tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post900333616265510449..comments2023-10-12T16:18:14.419+03:00Comments on ΟΡΦΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ: Ο ΤΑΦΟΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ - ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΔΩΤΟΥUnknownnoreply@blogger.comBlogger219125tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-72337463796275002082014-10-17T00:59:48.988+03:002014-10-17T00:59:48.988+03:00Δεν υπάρχουν φίδια. Η ουρά του αλόγου είναι.
(Την ...Δεν υπάρχουν φίδια. Η ουρά του αλόγου είναι.<br />(Την είχα ξεχάσει...)<br /><br />http://s27.postimg.org/5oehsp8r7/psif1_sketch_f.pngGreenGatoshttps://www.blogger.com/profile/06676325417852895615noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-82085468300907336802014-10-16T23:24:51.429+03:002014-10-16T23:24:51.429+03:00Και για να μην πεις ότι σε προσβάλω και πάλι, εγώ ...Και για να μην πεις ότι σε προσβάλω και πάλι, εγώ νόμιζα ότι ήξερα καλά Ευκλείδεια γεωμετρία επειδή διάβασα μέχρι και τους 4 τόμους αυτής των Ιησουϊτών, αλλά δεν είχα υπόψη μου όλο το 13ο κεφάλαιο των Στοιχείων του Ευκλείδη.<br /><br />Παρά ταύτα ο Πλάτωνας μου απέδειξε με τον Τίμαιό του ότι είμαι αγεωμέτρητος, διότι δεν μπορούσα να λύσω το περίφημο πρόβλημά του "μερισμού της ψυχής".<br />Μου πήρε χρόνια για να μάθω να "συζητάω" του και αυτό έγινε όταν το έλυσα. <br />Αν δεν φτάσεις εκεί, δεν έχεις δικαίωμα μιλάς για "ιερή γεωμετρία".<br /><br />Βλέπεις τι μπορεί να μάθει κανείς και όταν ακόμη νομίζει ότι τα ξέρει;Kratyloshttps://www.blogger.com/profile/15404026326412319116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-24136117442851737222014-10-16T22:37:39.351+03:002014-10-16T22:37:39.351+03:00Να μη φύγεις και να συνεχίσεις να συμμετέχεις ενερ...Να μη φύγεις και να συνεχίσεις να συμμετέχεις ενεργά στο blog. Και για να δεις ότι ήμουν κάποτε, εκτός από αυστηρός και καλός δάσκαλος, σου λέω ότι υπάρχει μια σατανική περίπτωση η τύχη να δικαιώσει όχι τις φτωχές μαθηματικές σου γνώσεις αλλά τη διαίσθησή σου. Διότι όπως θα έλεγε και ο Πλάτωνας είσαι αγεωμέτρητη, (τουλάχιστον ακόμη) και δεν καταλαβαίνω πώς μιλάς για ιερή γεωμετρία! <br /><br />Συνέχισε να το ψάχνεις όχι όμως με τη λογική στην οποία επιμένεις. Για να δούμε, θα το βρεις εσύ ή θα σε προλάβουν κάποιοι άλλοι εδώ μέσα που έδειξαν ότι διαθέτουν νου και φρόνηση; Kratyloshttps://www.blogger.com/profile/15404026326412319116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-48515487527252525912014-10-16T22:34:16.265+03:002014-10-16T22:34:16.265+03:00Αγαπητή Βιργινία, η συμμετοχή σου στο blog προσωπι...Αγαπητή Βιργινία, η συμμετοχή σου στο blog προσωπικά με έκανε να κοιτάω τα σχόλια σε κάθε ανάρτηση καθημερινά. Θεωρώ ότι η παρεξήγηση αυτή δεν πρέπει να σε ωθήσει σε αποχώρηση! Το ότι έκανες ένα 'λογικό αλμα' επιχειρώντας να δώσεις μορφή στο μέτρο του Δεινοκράτη δεν ακυρώνει ούτε την προσπάθεια, ούτε τα σχέδια σου!