Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2016

Ο ΤΑΦΟΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ-ΚΟΙΝΟ ΤΑΦΙΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ;


Σήμερα 4/3/2016 έγινε η παρουσίαση της ανασκαφικής ομάδας για τον Τύμβο Καστά.

Τα μέχρι στιγμής δεδομένα από τις ανακοινώσεις είναι πολύ πτωχά, όμως ένα στοιχείο που έλαβε το φως της δημοσιότητας αποτελεί μια πολύ σημαντική "ανατροπή" (ή επιβεβαίωση) στα μέχρι στιγμής δεδομένα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ-Συγκλονίζει νέο εύρημα για τον Μ. Αλέξανδρο, αναφορικά με το βάθρο του Λέοντα, το οποίο ταυτίζεται πλήρως με το μνημείο, "σύμφωνα με τον υπεύθυνο αρχιτέκτονα της ανασκαφής κ. Μιχάλη Λεφαντζή, υπήρχε μαρμάρινη ανάγλυφη ζωφόρος στη βάση του βάθρου επί του οποίου ήταν ο λέοντας στην κορυφή του τύμβου. Σε αυτή αποτυπωνόταν παράσταση χαρακτηριστική μακεδονικής εικονογραφίας με μακεδόνες στρατιώτες, σάρισες, ασπίδες, μακεδονικό κράνος. Μάλιστα, κατά την εκτίμηση του ειδικού στη γλυπτική κ. Αντόνιο Κόρσο ότι ο άνδρας που οδηγεί την πορεία των στρατιωτών αποτυπώνει πορτρέτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου..."

Δηλαδή, με δεδομένο ότι η εκτίμηση του κ.Corso  είναι σωστή, ο Μέγας Αλέξανδρος αποτελεί κεντρική φιγούρα της πομπής! Δηλαδή στο σήμα του Τύμβου Καστά, το οποίο, με τα μέχρι τώρα δεδομένα,  αποτελούσε ηρώο του Ηφαιστίωνα,  κυριαρχεί ο Αλέξανδρος!
Είναι δυνατόν στο σήμα του  Τύμβου ενός ήρωα, να παρίσταται κάποιος άλλος  και όχι ο τιμώμενος ήρωας ; Προφανώς όχι! Αλλά αυτό σημαίνει ότι το σήμα αναφέρεται στον Αλέξανδρο.
Όμως το ταφικό μνημείο είναι αφιερωμένο στον Ηφαιστίωνα. Πως συμβιβάζονται αυτά τα δύο;

Η παρουσία του Αλεξάνδρου θα μπορούσε να ερμηνευτεί ότι ηγείται της πομπής που φέρει τον ήρωα Ηφαιστίωνα για να ταφεί στο ηρώον του.  Είναι αυτό ή μήπως σχετίζεται και ο Αλέξανδρος με το μνημείο ;

Η απάντηση δίδεται λίγο πιο κάτω στο άρθρο όπου (αν μεταφέρονται σωστά αυτά που ισχυρίσθηκαν οι ανασκαφείς) : "Κατά τους ανασκαφείς, με αφορμή τον θάνατο του Ηφαιστίωνα κατασκευάστηκε το μνημείο με την κιβωτιόσχημη θήκη. Ο περίβολος ενοποίησε το σύνολο του χώρου, ο οποίος είχε την ιερότητα προγενέστερων ηρωικών ταφών, και γίνεται η επιστέγαση -και με τον λέοντα στην κορυφή- της νέας λατρείας του αφηρωισμένου στρατηγού".

Δηλαδή η κιβωτιόσχημος θήκη κατασκευάσθηκε ταυτόχρονα με το μνημείο με αφορμή τον θάνατο του Ηφαιστίωνα. Αν όμως επρόκειτο να ταφεί μόνο ο Ηφαιστίων,με δεδομένο ότι ο Ηφαιστίων είχε αποτεφρωθεί,  γιατί η κιβωτιόσχημος θήκη ήταν τόσο μεγάλη και μάλιστα με δύο θέσεις, μια για την ξύλινη κλίνη/σαρκοφάγο και μια για την τεφροδόχο ;

Μήπως διότι επρόκειτο να ταφεί και κάποιος άλλος εκεί μαζί με τον Ηφαιστίωνα ; Και ποιός "κοινός θνητός" θα μπορούσε να ταφεί μαζί με έναν  αφηρωισμένο νεκρό, αν όχι κάποιος που ήταν και αυτός τουλάχιστον αφηρωισμένος, αν όχι ο ίδιος θεός;

Έτσι με την σημερινή ανακοίνωση, με δεδομένο πάντα ότι η εκτίμηση του κ.Corso  είναι σωστή, επιβεβαιώνεται η υπόθεση μας για την αλληλουχία των γεγονότων που οδήγησαν στον ενταφιασμό των νεκρών του Τύμβου Καστά, όπως διατυπώσαμε τον Ιούνιο του 2015 στην ανάρτηση  Ο ΜΑΚΡΥΣ ΚΙΒΩΤΙΟΣΧΗΜΟΣ ΤΑΦΟΣ, Η ΤΕΦΡΟΔΟΧΟΣ ΚΑΙ Ο «ΚΟΝΤΟΥΛΗΣ» : ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ‘Η/ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝ; :

-          Ο Ηφαιστείων πεθαίνει στα Εκβάτανα , μεταφέρεται μετά από κάποιους μήνες στην Βαβυλώνα όπου αποτεφρώνεται.
-          Ο Αλέξανδρος μόλις έμαθε τον θάνατο του Ηφαιστίωνα παραγγέλνει την κατασκευή ενός λαμπρού ταφικού μνημείου προς τιμήν του με σκοπό να εναποτεθούν τα οστά του εκεί.  Σχετική τεκμηρίωση παρέχει η εισήγηση του καθηγητή κ.Μαυραγάνη. Μετά την αποτέφρωση τα οστά του μεταφέρονται στην Μακεδονία και συγκεκριμένα στην Αμφίπολη. Εκεί θάβονται μόλις ολοκληρώνεται ο τάφος .
-          Λίγους μήνες όμως μετά την αποτέφρωση του Ηφαιστείωνα πεθαίνει και ο Αλέξανδρος στην Βαβυλώνα και μεταφέρεται στην Αλεξάνδρεια όπου και θάβεται.
-          Όμως ο αρχικός προορισμός της σορού του Αλεξάνδρου ήταν η Μακεδονία όπως μας λέει ο Παυσανίας.  Ενώ όμως όλοι υποθέτουν ότι ήταν οι Αιγές, ίσως το γεγονός ότι ο φίλος του και ισόθεος Ηφαιστείων είχε ταφεί  στην Αμφίπολη    προορίζετο να ταφεί μιας και ο τάφος να μην είχε ακόμα ολοκληρωθεί) ο τελικός προορισμός του ήταν η Αμφίπολη.
-          Δεδομένου ότι ο τάφος ήταν ακόμα στο στάδιο κατασκευής (εκτιμάται ότι η κατασκευή του διήρκησε δύο χρόνια περίπου  και  «κατά σύμπτωση» η αρμάμαξα με την σορό του Αλεξάνδρου ξεκίνησε από την Βαβυλώνα δύο χρόνια μετά τον θάνατο του Αλεξάνδρου)  ο ταφικός θάλαμος και ο κιβωτιόσχημος τάφος ετοιμάστηκαν για να υποδεχτούν και την σορό του Αλεξάνδρου. Για αυτό και ο κιβωτιόσχημος τάφος είχε τέτοιες διαστάσεις ώστε να υποδεχτεί και την τεφροδόχο με τον Ηφαιστίωνα και την σορό του Αλεξάνδρου. Έτσι στολίζεται με όλα εκείνα τα σύμβολα που αρμόζουν σε δύο αφηρωισμένους νεκρούς, ιδιαίτερα δε για τον Αλέξανδρο τοποθετούνται οι ρόδακες αλλά και το χαρακτηριστικό γαλάζιο μάτι στο άλογο του ψηφιδωτού (κατ’εμέ το αδιαμφισβήτητο και καταλυτικό χαρακτηριστικό που παραπέμπει στον Αλέξανδρο -βλέπε   ΤΟ ΜΑΤΙ... ΠΟΥ «ΒΓΑΖΕΙ ΜΑΤΙ» ).
-          Οι Σφίγγες στην είσοδο έχουν τα κεφάλια τους στραμμένα το ένα προς τα μέσα και το άλλο προς τα έξω παραπέμποντας στην ύπαρξη δύο νεκρών μέσα στο ταφικό μνημείο. Ισως ο συμβολισμός να παραπέμπει στο ότι από τους δύο νεκρούς μόνο ο ένας ήταν μέσα, ενώ η δεύτερη σφίγγα κοίταζε προς τα έξω αναμένοντας να δει να έρχεται και ο δεύτερος νεκρός.
-          Όμως τελικά, λόγω της υφαρπαγής της σορού του Αλεξάνδρου από τον Πτολεμαίο  θάβεται μόνο ο Ηφαιστείων και το μνημείο γίνεται επισκέψιμο για να τιμάται ο αφηρωισμένος  και εντόπιος ήρωας   Ηφαιστείων. Η τεφροδόχος με τα οστά του κρύπτεται στον κιβωτιόσχημο τάφο  και  τοποθετείται  το δάπεδο του ταφικού θαλάμου
 Κάποια στιγμή αργότερα, ίσως να μετεφέρθη και η σορός του Αλεξάνδρου και να  ενταφιάστηκε  εκεί, στην ξύλινη θήκη ή σαρκοφάγο,  όπου και ελάμβανε τιμές μαζί με τον ήρωα Ηφαιστίωνα. Σχετικά έχουμε αναφερθεί στη ανάρτηση μας : ΤΟ «Π» ΚΑΙ ΤΟ «ΣΚΟΥΠΙΣΜΑ» ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ.
 
Ίσως βέβαια και να μην μετεφέρθη ποτέ. (Βέβαια η ανεύρεση στολιδιών από την ξύλινη νεκρική κλίνη/σαρκοφάγο μάλλον ενισχύει την υπόθεση ότι υπήρξε τελικά τέτοια κλίνη/σαρκοφάγος, άρα και ο νεκρός). Όμως μετά και τις σημερινές ανακοινώσεις, η περίπτωση η υπόθεση μας τελικά να ισχύει είναι πολύ πιο πιθανή παρά ποτέ!


Το ταφικό μνημείο αποτελεί κοινό ταφικό μνημείο Αλεξάνδρου και Ηφαιστίωνα!





26 σχόλια:

oryktosploutos είπε...

Ενδιαφέρουσα η υπόθεση της ανάρτησης, με λογικούς συνειρμούς. Ωστόσο μάλλον πρέπει να περιμένουμε κι άλλα κομμάτια του παζλ απ' την ανασκαφική ομάδα, δεν μπορεί να είναι μόνο αυτά που βγήκαν χθες.

Aris είπε...

ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΕΔΕΙΞΕ Ο ΛΕΦΑΝΤΖΗΣ (Παπαφωτίου)

http://kathrefti.blogspot.gr/2016/03/blog-post_5.html

basilis makariou είπε...

εμπεδοτιμε θυμάσε; κάποτε πουλούσε το θεμα, σε ειχαν καλέσει μεχρι και στην τηλεόραση. ΑΡΕ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ, τωρα το θεμα πλεον ειναι ασημαντο για καποιους, ουτε μια αναφορα στα δελτια ειδησεων, ΟΥΤΕ ΜΙΑ.

αν μη τι αλλο καταφερε ο συριζα να εκφυλισει το μνημειο με στρατηγικη, μαλλον θελει την περιοχη να χτισει καποιο νεο χοτ σποτ ή ισως μια πολη συριων, η παρουσια ενος τετοιου μνημειου στην περιοχη θα απετρεπε τα σχεδια του για το μπαχαλο που ηθελε να πετυχει με το καλοσορισμα των προσφυγων. ΟΛΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΝΟΗΜΑ.

ΑΛΗΞΗ φερνεις του συριους στον ανθρωπο που προσκυνησαν, βαζοντας τους ελληνες σε θεση ταπεινωσης;

Eleni Zacharaki είπε...

