξότη, ενώ ο Ζευς στον Λέων. Φυσικά άλλο ο Θεός Ζευς και άλλο ο Πλανήτης Ζευς και όχι Δίας, βεβαίως βεβαίως, καθότι η ονομαστική "Δίας" δεν υπάρχει στην Ελληνική Γλώσσα και ομιλώ περί της αρχαίας. Επίσης ο Λέων είναι στον Ήλιος και λογικό, μίας και ο Λέων είναι και ηλιακό ζώο αλλά δεν θα ήταν λογικό ο Θεός που αντιστοιχεί στον Ήλιο να είναι ο Απόλλων;
Δημοσίευση σχολίου