Σε προηγούμενη ανάρτηση μας, της 8/9/2014, στην
προσπάθεια μας να κάνουμε «ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥ» του Ταφικού
Μνημείου, θεωρήσαμε ότι η είσοδος των
Σφιγγών συμβολικά αποτελεί το όριο μεταξύ του αισθητού κόσμου (χώρος έξω
από τις Σφίγγες) και του υπεραισθητού
κόσμου (χώρος εντός του Ταφικού Μνημείου).
Παρεμπιπτόντως,
παρότι η προσπάθεια αυτή αποσυμβολισμού έγινε σχετικά νωρίς, προϊούσης της
ανασκαφικής έρευνας, εκ του
αποτελέσματος προκύπτει ότι ήταν πολύ επιτυχής. Πολύ σύντομα θα γίνει
μια αναθεωρημένη προσπάθεια
αποσυμβολισμού του Ταφικού Μνημείου μιας και ήδη έχουμε όλα (ή σχεδόν όλα)
τα δεδομένα από την ανασκαφή.
Αρκετά αργότερα, από μια συνέντευξη του κ.Λεφαντζή ( Αμφίπολη: Ο Τύμβος, οι Δελφοί και η δυναστεία των Τημενιδών) προέκυψε ότι τα κεφάλια των Σφιγγών δεν ήταν αντικρυστά
αλλά ασύμμετρα, το ένα ήταν στραμμένο
προς τα μέσα και το άλλο προς τα έξω. Το γεγονός αυτό το συνδυάσαμε με την πιθανότητα οι νεκροί να είναι τελικά δύο
και διατυπώσαμε τον συμβολικό λόγο
αυτής της ασυμμετρίας. (βλέπε : Ο ΜΑΚΡΥΣ ΚΙΒΩΤΙΟΣΧΗΜΟΣ ΤΑΦΟΣ, Η ΤΕΦΡΟΔΟΧΟΣ ΚΑΙ Ο «ΚΟΝΤΟΥΛΗΣ» : ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ‘Η/ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝ; )
Είναι όμως αυτή ασυμμετρία ή τελικά
αποτελεί μια συμμετρική απεικόνιση
του γεγονότος ότι οι Σφίγγες, όπως
ακριβώς υποθέσαμε στην ανάρτηση μας Περί Αποσυμβολισμού, αποτυπώνουν συμβολικά το όριο μεταξύ του αισθητού κόσμου και του
υπεραισθητού;
Αν ανατρέξουμε στην Αιγυπτιακή μυθολογία θα δούμε ότι ο θεός Ruti, που φαίνεται ότι αποτελεί ένα άλλο όνομα
του θεού Aker, ήταν ένας θεός που
αποτυπώνετο ως διπλό λιοντάρι που
καθόταν στην είσοδο του κάτω κόσμου
και φύλαγε τον ορίζοντα όπου ο ήλιος έδυε
και ανέτελλε, με άλλα λόγια
είχε προσανατολισμό Ανατολής-Δύσης.
Κάποιοι δε μελετητές συνδέουν τον θεό Ruti/Aker με την Σφίγγα
της Αιγύπτου (http://goddesschess.blogspot.com/2010/01/has-mystery-of-sphinx-been-solved.html.) , καθώς ένα από τα αρχαία Αιγυπτιακά Ιερογλυφικά για τον Διπλό
Λέοντα, το Hrumachis , είναι η σφίγγα, με την
οποία συνδέεται ο «άρχοντας του Διπλού
Λέοντα».( http://hermetic.com/wisdom/back-night.html)
Στην επιγραφή δε του Daryavush I. στο Khargeh, την όαση του Αμμωνα στην Λιβυκή έρημο (με την οποία όπως είναι γνωστό είχε πολύ
μεγάλη σχέση ο Αλέξανδρος) ο
μεγάλος θεός Αμμων-Ρα, ο αόρατος θεός
που αποκαλύπτεται στον θεό Ήλιο,
καλείται «ο Λέων των διπλών Λεόντων» (http://www.sacred-texts.com/etc/tu/tu14.htm).
Αν όμως δούμε το σύστημα των Σφιγγών στην είσοδο
του Ταφικού Μνημείου με την κάθε μια
Σφίγγα να κοιτά η μια προς τα μέσα και η
άλλη προς τα έξω, θα δούμε ότι σαν σύλληψη μοιάζει εκπληκτικά με τον Διπλό Λέοντα, από τον οποίο ο ένας κοιτά προς μια κατεύθυνση και ο
άλλος προς άλλη όντες όμως πλάτη με πλάτη! Έτσι αντί για δύο λέοντες έχουμε δύο σφίγγες και η τοποθέτηση των λεόντων να κοιτάνε σε αντίθετες
κατευθύνσεις όντες πλάτη με πλάτη, υλοποιείται με την στροφή των κεφαλιών των Σφιγγών
προς τα μέσα και προς τα έξω!