Ευτυχως και υπαρχουν οι δημοσιευσεις καποιων ελαχιστων εντυπων και καποιων blogs και ετσι μαθαινουμε -καποιοι που συνεχιζουμε να ενδιαφερομαστε - τα νεοτερα που αφορουν στον πολυσυζητημενο τυμβο Καστα και τα συνεχη ευρηματα του. Τα επισημα ΜΜΕ τα απασχολουν αποκλειστικα τα μποτακια της Rihanna και τα αλευρομουντζουρωματα του Μπακογιαννη, ως σοβαρα θεματα πολιτισμου ! Ολα με την υπογραφη του " πολιτισμενου " ΣΥΡΙΖΑ που το μονο που φαινεται να τον ενδιαφερει ειναι να μας κανει πολυ-πολιτισμικους εγκλωβιζοντας εδω τις χιλιαδες των αμοιρων Ασιατων προσφυγων καιμ οχι μονο !
Κατα τα αλλα , τα ευχαριστω μας στον Εμπεδοτιμο για αλλη μια φορα για τις αναλυσεις του , αναμενοντας εξελιξεις επι του θεματος του ενοικου ή των ενοικων του μνημειου! Επι τη ευκαιρια, εκεινα τα περιφημα οστα που ειχαν βρεθει το 2014 και τα επισημα αποτελεσματα περι της ταυτοτητας τους αναμενονταν πριν τις εκλογες Ιανουαριου 2015 , τι απεγιναν ? Ταυτοποιηθηκαν ή ξεχαστηκαν και αυτα σε καποιο εργαστηριο , αφου - για το καλο μας- οι εκλογες τοτε ανεδειξαν τον πολιτισμενο ΣΥΡΙΖΑ ?

PM είπε...

Μερικα συμπερασματα αν αληθευουν οσα γραφει η κα Παπαφωτιου

1. Ο κιβωτιοσχημος ΠΡΟΥΠΗΡΧΕ του μνημειου ΓΙ ΑΥΤΟ αλλωστε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ στο κεντρο του γ θαλαμου

2. Μαλλον εκει ΠΡΟΥΠΗΡΧΑΝ στρατιωτικες ταφες ( Και ΑΛΛΑ λεει το αρθρο)

3. Μαντειο με αρχιιερεια την ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ λειτουργουσε στον γ θαλαμο και μεταφερθηκε στον δευτερο μετα τον θανατο της .

4. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΝΕΚΡΟΣ μεσα στον κιβωτιοσχημο ηταν η ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ !!

5. Η σφραγιση εγινε απο τους Μακεδονες

6. ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ ΣΥΛΛΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΞΗΛΩΣΗ ΤΟΥ !!!!!
( Αυτο υποστηριξε και ο Καμπουρογλου και φυσικα και ο... Εμπεδοτιμος)

7. Οι ΔΥΟ θαλαμοι τους οποιους ανεφερε ο Τσοκας και παλαιοτερα ο Κορσο ισως δωσουν οριστικες απαντησεις...


Μηπως ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΚΤΕΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥΣ κοιμουται ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΣΤΑ ΕΓΚΑΤΑ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ;;;;;;

PM είπε...

Συνεχιζω με μερικες σκεψεις ακομα

1. ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ ΤΑΦΟΣ στον γ θαλαμο σχετιζομενος με τον η τους νεκρους του μνημειου, παρα μονο παλαιοτερες ταφες που ΣΚΕΠΑΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΠΩΡΟΛΙΘΟΥΣ για να δημιουργηθει ΜΑΝΤΕΙΟ!!!!

2. Γι αυτο αλλωστε ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΘΥΡΑ

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΤΑΦΟΣ

Οταν δημιουργηθηκε ταφος( μετα τον θανατο της Ολυμπιαδος) ΤΟΤΕ ΜΠΗΚΕ ΚΑΙ ΘΥΡΑ!!

3. Ετσι εξηγειται και η ΛΙΤΟΤΗΤΑ του γ θαλαμου , ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΝΑΔΕΙ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΜΝΗΜΕΙΟ!!


ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΝΕΚΡΟΙ (αν υπαρχουν) ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ !!!!!

Και αν ο Δεινοκρατης ηταν ΤΟΣΟ ΓΑΤΑ οσο λενε (και επηρεασμενος απο αιγυπτιακες ταφες) σιγουρα ειναι ΚΑΠΟΥ που δεν θα μπορουσσε να τους αγγιξει ανθρωπινο ματι η χερι.....

Κωστής Κ. είπε...

Αλέξανδρος & Ολυμπιάδα - Του Αστέριου Τσίντσιφου
http://www.fonh.gr/fonh/newscult/item/3556-aleksandros-olympiada-tou-asteriou-tsintsifou.html

PM είπε...

@ Κωστης Κ


Πολυ καλο αρθρο !!!!! Ευχαριστουμε Κωστη!

ΔΕΝΤΡΟ -ΦΙΔΙ_ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ παντα μαζι!

Antonis Zacharof είπε...

Εμπεδότιμε
Θαθελα να καταθέσω κάποιες σκέψεις μου, στηριζόμενος σε ιστορικά γεγονότα.
1) Ο Φίλιππος δολοφονείται μέσα στο Θέατρο των Αιγών το 336 π.Χ.
2) Η ταφή του γίνεται βιαστικά από τον Αλέξανδρο αμέσως όπως έχει αποδείξει ο αείμνηστος ανασκαφέας της μεγάλης Τούμπας στις Αιγές Μανόλης Ανδρόνικος στο βιβλίο του «Το χρονικό της Βεργίνας», Εκδόσεις ΜΙΕΤ 1997.
3) Η μεγάλη Τούμπα στις Αιγές,τόπο ταφής των Μακεδόνων Βασιλέων, είχε επιχωματωθεί από φερτά υλικά και χώμα των γύρω νεκροταφείων από τους Μακεδόνες και από τον Αντίγονο Γονατά ,προκειμένου να προστατέψουν τους βασιλικούς τάφους που είχαν παραμείνει ασύλητοι-ανεξήγητα-από την καταστροφή και την λεηλασία των μισθοφορικών Γαλατικών στρατευμάτων του Πύρρου,το 275 π.Χ (ίδε πιο πάνω).
4) Εφόσον δεχτούμε την χρονολόγηση του ταφικού Μνημείου στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ αιώνα, τότε ο λόφος Καστά έχει πλέον επιχωματωθεί και το Μνημείο σφραγιστεί, γιαυτό οι μισθοφόροι Γαλάτες του Πύρρου λεηλατούν και την Αμφίπολη αλλά το Μνημείο του λόφου δεν μπορούν.
5) Λογικό συμπέρασμα που προκύπτει από τα πιο πάνω είναι πως το σφράγισμα του Μνημείου και η πλήρης επιχωμάτωση του λόφου Καστά έγινε από τον Κάσσανδρο,πριν τον θάνατό του, προκειμένου να σταματήσει η απόδοση τιμών στους αφηρωισμένους νεκρούς του κιβωτιόσχημου τάφου.
6) Το μίσος που έτρεφε ο Κάσσανδρος για την Βασιλική οικογένεια του Αλέξανδρου, σύμφωνα με τον Πλούταρχο, εξηγεί την δολοφονία της Ολυμπιάδος, της Ρωξάνης και του μικρού Αλέξανδρου Δ’.
7) Πέραν πάσης αμφιβολίας ο τάφος του Αλέξανδρου Δ’ βρίσκεται στις Αιγές.
8) Η Ολυμπιάδα προσπάθησε απεγνωσμένα να κάνει τον εγγονό της Βασιλιά στην Μακεδονίας (πολέμησε τον Κάσσανδρο).
9) Ποιος όμως έδωσε εντολή να ταφεί στις Αιγές, πλάι στον παππού του, ο δολοφονημένος γιός του Μεγάλου Αλεξάνδρου?. Μα μόνο ο Κάσσανδρος.
Αντώνης Κ Ζαχάρωφ
7/3/2016

karlito είπε...

ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΥΡΗΜΑ <> τμήμα της μαρμάρινης ανάγλυφης ζωφόρος στη βάση του βάθρου παραθέτω άρθρο που διάβασα από τον Οκτώβριο του 2014... http://eamb-ydrohoos.blogspot.com/2014/10/to-xrysafi-tou-tafou-tis-amfipolis.html

PM είπε...

Mετα τις τελευταιες αποκαλύψεις για το μνημειο , ακουσα παλι με προσοχη την συνεντευξη που ειχε δωσει η Περιστερη τον Σεπτεμβριο του 2015 στην πρωινη εκπομπή της Ελ. Μωραιτη.

Μια συνεντευξη που μου ειχε κανει εντυπωση λογω της ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΠΙΜΟΝΗΣ της Περιστερη στην ΔΥΑΔΙΚΟΤΗΤΑ του μνημειου και για την ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ της ότι υπαρχουν ΔΥΟ ΝΕΚΡΟΙ.

Σας εχω εκμυστηρευτεί αλλωστε ότι εχω μια ΑΔΥΝΑΜΙΑ στα λεγομενα της Περιστερη τα οποια και ακουω με ΜΕΓΑΛΗ προσοχη!

Τοτε λοιπον ,την βεβαιοτητα της αυτή την ειχα θεωρησει φυσιολογικη λογω της υπαρξης ΔΥΟ ταφικών θεσεων στο μνημειο.
Ε, δεν χρειαζεται να είναι κανεις εξυπνος -δυο ταφικες θεσεις ,δυο νεκροι__- διατι να το κρυψωμεν αλλωστε;;

Μετα τις τελευταιες αποκαλύψεις όμως (ότι ο κιβωτιόσχημος είναι ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΟΣ) ξαναακουσα την συνεντευξη για να θυμηθώ ΑΝ ΑΥΤΗ Η ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ της Περιστερη εστηριζετο στην υπαρξη των δυο ταφικών θεσεων.

Προς εκπληξη μου όμως διεπιστωσα ότι ΠΟΥΘΕΝΑ στην ομιλια της η Περιστερη δεν ανεφερε τις ΔΥΟ ταφικες θεσεις του κιβωτιοσχημου ως ενδειξη -εστω- για την υπαρξη των δυο νεκρων !!!!!
(Πως θα μπορουσε αλλωστε , αφου η ιδια εδώ και πολύ καιρο εγνωριζε ότι ο κιβωτιόσχημος δεν ειχε ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με τους δυο νεκρους στους οποιους ανεφερετο)

Αντίθετα μιλησε για δυο σφιγγες , δυο καρυατιδες, δυο αλογα και δυο υδριες !!

ΤΟΣΗ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ πια ,( ενώ Λεφαντζης και Κορσο κρατανε πισινη) και ενώ δεν υπαρχει η ΙΣΧΥΡΟΤΑΤΗ ενδειξη των ΔΥΟ ταφικών θεσεων, με κανει ΚΑΧΥΠΟΠΤΟ.

Διακρίνουμε τις εξης περιπτώσεις

1. Η Περιστερη είναι χαζη
2. Η Περιστρερη είναι επιεικως αφελης και ρισκαρει με κινδυνο να γινει ΝΕΑ ΣΟΥΒΑΛΤΖΗ
3. Εναι ατρομητη και δεν φοβαται τους κάθε λογης παλαγγο-φαρακλο- κοτταρο-βελενο-πορισματολογους που την ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ στην γωνια για να την ΞΕΣΚΙΣΟΥΝ και να την ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΟΥΝ με το πρωτο στραβοπάτημα !!!!!!
και
4. ΓΝΩΡΙΖΕΙ η ΕΧΕΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΚΑΤΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ και αυτά που λεει δεν είναι εικασιες η απλη διαισθηση !!!!!! (μην ξεχνατε αλλωστε ότι την ΤΡΙΤΗ ΕΠΙΓΡΑΦΗ που βρεθηκε , ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΙ ουτε ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΛΕΕΙ !!!!!)

Διαλέγετε και παιρνετε
Εγω παντως θα σας πω, ΑΦΟΥ ΣΚΑΦΤΕΙ ΟΛΟΣ Ο ΛΟΦΟΣ !


S είπε...

http://www.xronometro.com/amfipolis-antonio-corso-2/

Συνέντευξη Antonio Corso με την επιχειρηματολογία του περί Αλέξανδρου.

S είπε...

http://www.fonh.gr/fonh/newscult/item/3556-aleksandros-olympiada-tou-asteriou-tsintsifou.html

PM είπε...

Συνεχιζω με ανεμελες φιλοσοφικες σκεψεις....


ΕΙΝΑΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ ! διαλαλει με βεβαιοτητα ο καθηγητης Μαυρογιάννης !

_ "Είναι το ΤΑΦΙΚΟ ΗΡΩΟ του Ηφαιστιωνα " Δηλωνει κάθε φορα που ερωτάται η κυρια Περιστερη !!!!
Και εγω,ο αφελης, μεχρι πριν λιγες μερες αναρωτιόμουνα . "Μα καλα,γιατι δεν λεει ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ;" Από μετριοφροσυνη;;

Μεσα μου , κατι με ετρωγε, αφου τα λεγομενα της Περιστερη είναι για μενα κατι σαν ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ!! (ημαρτον Παναγια μου)

Τωρα όμως δεν αναρωτιέμαι πλεον. Για μια ακομα φορα η Περιστερη ΗΞΕΡΕ ΤΙ ΕΛΕΓΕ!