Λένε μερικοί...αρκεί μια στιγμή αδυναμίας για να αμφισβητηθεί μια μεγαλοφυία?.... Μην το κάνεις πράξη...<br />Με εκτίμηση,<br />Μαρίαmariahttps://www.blogger.com/profile/11209214663282895129noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-58788847565175035732014-10-16T20:40:44.046+03:002014-10-16T20:40:44.046+03:00Επιμενω πως ο κρίσιμος συμβολισμός είναι της εγκυμ...Επιμενω πως ο κρίσιμος συμβολισμός είναι της εγκυμονούσας γυναικείας φιγουρας.Και για ποιο λογο άραγε να εικονίζεται η Περσεφονη-Ολυμπιαδα έγκυος αν δεν γίνεται αναφορά στο Αθάνατο τέκνο της μέσα σε ενα ταφικό μνημείο τέτοιου μεγέθους και πλούτου? Μέχρι ποτε θα φοβόμαστε να μιλάμε (βλ.ΥΠΠΟ) για τον Μεγαλο Νεκρό.<br />Αλλοι κατασκευάζουν Ιστορία απο το τίποτε .Για μένα τεράστια σημασία εχει,οποία και αν είναι η συνέχεια ,η ανάδειξη της ύπαρξης στο ψηφιδωτό της εικόνας του δαφνοστεφανωμένου Φιλίππου,και η αναφορά οτι αυτό παραπέμπει στις συμμετοχές του Μακεδόνα βασιλιά στους Ολυμπιακούς αγώνες που σημειωτέον δεν έπαιρναν μέρος μη Έλληνες .Και μη μου πει κανείς οτι η Ελληνικότητα των Μακεδόνων δεν αμφισβειτειται παρα μονο απο τους προδότες του γειτονικού μορφώματος!g.a.bloggerhttps://www.blogger.com/profile/16484098501473236401noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-38727821940105550882014-10-16T20:29:29.823+03:002014-10-16T20:29:29.823+03:00Συγνώμη για την παρέμβαση αλλά θα είναι και η τελ...Συγνώμη για την παρέμβαση αλλά θα είναι και η τελευταία από μένα εδώ. <br /><br />Λυπάμαι που δημιουργηθηκε η εντύπωση ότι αγνοώ βασικά μαθηματικά και την εφαρμογή τους που πάρα πολλοί επισημάνατε.Προφανώς πρόκειται για δική μου αδυναμία να μεταδώσω την σκέψη μου.<br /><br />Άλλο να μελετάς κάτι και άλλο να κρίνεις εξ αποστάσεως όμως.<br /><br />Εγώ μελέτησα ,σχεδίασα και μετά παρατήρησα και έκανα και συγκρίσεις. Δεν δημιούργησα όμως σε καμιά περίπτωση αυτόν τον τάφο, και φυσικά ούτε και κάποιον κανόνα.<br /><br />Παρατηρησεις:<br /><br />1)Απαντάται μια πολύ συχνή αναλογία 1/3, ως προς τις διαστάσεις των χώρων αλλά και ως προς τις διαστάσεις των γλυπτών,που παρατήρησε επίσης πολύ σωστά και ο κύριος Γερολυμάτος ζωγράφος το επάγγελμα , που και αυτός όπως και εγώ σχεδίασε και μελέτησε το το υπάρχων εύρημα.<br /><br />2)Συναντάτε ο αριθμός 1584 ως μήκος, αυτοτελής ,κλιμακωμένος και πολλαπλασιαζομενος του 3 συνεχώς.<br /><br />3)Επίσης συναντάτε και ο αριθμός 23 ως μήκος αλλά και ως παράμετρος.<br /><br /><br />4)Ολο τον σχεδιασμό διέπει ιερή γεωμετρία.<br /><br />Συγκρίσεις :(συμπτωσεις?)<br /><br />ο π+φ/3=15.84 που ανέφερα είναι ένα γεγονός.<br /><br />Αυτός ο αριθμός συναντάτε σε μέτρα,ίσως κατά άλλους να είναι σύμπτωση.Επειδή όμως είναι πάρα πολλές οι συμπτώσεις ίσως και να υπάρχει κάποια εξήγηση.