Όπως λοιπόν ο Διπλός Λέων οριοθετεί τους δύο κόσμους βρισκόμενος στον άξονα Ανατολής-Δύσης, έτσι και οι Σφίγγες βρίσκονται μεταξύ αυτών των δυο κόσμων προσανατολισμένες και αυτές κατά τον
άξονα Ανατολής-Δύσης!
37 σχόλια:
Τι απαντά στο υπ. Πολιτισμού ο ερευνητής Μπαρτσιώκας για τον τάφου του Φιλίππου
http://tvxs.gr/news/alles-texnes/ti-apanta-sto-yp-politismoy-o-ereynitis-mpartsiokas-gia-ton-tafoy-toy-filippoy
"Το ότι ο Φίλιππος Β᾽ αποδείχθηκε ότι βρίσκεται στον τάφο Ι και όχι στον τάφο ΙΙ, όπως ήταν η μέχρι σήμερα η γενική άποψη (που όμως δεν είχε ποτέ αποδειχθεί επιστημονικά και υπάρχουν πολλές αντιρρήσεις γι’αυτή!) οδηγεί στο εκπληκτικό συμπέρασμα ότι η ασπίδα και η περικεφαλαία που βρέθηκαν στον τάφο ΙΙ (που τώρα πιστοποιείται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι είναι του Αρριδαίου), ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΤΡΟ. Για πρώτη φορά η Ελλάδα μπορεί να ισχυριστεί ότι κατέχει τουλάχιστον δύο αντικείμενα που ανήκαν στον Μέγα Αλέξανδρο!"
"Αν το Υπουργείο Πολιτισμού, θέλει να αντικρούσει την επιστημονική εργασία μας, τότε μπορεί να το κάνει δημοσιεύοντας δική του εργασία στο Science και στο PNAS."
International Archaeological Discovery Award
(http://www.borsaturismoarcheologico.it/en/bmta-ed-archeo-presentano-prima-edizione-dellarchaeological-discovery-international-award-premio-dedicato-alle-significative-scoperte-archeologiche/)
The Awards will be given in Paestum on Friday, October 30th 2015.
The first five archaeological discoveries are:
1. TOMB OF AMPHIPOLIS, Verghina, Macedonia – Greece
2. THE OLDEST HUMAN FOOTPRINTS IN EUROPE, Happisburgh – England
3. THE TOMB OF KHENTAKAWESS III, Abu Sir – Egypt
4. TOMB WITH CHARIOT OF A PRINCE OF THE GAULS, Warcq – France
5. TREASURE OF ORSELINA, Canton Ticino – Switzerland
The archaeologist Katerina Peristeri has found the largest ancient tomb ever discovered in Greece. The mound has a circumference of 496 meters. The marble door is guarded by two winged sphinxes sitting on a lintel that still has traces of its original colors, red, blue, black. Then, freeing the room behind the sphinxes, covered with a barrel vault in marble, it was discovered a second room and another entrance. On the sides of the rectangular door, a pair of large caryatids made of marble of Thasos.
Excluded that the tomb was destined to Alexander, it is believed it was for one of his generals, or perhaps for his mother, or for the wife of Alexander, Roxane and their young son Alexander IV, killed in 311 by one of the generals who were fighting for the succession to the throne. We only know who was the architect: a friend of Alexander, Deinokrates of Rhodes, who signed the work.
Καλησπέρα Εμπεδοτιμε και φίλοι του blog.
Θέλω σε πρώτη φάση να δώσω συγχαρητήρια στο Εμπεδότιμο για το ιστολόγιο, το οποίο παρακολουθώ νομίζω από τις αρχές του 2014, αλλά πρώτη φορά σχολιάζω σε αυτό. Επιπλέον θέλω να τον ευχαριστήσω γιατί μου έδωσε την ευκαιρία να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου χάρη στις αναρτήσεις, αλλά και απο την συζήτηση που γίνεται με τους φίλους του blog.
Γράφω λοιπόν με αφορμή την ανάρτηση του φίλου "Oryktosploutos". Με βάση του link που παραθέτει, μαθαίνω-ουμε οτι "We only know who was the architect: a friend of Alexander, Deinokrates of Rhodes, who signed the work".