Τον ταφο του Ηφαιστιωνα ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΑΚΟΜΑ !!!

Ένα παρεκκλησιον βρηκε ολο κι ολο (ουτε τα λειψανα του ΗΦ. δεν υπηρχαν μεσα ) οπου επηγαιναν οι πιστοι Μακεδόνες και αναβανε κανα κερακι στη Χαρη του.

Το γνωριζε η Περιστερη και φυσικα ΠΡΟΣΕΧΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ !

Ο Μακεδονικος τυμβος σηματοδοτεί ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΤΑΦΟ και μαλιστα ΘΑΜΜΕΝΟ μεσα στο χωμα!

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΑΦΗ ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΕΙ !!!!!!!!!

ΠΡΟΣΔΕΘΕΙΤΕ!

S είπε...

Πολύ ενδιαφέρον άρθρο με επιπλέον πληροφορίες για τα νέα ευρήματα αλλά και κάποιες διευκρινήσεις για παλιότερα ευρήματα από τους Corso, Εγγλέζο και Λεφαντζή.

http://www.protothema.gr/greece/article/561180/amfipoli-poioi-kai-pos-ithelan-na-thapsoun-ton-mega-alexandro-kai-giati-den-ta-kataferan/

PM είπε...

Αναπολωντας παλιες ωραιες δηλωσεις της αγαπημενης μου αρχαιολογου...που μας ειχαν ολους εντυπωσιασει:

"Τα οστα δεν εχουν σημασια , σημασια εχει το μνημειο..."

Για τη δηλωση αυτη ,της τα ειχαν χωσει πολλοι. (μεταξυ αυτων και ο Σπανελης στο χρονομετρο)
Απο ποτε τα οστα δεν εχουν τοσο μεγαλη σημασια για μια αρχαιολογο; ελεγαν ματαξυ αλλων οσοι παρακολουθουσαν απο κοντα την ανασκαφη.

Ομως η Κατερινα αλλο εννουσε. ¨Αφηστε τα οστα, δεν εχουν καμμια σχεση με τον Ηφαιστιωνα, ασχοληθειτε με το μνημειο...." και δεν ειχε αδικο...

αχ βρε Κατερινα...αν ξεραμε οσα ξερεις...

Παμε τωρα στον αγαπημενο μου αρχιτεκτονα.

"Η κατευθυνση του μνημειου ,που δεν ειναι προς το κεντρο του τυμβου, εχει κανει πολλους να πιστευουν ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΡΙΩΣ ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ" (απο παλαιοτερη συνεντευξη)

Σωωωωωωωωωωωωωωωωπα!!!! Ωστε υπαρχουν και τετοιοι παλιανθρωποι κυριε Λεφαντζη μου ,που πιστευουν οτι ο κυριως ταφος ειναι ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΤΥΜΒΟΥ;;;;

Εσεις αληθεια τι πιστευετε; δεν μας λετε κι εμας ,που δεν εχουμε δει τις διασκοπησεις.....και βλεπουμε ακαταλληλες σκηνες στον υπνο μας; ( πχ εχθες εβλεπα οτι ειχε βγει-λεει- απο τον ταφο του ο Μεγαλεξανδρος και ειχε παρει στο κυνηγι κατι Ρωμαιους πορισματολογους, κραδαινοντας κατι χοντρο και μακρυ (σαν σαρισα ενα πραγμα)

(Ελπιζω το σχολιο μου να περασει ,κυριε Εμπεδοτιμε, εξ αλλου ονειρο ητανε...)

Εγω παντως-για να πω και τη γνωμη μου- τον κυριως ταφο θα τον εβαζα ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ του τυμβου (Οχι κατω απο το λιονταρι ,μην πεσει και στα κεφαλια μας) και σε ΕΥΘΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΗΡΩΟ ωστε αυτο να "κοιταει" προς τον θαμμενο ηρωα ....
Περιπου δηλαδη ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ L1 , στην πρωτη διασκοπηση του Πολυμενακου που ειναι και η μονη που εχει ερθει ολοκληρη στην δημοσιοτητα....

Προς το παρον.....ΥΠΟΜΟΝΗ!

basilis makariou είπε...

πείτε με τρελό, πείτε με όπως θέλετε, θα το φωνάζω συνεχώς, όπως και κάνω τα τελευταία δυο χρόνια.

όλα έχουν αρχή, ο σύριζα κατηγορούσε τον Σαμαρά(δεν είμαι ούτε σαμαρικος, ούτε χρυσαυγιτης, το ξεκαθαρίσω μην μου κολάσετε ταμπέλα και ούτε από την Αμφιπόλη είμαι) για πολιτικοποίηση της Αμφίπολης και ότι δήθεν προωθούσε το θέμα για να κρύψει τον ενφια την ώρα που για 4 μήνες όλος ο πλανήτης ασχολούνταν με την Αμφιπόλη (διαφήμιση τρελή της χώρας, θετικότατα σχόλια είχαν αρχίσει να γίνονται), τότε ακόμη και εδω μέσα, κάποιοι έγραφαν ότι ο σαμαράς κάνει επικοινωνιακά παιχνίδια με την Αμφίπολη. Δυστυχώς κύριοι έχουν μπερδευτεί οι ορολογίες, άλλο επικοινωνιακό παιχνίδι και άλλο σωστή επικοινωνιακή διαχείριση.

οι κύριοι αυτοί του σύριζα είναι καμικάζι, τη μια η γενοκτονία των ποντίων, την άλλη το αιγαίο που δεν έχει σύνορα την άλλη αποκαλούν Μακεδονία τους βαρβάρους - βουλγαροσκοπιανους, όλα έχουν όνομα και φυσικά επηρεάζουν και την Αμφίπολη. η αποδοχή του μνημείου αυτού ως το σημαντικότερο μνημείο του ελλαδικού αλλά και ίσως και του παγκόσμιου χώρου, αλλάζει τη γεωπολιτική σημασία της περιοχής... δίνει στην Ελλάδα κάτι ανώτερο και μην ξεχνάτε επίσης.... η περιοχή έχει χρυσό, αρσενικό, ουράνιο και ΟΣΜΙΟ

Πριν από την πρώτη εκλογή σύριζα το είχα γράψει εδω μέσα, μπορείτε να το βρείτε.... ΣΥΡΙΖΑ σημαίνει τέλος το μνημείο.

δεν έχω πολιτική σκοπιμότητα μα αύτη είναι η αλήθεια, αν δεν φύγουν από κει αυτοί οι δήθεν αριστεροί με της ιδεοληψίες τους μην περιμένετε να αποκαλυφθεί τίποτα απολύτως. ακόμη και το σώμα του μεγάλου Αλέξανδρου να τους δείξει η Περιστερη αυτοί θα λένε ότι είναι ρωμαίος διοικητής.

και όποιος έχει αντίθετη άποψη ας βρει μια επίσκεψη του Τσίπρα σε αρχαιολογικό χώρο. Ακούστε επίσης της ομιλίες του, έχει δεκάδες φορές χρησιμοποιήσει ρήσεις διαφορών ΞΕΝΩΝ, όπως εκείνο το περιβόητο "ο μεγαλύτερος μου φόβος είναι ο φόβος" (μάλλον γραμμένα του τα δίνουν) και βρείτε μια ρήση στο λόγο του, ενός αρχαίου έλληνα φιλοσόφου.

Και όπως ο Γιωργάκης ο παπανδρεας δήλωσε λίγες μέρες πριν εκλεγεί πρωθυπουργός σε συνέντευξη του στον Τσίμα, δεν θα πάω ποτέ στο ΔΝΤ, γιατί το ΔΝΤ κόβει χρήματα από την παιδεία, και λαός χωρίς παιδεία χάνει την ιστορία του και παύει να υπάρχει. Οπότε λέτε να είναι τρελοί να αναπτερώσουν το ηθικό των ελλήνων;

PM είπε...

Θα προσπαθήσω σημερα φιλοι μου-και συγχωρηστε το θρασος μου- να κανω μια εκτιμηση σχετικα με το ΤΙ ΠΡΟΣΔΟΚΑ η ανασκαφικη ομαδα από την συνεχιση της ανασκαφης με βαση βεβαια τα οσα εχουμε ακουσει και τα οσα γνωρίζουμε μεχρι σημερα.

Εχουμε και λεμε λοιπον. Συμφωνα με τις ανακοινώσεις των γεωλογων υπαρχουν τουλάχιστον ΔΥΟ (ισως και τρεις) χωροι μεσα στον τυμβο.
Υπαρχουν δυο περιπτώσεις.

1. Να είναι κατασκευες ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΕΣ του ηρωου και να μην εχουν καμμια σχεση με αυτό. Πχ παλαιοτερες ηρωικες ταφες η ιεροι χωροι (ισως θρακικοι), οποτε αναμενουμε τον ταφο του μυθικου Ρησου η καποιους χωρους αφιερωμένους σε τοπικες θεοτητες του Παγγαιου.
Αυτό το ενδεχομενο (ΑΝ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΧΕΙ)δεν φαινεται να το πιστευει ιδιαιτερα η ανασκαφικη ομαδα.
Αντιθέτως αν κρινουμε από τα λεγομενα του Κορσο ότι "ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ" όταν θα φτασουμε σ αυτους τους χωρους , φαινεται ότι πιστευουν ακράδαντα ότι

2. Οικατασκευες είναι ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ και κατασκευαστηκαν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ με το ηρωο.!!!

Επομένως οι Μακεδόνες κατασκευασαν η ΤΑΦΟ (ισως και αιθουσα με κτερισματα) η καποιους ιερους χωρους λατρειας.
Αν όμως ισχυει το δευτερο, ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΧΩΣΟΥΝ ;;;

Καταληγω λοιπον στο συμπερασμα λογω και της υπαρξης ΤΥΜΒΟΥ, ότι η ανασκαφικη ομαδα περιμενει να ανακαλυψει ΤΑΦΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΑ στο εσωτερικο του Τυμβου!!

Και φυσικα όταν το ΗΡΩΟ ανηκει στον Ηφαιστιωνα, νομιζω ότι δεν μπορουν να περιμενουν τιποτε άλλο παρα τον ΚΥΡΙΩΣ ΤΑΦΟ του ΗΦ.,ισως και καποιους χωρους που σχετίζονται με αυτόν!

Αυτό νομιζω, προσδοκουν ολοι μεσα στην ανασκαφικη ομαδα... ΟΛΟΙ ;;;;;;;;

ΟΧΙ φιλοι μου !!!!!
ΟΛΟΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ !!!!
Μια μικρη και ΑΤΡΟΜΗΤΗ αρχαιολόγος ,που μεχρι τωρα εχει μιλησει μονο με υπονοουμενα ,ισως περιμενει ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ!!!..

Ευχομαι ολοψυχα να είναι μαζι της ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ!

Ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ ο Ζαγρεας να της δινει φωτιση και η Αρτεμις η Ταυροπολος να διωχνει κάθε εμποδιο από το διαβα της!

Εμεις , θα παρακολουθούμε με ελπιδα και με κομμενη την ανασα !!!!!

basilis makariou είπε...