Θελω να ρωτησω το εξης. Είναι γνωστό οτι υπάρχει η υπογραφή του Δεινοκράτη?? Νόμιζα πωςήταν μια υπόθεση οτι αυτός είναι ο αρχιτέκτονας
Γειά σας συγχαρητήρια για την προσπάθεια που κάνετε για την αμφιπολη! ! Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση γιατί δεν γνωρίζω πολλά για τα αρχαία ταφικα έθιμα Το γεγονός ότι βρέθηκε η ασπίδα του μεγάλου Αλεξάνδρου στην Βεργίνα δεν αυξάνει κατά πολύ την πιθανότητα να μετέφεραν τον ίδιο στην Ελλάδα;θα μετέφεραν μόνο την ασπίδα του; αλλά μου φαίνεται περίεργο το γεγονός ότι βρέθηκε στην Βεργίνα και όχι στην αμφιπολη που υποθέτουμε είναι θαμμένος πως το εξηγείτε ; παρακαλώ πείτε μου την γνώμη σας και κάτι τελευταίο ακούγεται ότι έχει βρεθεί χρυσά ακόμα και βιβλιοθήκες αν ισχύει αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία νομίζω για τον ποιον φτιάχτηκε
διαβασα σε καποιο σαιτ αυτο
http://amfipolinews.blogspot.gr/2015/07/blog-post_8975.html
επειδη σας θεωρω πολυ πιο αξιοπιστους απο εκεινο το σαιτ που εχει μετατραπει σε πολιτικο πλεον και οχι σαιτ της αμφιπολης, ξερει κανεις απο που μπορει να προκυπτει κατι τετοιο? φυσικα ειχα την ιδια αποψη απο παλια για την αμφιπολη και την τουμπα, αλλα το σαιτ αυτο γιατι μιλαει για χαμο? προεκυψε καποια πληροφορια απο καπου?
ευχαριστω
@anna paros,
Όχι απαραίτητα. Αλλωστε η ασπίδα απο το μέγεθος της φαίνεται οτι είναι αναθηματική.
Για χρυσο και βιβλιοθήκες πολύ πιθανόν είναι φήμες.
Βασίλη μάλλον είναι στην φαντασία κάποιων.Απλως δημιουργούν ειδήσεις για να υπάρχει αναγνωσιμότητα.
Δεν ειναι στην φαντασία κανενός οι βιβλιοθήκες κτλ.ειναι υπαρκτά αλλα επιχωμάτωμενα.
Το μονο σιγουφο ειναι οτι υπαρχουν πολλα στοιχεια και ευρηματα που δεν εχουν δει ακομα το φως της δημοσιοτητας.
Ξερουμε για τμηματα απο αγαλματα καθως και για βαση με αγαλμα αφιερωμενο στον αφηρωισμενο νεκρο που στεφανωναν οι καρυατιδες.
Ξερουμε για τμηματα απο τον θριγκο που κρυβουν πολλα, οπως και για τμηματα με αποκαλυπτικες παραστασεις απο τη βαση του λεοντα.
Ξερουμε για τεφροδοχο και φερετρο, αλλα δεν μας λενε τι απο αυτα βρεθηκε.
Ξερουμε για διασκοπησεις που υπονοουν διαφορα αλλα δεν μας λενε ολη την αληθεια.
Ξερουμε για ΔΥΟ νεκρους και για καποιους αλλους που τους πετσοκοψαν και τους ανακατεψαν με τα χωματα καιι...δεν συμμαζευεται.
Τωρα αμα μαθουμε και για βιβλιοθηκες και υπογειες κρεββατοκαμαρες...δενει το γλυκο!!
Tωρα,απο το συνολο των σκουπιδοσαιτ των σκουπιδομπλογκ των σκουπιδοαρθρων των σκουπιδοβιβλιων των σκουπιδοφημων και των σκουπιδοεκπομπων που δυστυχως εχουν κυκλοφορησει με αφορμη την αμφιπολη οφειλουμε να παραδεχτουμε οτι ο εμπεδοτιμος ειναι απο τους λιγους που εχουν προσεγγισει το θεμα με σοβαροτητα, ερευνητικη διαθεση, ιστορικη τεκμηριωση και πολυπλευρη αντιμετωπιση.
Προσωπικως δεν τον γνωριζω, ουτε εχω καμια διαθεση να τον "λιβανισω" ,ομως παρα τα οποια λαθη του ειναι μια οαση στον οχετο της παραπληροφορησης εσκεμμενης η μη, με την οποια βομβαρδιζομαστε ολοι εμεις που αγαπησαμε την αμφιπολη και λαχταρουμε για την ιστορικη αληθεια χωρις ωραιοποιησεις εμπαθειες και μακρια απο καθε λογης συμφεροντα.
Ομως αγαπητε Εμπεδοτιμε μου εκανε εντυπωση η "ευκολια" με την οποια σχεδον υιοθετησες την τελευταια μελετη για τον.ταφο 1 και 2 στην βεργινα που σχεδον δικαιωνει την παλαγγια.
Χωρις να απορριπτω τιποτα,νομιζω οτι οι μεχρι τωρα ερευνες δειχνουν οτι πρεπει να ειμαστε πολυ πολυ πολυ προσεκτικοι μεχρι να ανακαλυψουμε την αδιαμφισβητητη ιστορικη αληθεια κατι που ισχυει βεβαια και για τον ταφο της αμφιπολης
Καλες διακοπες σε ολους!
@PM
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λογια!