ΡΜ, είμαι και εγώ ένας που εξ’ αρχής είχα πει τη φράση «εάν δεν είναι ο Αλέξανδρος τότε είναι κάτι σημαντικότερο αυτού» και συνεχίζω να το πιστεύω, μόνο που έχω γίνει χειρότερος, πιστεύω ότι μέσα είναι και ο Αλέξανδρος αλλά και μέσα στον περίβολο και το κάτι σημαντικότερο, αυτού ή όχι δεν ξέρω, δεν συγκρίνω
Υπονοώ αρχαία ταφή στο χώρο, ΔΙΟΝΥΣΟΥ (ο Διόνυσος δεν ήταν ολύμπιος) ή ενός ΗΡΑΚΛΗ, για τους οποίους ο Αλέξανδρος έτρεφε ιδιαίτερα αισθήματα, θυμίζω το πρώτο του παιδί ονομάστηκε Ηρακλής χάριν του προγονού του ΗΡΑΚΛΗ. Αδερφια οι δυο αυτοί με τον Αλέξανδρο από κοινό πατέρα συμφώνα με τη σημερινή μυθολογία και η οποία εκείνη την εποχή αποτελούσε πραγματικότητα.
Ας ξεχάσουμε λοιπόν τη σημερινή εποχή και ας μεταφέρουμε τη σκέψη μας στο 323π.χ
1. Κατασκευάζετε ένα τόσο μεγάλο έργο σε χώρο που προϋπάρχει νεκροταφείο; Γιατί; Δαπανήθηκαν ποσά τέτοια από τον Αλέξανδρο προς τιμήν του θεοποιημένου Ηφαιστίωνα σε έναν μη παρθένο χώρο; Σε έναν χώρο που προϋπήρχαν θαμμένοι κάποιοι κάτοικοι της περιοχής; Πιστεύω πως ο Αλέξανδρος θα έδινε μια τέτοια εντολή μονάχα αν συμφωνά με την τότε ιστορία στην περιοχή υπήρχε θαμμένο κάποιο πολύ σημαντικό πρόσωπο και η οποία ταφή θα μετουσίωνε το χώρο σε ιερό.
2. Προσπαθούμε να αποσυμβολισουμε το μνημείο μέσα από τις εσωτερικές φωτογραφίες, το θεωρώ λάθος, πρέπει να δούμε το μνημείο συνολικά μαζί με τον περίβολο του. Ο κατασκευαστής του μνημείου για μένα, είναι επηρεασμένος από το όραμα του Φιλλίπου, όταν είδε σφραγίδα λιονταριού στην κοιλιά της Ολυμπιάδος, όραμα για το όποιο είχε ζητήσει χρησμό, ο Αρίστανδρος από την Τελμησσό είπε ότι η γυναίκα ήταν έγκυος. Γιατί, τίποτε το άδειο δε σφραγίζεται. Και κυοφορεί παιδί ζωηρό και δυνατό σαν λιοντάρι. Το όραμα λοιπόν της γέννησης, έγινε όραμα του αρχιτέκτονα και πήρε ιστορική ισχύ μέσα από την πραγμάτωση του σε αυτό το κόσμημα. Νομίζω ότι είναι και ο λόγος που ο Αλέξανδρος προσωποποιήθηκε το σύμβολο του λιονταριού, αυτό πιστεύω ότι είναι και ο φόβος όλων όσων αρνούνται στο Λεφατζη τη θεωρία του για την ύπαρξη του λέοντα στην κορυφή του λόφου.
3. Γιατί ο Αλέξανδρος ως θεός της εποχή εκείνη, ως απόγονος του Ηρακλή και του Δία και εάν ήταν αυτός που έδωσε την εντολή να κατασκευαστεί το μνημείο για τον Ηφαιστίωνα επέτρεψε να μπουν στην είσοδο οι δυο σφίγγες; Η σφίγγα ήταν η μητέρα του τυφώνα και σύμφωνα με το μύθο, ο Δίας έδωσε τη μεγάλη μάχη με τον τυφώνα στο ορος νύσσα, δηλαδή στο Παγγαίο, καταδιώκοντας τον εν τέλει στην κάτω Ιταλία. Μια μάχη στην αρχή της οποίας παρουσιάζετε ο Δίας ως δειλός, το είχε βάλει στα πόδια, στα τέσσερα πόδια αφού μεταμορφωμένος σε κριάρι έτρεξε στην Αίγυπτο. Η αναφορά στο μύθο αυτό ως δειλού έχει άλλο αποσυμβολισμο.
Επανέρχομαι στο σήμερα όπου και φυσικά όλα αυτά είναι μυθολογία, αλλά στο τότε δεν ήταν και οι πράξεις και τα έργα των ανθρώπων εκείνων γίνονταν κάτω από το πρίσμα της ιστορικότητας αυτών που σήμερα κάποιοι καλούν ως παραμυθία.

PM είπε...

Θα συνεχισω σημερα τον- κατηφορικο μου- δρομο , που πραγματικα δεν ξερω που θα με οδηγησει.
Προσωπικα ελπιζω στο κεντρο του τυμβου και στη λυση του μυστηριου (αν και η γυναικα μου εχει διαφορετικη γνωμη ,πιστευει οτι θα με οδηγησει σιγουρα στο τρελαδικο )

Ακουγοντας πριν απο μερες την συνεντευξη της Περιστερη στην Κυπρο, σταθηκα γεματος απορια στα λογια που επεσημανε στην προηγουμενη αναρτηση του ο Εμπεδοτιμος "...και ειναι πολυ σημαντικο, γιατι διπλα υπαρχει ΕΝΑ Π !!!! που θα μπορουσαν να μπαινουν και να βλεπουνε τον χωρο αυτον...!!!". Πραγματικα τα λογια αυτα μου εκαναν ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ εντυπωση και σταθηκε αδυνατον να τα εξηγησω, ενω οπως ξερετε δεν βρεθηκε ΚΑΝΕΙΣ να ρωτησει την κυρια Περιστερη τι ακριβως εννοουσε!

Ενω ειχα αρχισει να χανω τον υπνο μου (γνωριζετε οτι τα λογια της Περιστερη τα λαμβανω ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ υπ οψιν μου) , ηρθε η αναρτηση του Εμπεδοτιμου να δωσει μια λογικοτατη εξηγηση!

Στην αρχη ενθουσιαστηκα ,αποδεχομενος πληρως αυτη την ερμηνεια (για το Π), ομως οσο περνουσαν οι μερες "ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ" και οι ερινυες εμφανιστηκαν και παλι στον υπνο μου !!!
Το πραγμα εγινε χειροτερο μετα την παρουσιαση στη Θεσσαλονικη , οπου ο Λεφαντζης ειπε ξεκαθαρα οτι " εγιναν ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ που αφορουσαν αρχικα την ΑΠΟΞΗΛΩΣΗ τμηματος του δαπεδου και ανοιγμα του κιβωτιοσχημου που μεχρι τοτε ειχε ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΕΙΣ στρατιωτικες ταφες....."
.
Σ αυτο το σημειο, ερχομαι να ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ με την -αρχικα- λογικη εξηγηση του Εμπεδοτιμου.
Και εξηγουμαι. Η φραση του Λεφαντζη δειχνει ξεκαθαρα οτι ο κιβωτιοσχημος ηταν ΣΚΕΠΑΣΜΕΝΟΣ και το δαπεδο ΕΝΙΑΙΟ, οποτε ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΝΕΝΑ Π !!!!!!!!!

Τοτε ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΣΕ Ο...ΠΟΙΗΤΗΣ;;;;

Φιλοι μου δεν ειμαι μαγος....ΔΕΝ ΞΕΡΩ! Θα τολμησω ομως να κανω μια ΥΠΟΘΕΣΗ που εχει αμεση σχεση με τα οσα εχω ισχυριστει παλαιοτερα απο αυτο εδω το φορουμ για αιθουσα δυτικα του ταφου (ορισμενοι μαλιστα ισως θυμουνται οτι ειχα ανρωτηθει μηπως ο δυτικος τοιχος του γ θαλαμου αποτελει ενα ειδος χωρισματος )

Πιστευω οτι το Π για το οποιο μιλησε η Περιστερη ΙΣΩΣ σχηματιζεται απο ενα "διαδρομο" που ξεκινα απο μια ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ δυτικα της πρωτης (βλεπε διασκοπησεις) και καταληγει στον δυτικο τοιχο του ταφικου θαλαμου !
Εναν "διαδρομο" απο τον οποιον ισως εμπαιναν οι αρχαιοι για να προσκομησουν τις προσφορες τους στο μαντειο και στην αρχι-ιερεια και ισως να παρακολουθουσαν και καποιο τελετουργικο!