Όμως, όσον αφορα το θέμα των Τάφων 1 και 2 στην Βεργίνα, δεν υιοθετω υποχρεωτικά την καινούργια προσέγγιση. Αν παρατηρήσεις έχω δυο ερωτηματικα στο τιτλο και πολλά ΑΝ στο κειμενο.
Η καινούργια προσέγγιση είναι επιστημονική ανακοίνωση, δεν μπορω να την Κρινώ γιατί αφενός δεν έχω τις γνώσεις και αφετέρου μια επιστημονική ανακοίνωση κρίνεται με αλλη επιστημονική ανακοινωσηκαι όχι με ανακοινώσεις και δελτία τύπου.
Το οτι συμφωνεί με την μελέτη της Παλαγγια επιβεβαιώνοντας την με αρχαιολογικό εύρημα δεν με ενοχλεί καθολου, άλλωστε η μελέτη της είναι αρκετά επισταμένη, προτείνω οποίος δεν την έχει διαβάσει να το κανει.
Η σπουδή στο να απαντήσουν το ΥΠΠΟ και η κα Κοτταριδη με αντιφατικές ανακοινώσεις (Η Κοτταριδη Λέε ο νεκρός έναι τυμβωρυχος και βρέθηκε στις επιχώσεις του Τάφου ΙΙ καο οτι ο τάφος είναι γυναικείος ενω το ΥΠΠΟ λέει οτι βρέθηκε μεν στον Τάφο 1 αλλά δεν είναι ο κύριος νεκρός. Τώρα ο Ανδρόνικος που έλεγε οτι είναι ο Αρριδαιος κατ'αυτους δεν ήξερε τι έλεγε).
Μην ξεχνάμε οτι παίζονται πολλά χρήματα λόγω χρηματοδοτησεων και χορηγιών και κάποιοι φαίνεται οτι ανησυχούν.
Λόγω της ανακοίνωσης αυτής εστρεψαγια λίγο την προσοχή μου προς την Βεργίνα κιι ομολογω οτι κάτι δεν μου κολλάει τώρα που ξέρουμε και κάποια πραγματα παραπανω.
Το οτι δεν έχει γίνει μέχρι τώρα ανάλυση DNA των νεκρών των Τάφων Ι, ΙΙ και ΙΙΙ Γιαν εξακριβωθεί η συγγένεια τους το θεωρώ πολύ περίεργο και ύποπτο. Μήπως έχει γίνει και τα αποτελεσματα δεν είναι αυτά που κάποιοι θα ήθελαν;
Υπαρχουν και αλλά σημεία αλλά δεν χρειαζεται τώρα να αναλωθουμε στην Βεργίνα.Ας έχουμε όμως στο μυαλό μας οτι ΙΣΩΣ να μην είναι τα πραγματα έτσι όπως τα ξέρουμε μέχρι τώρα.
Καλό καλοκαίρι σε ολους!
θα επανερθω με κατι
βασικα απ την αρχη φωναζα εδω μεσα για την σημασια του περιβολου ο οποιος απαιτει αποσυμβολισμο και ολοι συμφωνουμε νομιζω οτι κυκλος εχει πολλα να πει....
αλλα αν θυμαστε καποια στιγμη οσοι ειναι απο παλια εδω μεσα ελεγα οτι το ψηφιδωτο μιλαει. δεν ειναι απλα μια παρασταση αλλα ενας χαρτης.
θα ηθελα λοιπον να επαναφερω αυτη την αποψη μου μετα απο μηνες που συνεχιζω και εγω την αναζητηση μου. πλεον πιο εντονα πιστευω εκεινη την αποψη μου.
ξαναθυμιζω
μια δικη μου ιδεα.... την ειχα δωσει εδω μεσα πριν πολυ καιρο...
http://prntscr.com/7y4wn3
τα μαθηματικα ειναι στις γωνιες των 3 χεριων. αλλα και στο δεικτη του Ερμη.
το καθε σωμα ενας χωρος και το καθε χερι και μια καθοδος. η καταστροφη του ψηφηδωτου μας δειχνει οτι εκει καποιος κατεστρεψε το τουνελ για να σταματησουμε. οπως και εχουμε σταματησει. λογο του οτι πιστευω καθε σωμα ειναι ενας χωρος. στο τουνελ εχουμε δυο αλογα. συμβολιζουν την αποσταση και την ταχυτητα αρα το τουνελ πρεπει να ειναι τετραπλασιο απ οτι οι θαλαμοι. ετσι εχουμε 8 4μετρους περιπου θαλαμους σε μηκος αρα 32 μετρα και 3χ39 σκαλοπατια καπως ετσι φτανουμε περιπου στο κεντρο του τυμβου.
(πρεπει να βρουμε το χερι του Αδη και την καθοδο, δηλαδη τα σκαλοπατια... οπως το χερι της περσεφωνης.
3 χερια με χωνιες σκαλια
1.σωμα περσεφωνης - αιθουσα καρυατιδες
2.καλιγραμο σωμα αδη - αιθουσα ψηφιδωτου
3.2 αλογα - τουνελ(καποιος το γκρεμισε και ετσι εκανε την τρυπα στο ψηφιδωτο)
4.ερμης - αιθουσα ταφου
5.δεικτης του ερμη - ταφικος θαλομος.
Αν τελικά όμως είναι έτσι...
http://www.xronometro.com/filippos-diamaxi/#respond
http://www.xronometro.com/amfipolis-s-o-s/
φτιαχνουμε ενα συλογο φιλων αρχαιολογικων ανασκαφων ελλαδος?
Και να εξηγήσω τι εννοώ με το σύλλογο
Μπορούμε να έχουμε έμμεση συμμετοχή στις έρευνες
Πρώτα από όλα ενημέρωση του κόσμου για της ενεργές ανασκαφές
Επίσης μπορούμε να κάνουμε το χόμπι μας πράξη και να ασχολούμαστε με:
-Έρευνα
-Πίεση
-Ιστορικές αναλύσεις
-Ακόμη και εθελοντική προσφορά στις ανασκαφές
-Ταξίδια σε ανασκαφές
-Και βοήθεια αν και όπου μας ζητηθεί.
Όλη η Ελλάδα είναι ένας εν δυναμη αρχαιολογικός χώρος ο οποίος μπορεί να βοηθήσει την ανάπτυξη της χώρας μας. Θα μπορούσαμε να έχουμε έναν υπεύθυνο σε κάθε νομό να κάνουμε την έρευνα και της προτάσεις μας να μετρήσουμε ότι ενεργό υπάρχει και να προτείνουμε. Μπορούμε ακόμη και να ψάξουμε για πόρους και χορηγίες και να βοηθήσουμε και εμείς σε αυτό το κομμάτι. να ξεφύγουμε απ της απλές αναφορές μας στην Αμφίπολη και να εκμεταλλευτούμε αυτό που ενεργοποιήθηκε στην Αμφίπολη, και εννοώ την αγάπη του κόσμου για την ιστορία. Έτσι αν και αργά θα κάνουμε κάτι και εμείς για την Αμφίπολη, εκεί που όλα δείχνουν ότι κάποιοι δεν θέλουν πλέον να κάνουν.
Σιγα μη σε αφησει αρχαιολογος(ειδικα γυναικα) να πατησεις σε ανασκαφη,ουτε απεξω δεν θα σε αφησει να περασεις.Παιζεις μετο ΚΟΜΠΛΕΞ?
Οταν οι Γαλοι συντηρουν τις Βερσαλιες οι τουριστες πληρωνουν εισιτηριο και παρακολουθουν απο κοντα τις εργασιες,(οργανωμενα και με ασφαλεια)με τα εσοδα χρηματοδοτουν την συντηρηση...
το ξέρω, και οχι μονό στη Γάλλια αλλα και στην Ιταλία γίνετε αυτό. αυτά μπορούμε να τα πούμε και να τα αναδείξουμε οργανωμένα , εξού και η πρόταση μου παραπάνω. νομίζω ότι άτομα με αγάπη γι αυτό το αντικείμενο "πάσχουμε" απο ανιδιοτέλεια όποτε αν μη τι άλλο μπορούμε να έχουμε έργο και όχι να δονκιχωτίζουμε και να θεωρούμαστε γραφικοί.
Δείτε αυτό!
http://www.protoselidaefimeridon.gr/?e=avgitiskiriakis.JPG&category=politikes&efhmerida.x=1&efhmerida.y=1&d=9&m=08&y=15
@Aris
Εδώ ακριβώς είναι που ταιριάζει το ΞΕ-ΦΤΙ-ΛΕΣ ... (ξέρετε ποιοί)
Η Απάντηση της Κατερίνας Περιστέρη στο δημοσίευμα της Αυγής
Ρεπορτάζ: Δημήτρης Κώττας
...... σε ότι αφορά την δήθεν νέα χρονολόγηση του Μνημείου, θα ήθελα να σας δώσω μια πληροφορία την οποία προφανώς αγνοεί η συντάκτης του άρθρου καθώς στην πρώτη επιστημονική παρουσίαση στην οποία ανακοινώθηκαν τα πρώτα επιστημονικά συμπεράσματα στις 29 Νοεμβρίου 2014 στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Πολιτισμού, δηλαδή μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της ανασκαφής, είχα τονίσει ότι το Ταφικό Συγκρότημα του Τύμβου Καστά Αμφίπολης (Περίβολος, Λέων, Ταφικό Μνημείο) κατασκευάστηκε στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ. αιώνα (325-300 π.Χ.) με διάρκεια ζωής μέχρι και τους Ρωμαϊκούς χρόνους, οπότε και καταστρέφεται εν μέρει ο Περίβολος. Όμως τον 2ο π.Χ. αιώνα οι Μακεδόνες προχωρούν στη σφράγιση του Ταφικού Μνημείο για να το προστατεύσουν.
http://epiloges.tv/index.php?page=news_d&article_id=1336&category_id=11
Ναι αλλά δείτε κι αυτό...κάποιος μάλλον ξέρει περισσότερα.