Οταν σταματησε η χρηση του χωρου αυτου ως μαντειο, μετα θανατο της Ολυμπιαδος, τοτε ο ταφικος θαλαμος σφραγισιτκε ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ , αφ ενος με την μαρμαρινη θυρα , και αφ ετερου με διαφραγματικο τοιχο δυτικα που ταφικου θαλαμου που τον κατεστησε πλεον ΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ !!!

Αυτο ειναι ΤΟ Π απ οπου "ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΝΕ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΑΥΤΟΝ "!!!

Η ανασκαφη θα απορριψει η θα επιβεβαιωσει την υποθεση αυτη !
(μεχρι τοτε σας συνιστω να ξαναδειτε τα παλαια σχεδια Λεφαντζη με την "περιεργη" αναπαρασταση του δυτικου τοιχου του ταφικου θαλαμου, για την οποιαν ειχαν ειπωθει πολλα...)

PM είπε...

Παρακολουθησα με προσοχη την τελευταια ομιλια του κυριου Μαυρογιαννη στην Κυπρο για την Αμφιπολη , οπου ο αξιολογος αυτος καθηγητης ειπε πολλα και ενδιαφεροντα πραγματα για το μνημειο.

θα σταθω ομως σε ορισμενα σημεια ,που διαφωνω με τον κυριο καθηγητη παρ οτι σεβομαι τις μεγαλες γνωσεις του και θαυμαζω την λογικη ερμηνεια που τον οδηγησε (πρωτον παγκοσμια) στον Ηφαιστιωνα.

ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ ,λοιπον,χαρακτηρισε το μνημειο ο κυριος Μαυρογιαννης λεγοντας μαλιστα οτι η τεφρα ειναι του Ηφαιστιωνος!

ΗΡΩΟ ΚΑΙ ΜΑΝΤΕΙΟ , το χαρακτηρισε ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ο κυριος Λεφαντζης και η κυρια Περιστερη!
Και εγω , ενας τριτος και με ελαχιστες πραγματι γνωσεις ακροατης θα συμφωνησω ΑΠΟΛΥΤΑ με την ανασκαφικη ομαδα!

Το μνημειο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μακεδονικος ταφος γιατι

1. Ηταν επισκεψιμο, ενω οι μακεδονικοι ταφοι οχι
2. Δεν ηταν καταχωμενο (αρχικα τουλαχιστον) ενω οι μακεδονικοι ταφοι ηταν
3. Δεν ειχε μαρμαρινη θυρα που θα σφραγιζε τον ταφικο θαλαμο και
4. Η λαρνακα δεν περιειχε την τεφρα του Ηφαιστιωνος , γιατι σ αυτη την περιπτωση ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΡΥΣΗ και οχι χαλκινη . Αλλωστε η ανασκαφικη ομαδα ΠΟΤΕ δεν αφησετην παραμικρη υπονοια οτι μπορει να προκειται για την τεφρα του Ηφαιστιωνα, μιλωντας για... "παλαιοτερες στρατιωτικες ταφες"

Επισης δεν θα συμφωνησω με την εκτιμηση του, οτι το μνημειο καταχωθηκε απο τον Κασσανδρο.
Η Περιστερη ειπε "τελευταιοι μακεδονες βασιλεις", που σημαινει οτι βρεθηκαν ΙΣΩΣ νομισματα στην επιχωση ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΑ του Κασσανδρου, ενω προσωπικα πιστευω οτι εφοσον ο Κασσανδρος εδωσε τελικα την αδεια του να ταφει η Ολυμπιαδα, δεν θα προχωρουσε στην ιεροσυλεια της καταχωσης.

Τελειωνοντας θελω να πω οτι παρα τις γνωσεις του ,ο κυριος Μαυρογιαννης ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ολα τα δεδομενα της ανασκαφης οπως η ανασκαφικη ομαδα ,που βρισκεται ΠΑΝΤΑ ενα βημα μπροστα!

Και φυσικα κανεις δεν πρεπει να βιαζεται γαι οριστικα συμπερασματα απο την στιγμη που η ανασκαφη ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ,και ειναι πολυ πιθανον να κρυβει ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ και μεγαλες ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ !!

nikos atsaves είπε...

http://greece-salonika.blogspot.gr/2014/09/blog-post_603.html
Οι ακέφαλες Σφίγγες και οι Καρυάτιδες της Αμφίπολης σε ακροκέραμο της Αρχαίας Πέλλας
Συγχωρεστε με αν εχει ξανααρτηθει, αλλα το βλεπω πρωτη φορα τωρα αν και παλιο ,οπως βλεπετε

edesmios είπε...

Ή εξαγνιαση σε πρότυπο οιδηπους και ή νέα μετάλλαξη του ονόματος που παραπέμπει σε πρότυπα εμπεδοκλεους με παραπέμπει έστω και συνηρμικα πως ο μέγας διδάσκαλος παρόλο που Εγκατέλειψε τα εγκόσμια νοητικά βιολογικά ζεις και μόνο όσοι είναι μοροι δεν αναγνωρίζουν τις διδαχές σου

Απόστολος Καβούκας είπε...

Ο Αλέξανδρος δεν είναι στην Αμφίπολη.
Ίσως μέσα στον χρόνο υπάρξουν εξελίξεις αλλού...
Είναι θέμα χρόνου να ανακαλυφθεί!

J.K. είπε...

Ακριβώς, κε Καβούκα! Nikos Atsaves είστε σε καλό δρόμο.

A. Ts. είπε...

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=840217

Η μεγαλοπρεπής είσοδος για τον νεκρό ήρωα της Αμφίπολης
Νέα στοιχεία και ταυτίσεις της ανασκαφικής ομάδας αποτυπώνουν μια εικόνα εντυπωσιακή για το αρχιτεκτονικό σύνολο, που προκαλούσε δέος στα υστεροκλασικά χρόνια