Αλήθεια, το μνημείο σφράγισαν οι Μακεδόνες τον 2ο πχ αιώνα ε;...ενδιαφέρον..!!!
http://www.thestival.gr/culture/item/186928-skliri-apantisi-peristeri-stin-efimerida-aygi
Πολύ καημό η Πόλυ Κρημνιώτη, χαρά, να βγάλει το μνημείο μεταγενέστερο. Λες κι αν υπάρχουν ευρήματα του 2ου ή 1ου αιώνα, δε μπορεί το μνημείο να είναι του 4ου αιώνα.
http://amfipolinews.blogspot.gr/2015/08/blog-post_376.html
H Περιστέρη απαντα στην ΑΥΓΗ για την Αμφίπολη: Το κείμενό σας βρίθει από ανακρίβειες και ψεύδη
http://dexiextrem.blogspot.gr/2015/08/blog-post_472.html
Ο ΣΥΡΙΖΑ Αμφίπολης ασκεί κριτική στην «Αυγή» για τις ανασκαφές :
«Σε μια περίοδο, κατά την οποία, η κυβέρνηση και η χώρα έχουν να αντιμετωπίσουν σοβαρότατα προβλήματα, με έκπληξη είδαμε και διαβάσαμε στην «Αυγή» της Κυριακής, στην πρώτη (!!) σελίδα, πρώτο (!!) θέμα, άρθρο που αφορά στην ανασκαφή στην Αμφίπολη...
http://www.iefimerida.gr/news/221179/o-syriza-amfipolis-askei-kritiki-stin-aygi#ixzz3iRzGkb3I
Δελτίο Τύπου του ΥΠΠΟ για την Αμφίπολη, μετά από πολύ καιρό:
"Μέτρα προστασίας του μνημείου της Αμφίπολης"
"Η ανασκαφή τύμβων, λόγω των τεχνικών ζητημάτων που ανακύπτουν από τη φύση της κατασκευής τους, ακολουθεί συγκεκριμένη μεθοδολογία γνωστή στη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Στην περίπτωση του ταφικού μνημείου στο λόφο Καστά της Αμφίπολης επιβλήθηκαν πρακτικές ταχείας αποκάλυψης χάριν της ειδησεογραφικής κάλυψης της ανασκαφικής διαδικασίας σε συμπιεσμένο τηλεοπτικό χρόνο."
Τα υπόλοιπα στο http://www.yppo.gr/2/g22.jsp?obj_id=62073
Από το Δελτίο Τύπου του ΥΠΠΟ:
"Επίσης βαίνει προς ολοκλήρωση από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, η εκπόνηση μελετών συντήρησης και προστασίας των δομικών λίθων, των επιχρισμάτων, των ΓΡΑΠΤΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ και των δαπέδων, ...": μας είχαν πει ή μας είχαν δείξει ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ μέχρι τώρα; Δεν μου θυμίζει κάτι ...
"έχει εγκριθεί και βρίσκεται στην Τράπεζα της Ελλάδος συνολικό ποσόν 200.000 ευρώ για επείγουσες μελέτες και έργα. Το ποσόν έχει αρχίσει να εκταμιεύεται σταδιακά, μετά την άρση της αδυναμίας πληρωμών κατά το αμέσως προηγούμενο διάστημα." Αν με την κατάσταση που είναι η χώρα βρέθηκαν 200 χιλ. για το λόφο Καστά, μάλλον καλά πάνε τα πράγματα ...
Από μια μικρή έρευνα στο διαδύκτιο αναφορικά με τις δύο μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν στον Καστά.
1) Η χρήση φορητών XRF στην Αρχαιομετρία
Η χρήση φορητών συσκευών φθορισμού ακτίνων-χ PXRF (portable x-ray fluorescence) είναι μια ευρέως διαδεδομένη τεχνική που εφαρμόζεται εδώ και αρκετές δεκαετίες στην Αρχαιομετρία.
Πρόκειται για μια μη-καταστρεπτική τεχνική στοιχειακής ανάλυσης διαφορετικών υλικών αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων δίνουν σημαντικές πληροφορίες για τις τεχνικές συντήρησης που πρέπει να ακολουθηθούν, για την πιστοποίηση της αυθεντικότητας των έργων τέχνης και μπορούν να εξαχθούν σημαντικά συμπεράσματα για την αρχαιολογική έρευνα.Tα περισσότερα αντικείμενα μπορούν να εξεταστούν χωρίς καμία προετοιμασία της επιφάνειάς τους, σε αντίθεση με άλλες μεθόδους ανάλυσης.Σε λίγα δευτερόλεπτα η φασματοσκοπία φθορισμού ακτίνων-χ επιτρέπει την χημική ανάλυση με μεγάλη ακρίβεια. Η φορητότητα των συσκευών XRF επιτρέπει τις αναλύσεις αντικειμένων στον τόπο που βρίσκονται το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν η μετακίνηση αντικειμένων για λόγους όγκου ή κανονισμών δεν είναι εφικτή.Σε λίγα δευτερόλεπτα η φασματοσκοπία φθορισμού ακτίνων-χ επιτρέπει την χημική ανάλυση με μεγάλη ακρίβεια
2)Πολυφασματική μέθοδος laser.
H χρήση ακτινών LASER έχει συντελέσει τα μέγιστα στη συντήρηση και την ανάδειξη έργων τέχνης. Με τη μέθοδο αυτή, για ένα έργο τέχνης προδιορίζεται η χημική σύσταση των υλικών κατασκευής, ανιχνεύονται οι ρύποι που το επιβαρύνουν και επιπλέον μπορεί να γίνει και απομάκρυνση ανεπιθύμητων ουσιών με ασφαλή τρόπο. Η συγκεκριμένη μέθοδος υπερέχει σε σχέση με άλλες μεθόδους συντήρησης, γιατί η συσκευή μπορεί να μεταφερθεί απευθείας στον χώρο του μνημείου και με πολυφασματική κάμερα ελέγχεται όλη η διαδικασία, χωρίς να καταστρέφεται το έργο τέχνης.Η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης (ΥΣΜΑ) και το Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (IΗΔΛ-ΙΤΕ) ανέπτυξαν ένα καινοτόµο εξειδικευµένο σύστηµα LASER, που είναι ικανό να εκπέµπει ταυτόχρονα σε δύο µήκη κύµατος, στο υπέρυθρο και το υπεριώδες. Με το σύστημα αυτό επιτεύχθηκε η συντήρηση και η ανάδειξη γλυπτών, όπως ο Ερμής της Αρχαίας Μεσσήνης, η δυτική ζωφόρος του Παρθενώνα και οι Καρυάτιδες. Επίσης, με το σύστημα αυτό συντηρήθηκαν και αναδείχθηκαν παλαιές εικόνες και ζωγραφικά έργα τέχνης της Εθνικής Πινακοθήκης.
Σημαντικές πληροφορίες αντλήσαμε από λεπτομέρειες που δίνει ο κ. Αntonio Corso στην ομάδα μας,στο facebook "ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΤΥΜΒΟΥ ΚΑΣΤΑ-Η ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ" που διερευνά όπως δηλώνει και ο τίτλος της, το μυστήριο του Τύμβου Καστά,σε συζήτηση μετά την έκταση που πήρε το δημοσίευμα της Αυγής, περί της χρονολόγησης του τάφου στους ύστερους ελληνιστικούς χρόνους, δηλαδή στο β' μισό του 2ου - 1ου αιώνα π.Χ. και όχι στον 4ο π.Χ αιώνα, όπως έχει ειπωθεί από την ανασκαφική ομάδα.
ο κ.Κόρσο επιβεβαιώνει ότι στον τάφο βρέθηκε «τεράστια ποσότητα κεραμικής του 4ου αιώνα», επικαλούμενος ως πηγή, την ίδια την κ. Περιστέρη, επισημαίνοντας μάλιστα ως προς τον αριθμό της ότι ακόμη και ένας έμπειρος αρχαιολόγος δεν θα μπορούσε να την μελετήσει σε 30 λεπτά.
Επίσης ο κ.καθηγητής μιλά για τις παραστάσεις στην ζωφόρο του βάθρου του λέοντα ότι δηλαδή υπάρχουν παραστάσεις Μακεδόνων πολεμιστών με ασπίδες και σάρισες, που προφανώς συνδέονται με μία νίκη τους, και εκτιμά ότι κατασκευάστηκε το μνημείο τότε που επέστρεψαν οι Μακεδόνες από την Ανατολή μετά τον θάνατο του Αλεξάνδρου και μάλιστα ίσως και με την εντολή του ιδίου του στρατηλάτη.Τέλος δίνει σπουδαίες πληροφορίες για την χρονολόγηση των υποδημάτων των Καρυάτιδων και των τοιχογραφιών καθώς και για την στενή σχέση του καλλιτέχνη-γλύπτη των αγαλμάτων του τύμβου Καστά με τον Λύσιππο
http://www.visaltis.net/2015/08/antonio-corso-4.html
αυτο το διαβασα και εγω. αλλα το τεραστια και το 30 λεπτα δεν κολαει.....
μηπως ειναι μπηχτη στο δηθεν κλιμακιο που επισκεφτηκε τον ταφο? η επισκεψη τους ηταν 30 λεπτα? ξερει κανεις?
Κ.Περιστέρη στην Καθημερινή: (http://www.kathimerini.gr/827119/article/proswpa/synentey3eis/k-peristerh-ta-eyrhmata-ths-amfipolhs-8a-me-dikaiwsoyn)
"Τα στοιχεία που έχω στη διάθεσή μου, καινούργια και παλιά, θα παρουσιαστούν επίσημα λίαν συντόμως."
"Ποιος ο λόγος να τα βροντήξω; Αν ήταν στις προθέσεις μου, θα το είχα κάνει προ πολλού. Εχω πολύ μέλλον ακόμα στην υπηρεσία. Εχω μάθει στη ζωή μου να αγωνίζομαι. Αυτή η ανασκαφή είναι έργο ζωής. Ακόμη και όταν άλλοι έλεγαν ότι ο Καστάς δεν κρύβει τίποτα στα σπλάγχνα του, εγώ επέμενα να σκάβω. Το αποτέλεσμα με δικαίωσε. Υστερα από μια τέτοια τιτάνια προσπάθεια, δεν παρατάς την ανασκαφή σου στην τύχη της."
"Για ποιο λόγο να μου αφαιρέσουν την ανασκαφή; Θεωρώ ότι δεν έχει κανείς τη διάθεση να αφαιρεί ένα σημαντικό έργο από τον ανασκαφέα του."
Για την ιδέα που έχω (ακολουθεί), θεωρώ καταλληλότερο για την εφαρμογή της τον Εμπεδότιμο. Να ανοιχθεί τραπεζικός λογαριασμός, όπου όποιος θέλει θα καταθέτει τη χρηματική συνεισφορά του για τη συνέχεια της ανασκαφής. Αν 10.000 καταθέσουν από 10 ευρώ, έχουμε αμέσως 100.000 . Αν 50.000 διαθέσουν από 5 ευρώ, έχουμε 250.000 . Τη διάδοση της πληροφορίας μπορούν να αναλάβουν τα blogs και όσοι άλλοι επιθυμούν. Ξεκίνα, παρακαλώ, Εμπεδότιμε.
πηνελοπη στην ελλαδα ζεις.. δεν υπαρχουν τοσοι ανθρωποι που να δινουν χρηματα να σαι σιγουρη. επισης αυτα αν μπουν σε λογαριασμο με τα καπιταλ κοντρολ θα δινουμε 60 ευρο την μερα στην περιστερη και επισης θα φορολογηθουν στο ονομα του λογαριασμου εκτος αν ειναι μη κερδοσκοπικου χαρακτηρα συλογος.
τα χρηματα αυτα μπορουν να βρεθουν μονο αν υπαρχει αποδειξη ωστε να ειναι φοροαπαλαγμενα για καποιους.
Ζω στην Ελλάδα, που οι Έλληνες λιγόστεψαν!; Δεν υπάρχουν 10.000 Έλληνες που η ανασκαφή τους ενθουσίασε; Οι έλεγχοι μετρητών δεν επηρεάζουν το αποτέλεσμα, αφού επιτρέπεται να γίνεται μεταφορά σε λογαριασμούς. Ας γίνει ένας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα σύλλογος. Ας πρωτοστατήσουν οι Αμφιπολίτες. Ο Εμπεδότιμος, από ότι φαίνεται, δεν ανταποκρίνεται. Αν γίνει μια κίνηση, προτίθεμαι να καταθέσω 300 ευρώ. Δεν θα βρεθούν 1.000 να βάλουν από 300;
Καταρχήν συγχαρητήρια στον Εμπεδότιμο και σε όλους εσάς που με την συμμετοχή σας στο μπλοκ, μας μάθατε τόσο ενδιαφέροντα και σπουδαία ιστορικά γεγονότα σχετικά με τον Μέγα Αλέξανδρο και όχι μόνο.
Πιστεύω ότι είναι αρκετοί οι ΄Ελληνες ακόμα και οι ξένοι που ενδιαφέρονται για την
συνέχιση της ανασκαφής και θα διέθεταν κάποιο ποσό μέσω ενός λογαριασμού ή δημιουργίας συλλόγου ότι τέλος πάντων είναι νόμιμο.
Πρέπει να ενδιαφερθούμε οι πολίτες δυναμικά και περισσότερο φυσικά οι κοινωνικοί φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής, γιατί αν περιμένουμε από τις εκάστοτε κυβερνήσεις ίσως κάτι να δούνε και να μάθουνε τα δισέγγονά μας.
Ευχαριστώ για τις ευχάριστες και ενδιαφέρουσες ώρες που πέρασα εδώ και ένα χρόνο διαβάζοντας το μπλόκ και ελπίζω και εύχομαι να συνεχιστούν, όπως και η ανασκαφή.
Δημοσίευση σχολίου