Για αυτό και ανέφερα επίσης ότι έτσι μάλλον πρέπει να προκύπτει.<br />Σημαντικό ρόλο πιστεύω παίζει η παράμετρος 23.<br />Την χρησιμοποίησα στην παραπάνω εξίσωση και μου έδωσε ως πολλαπλάσιο 3 σπιθαμών (1 σπιθαμή = 12 δάκτυλοι = 23,16 εκατοστά) αποτέλεσμα σε σπιθαμές 0.6839... ίσο με 1,584 εκατοστά δηλαδή. <br />Πιθανόν να υπάρχουν και άλλοι τρόποι. <br />Δεν μπορώ να μείνω στην σύμπτωση.<br />Ας τους ψάξουμε.<br /><br />Αν κάποιος από σας θέλει το σχέδιο να το μελετήσει με μεγάλη χαρά να του το στείλω.<br /><br />Για να κλείσω.Αν ασχολήθηκα με αυτό είναι επειδή μου άρεσε και το έκανα για μένα.Δεν κάνω καριέρα σε σχέδια αρχαίων τάφων.:)Κάποιοι ενδιαφέρθηκαν ,ο Εμπεδότιμος ,το Zougkla.gr ...και το είδε και ο υπόλοιπος κόσμος.<br /><br />Σε κάθε περίπτωση το θέμα δεν είμαι εγώ αλλά το υπέροχο μνημείο.<br /><br /><br />@makariou.<br />:)Δεν ξέρω για σένα αλλά για μένα ο χρόνος είναι φίλος.πάντα αποδεικνύει του λόγου το αληθές αλλά και φέρνει δικαιοσύνη.<br />Σήμερα λοιπόν αφού άδειασε εντελώς ο Θ2 από χώμα, έδειξε ότι στο πλάτος είναι 4.5 ακριβώς όπως όπως και ο Θ3 .Αρα εσύ με βάση τους σχεδιαστές σου έκανες λάθος που υποστήριζες με σθένος ότι είναι κατά πολύ μεγαλύτερος. Λοιπόν ξανασκεψου την πρόταση μου για απόλυση.<br />Οσο για την προσωπική επίθεση στο πρόσωπο μου προτιμώ να μην σου απαντήσω,μιας και δεν το παίρνω προσωπικά ,αφού αυτό κάνεις κατ επανάληψη σε πολλούς.Να σου ευχηθώ από καρδιάς καλή φώτιση.<br /><br />Είστε καταπληκτικοί με ζηλευτές γνώσεις στη ιστορία ,την τέχνη ,την φιλοσοφία ...και μεράκι. <br />Θα συνεχίσω να σας απολαμβάνω.<br /><br />Εμπεδότιμε αφού έτυχε να σε γνωρίσω από κοντά είμαι πολύ τυχερή.<br /><br />Ευχαριστώ και πάλι.virgihttps://www.blogger.com/profile/15268693798931577841noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-29527963411345415592014-10-16T20:24:25.424+03:002014-10-16T20:24:25.424+03:00Να προσθέσω και άλλη μια σημαντική διαφορά το τονί...Να προσθέσω και άλλη μια σημαντική διαφορά το τονίζω σημαντική διαφορά που και αυτή αποσυμβολιζόμενη τείνει αρκετά θα έλεγα προς τα εκεί που θέλουμε να πάμε (ΜΑ).<br /><br />Ο Ερμής στις Αιγές κρατεί το κηρύκειο με το δεξί του χέρι : <br />http://www.aigai.gr/el/multimedia/great/artifacts/theos/ermis/toixografia/aiges/vergina<br /><br />ενώ στον Καστά το κρατεί με το αριστερό. Μαντέψτε ποιος ήταν αριστερόχειρας.. από την βασιλική Οικογένεια...<br /><br />Οψόμεθα!<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08547175132127797954noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-64741537970726074702014-10-16T19:49:31.441+03:002014-10-16T19:49:31.441+03:00Τα καλά νέα είναι επίσης ότι:
1. Εφόσον είχανε τόσ...Τα καλά νέα είναι επίσης ότι:<br />1. Εφόσον είχανε τόσο όμορφο ψηφιφωτό, σίγουρα θα θέλανε να φαίνεται, άρα δεν θα τοποθετούσανε κινητά αντικείμενα να το καλύψουνε, άρα ας μην ανησυχούμε ότι υπήρχανε και τα πείρανε οι τυμβωρύχοι.<br />2. Επίσης το ψηφιδωτό είναι, κατά τη γνώμη μου, σε πολύ καλή κατάσταση. Τα λευκά μέρη είναι πολύ έντονα λευκά, και τα μπλέ πολύ φωτεινά μπλέ. Αυτό ενισχύει την πιθανότητα ο τάφος να επιχωματώθηκε αμέσως μετά την κατασκευή.<br />3. Αν πράγματι Ο Πλούτωνας και η Περσεφόνη αντιστοιχούν στον Φίλιππο και την Ολυμπιάδα κατά το έτος γέννησης του Αλεξάνδου, τότε ίσως ο τάφος να έχει πολλά δωμάτια, ώστε να παρουσιαστούν πολλά ορόσημα της ζωής του. Δημήτρηςhttps://www.blogger.com/profile/07721595783296170873noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-173612091354707132014-10-16T19:47:20.521+03:002014-10-16T19:47:20.521+03:00Ακόμη δεν μπορώ να εξηγήσω τι μπορεί να συμβολίζει...Ακόμη δεν μπορώ να εξηγήσω τι μπορεί να συμβολίζει το "σχέδιο" ακριβώς κάτω απο το στήθος της Περσεφόνης, αυτό που μοιάζει με κάποιον ανθρωπο, ενταγμένο σε ενα πλαίσιο, που τόσο εμφαντικά θέλει ο καλλιτέχνης να προσέξουμε ....333https://www.blogger.com/profile/15461561006230182371noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-47120366107098554642014-10-16T19:42:32.681+03:002014-10-16T19:42:32.681+03:00αναζητωντας στο διαδικτυο σελιδες για το θεμα που ...αναζητωντας στο διαδικτυο σελιδες για το θεμα που ασχολειται το μπλογκ επεσα πανω στην σελιδα σας, σχεδον στο ξεκινημα της αναλυσης σας για την Αμφιπολη.Σας ευχαριστω για το ταξιδι τοσο εσας οσο και των σχολιαστων για τον ομορφο διαλογο.<br />Αυτο που θελω να σχολιασω κι ας μου επιτραπει ειναι η γυμνια της Ελληνικης Αρχαιολογικης και ιστορικης κοινοτητας της χωρας.Ειναι απιστευτο οτι διαβαζω καλυτερες αναλυσεις και υποθεσεις καλυτερα τεκμηριωμενες απο ερασιτεχνες οπως ολοι μας. Δεος αισθανομαι για την αναλυση των συμβολισμων. Μακαρι καποια στιγμη να μπορεσει αυτο το αθλιο κρατος να αξιοποιησει ανθρωπους που αγαπουν την πολιτιστικοθρησκευτικη κληρονομια της Αρχαιας Ελλαδας και οχι ανθρωπους που απλα πληρωνονται.<br />Συγχαρητηρια και στην κυρια Περιστερη και ολη την ομαδα.Totalhttps://www.blogger.com/profile/15553204460409474211noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-8370703219366259582014-10-16T19:41:24.613+03:002014-10-16T19:41:24.613+03:00Αιγές vs Kαστα
Ομοιότητες
1)Η Περσεφόνη στις Αιγές...Αιγές vs Kαστα<br />Ομοιότητες<br />1)Η Περσεφόνη στις Αιγές φορεί κοσμήματα και ο τάφος στον οποίο βρέθηκε η τοιχογραφία,'Τάφος της Περσεφόνης', φέρεται να ανήκει σε κάποια από τις γυναίκες του Φιλίππου σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ειδικών έως τώρα.<br />Στο ψηφιδωτό, η Περσεφόνη φορεί κοσμήματα και στηριζόμενη στην ως άνω αναφορά των ειδικών, πιθανόν και αυτός ο τάφος να ανήκει (και) σε βασίλισσα αν και έχουν γίνει ήδη αναφορές απο τον Εμπεδότιμο στα ιστορικα στοιχεία και δεν γνωρίζουμε αν τελικά η Ολυμπιάδα ετάφει κατόπιν του λιθοβολισμού από τον Κάσσανδρο.<br />2)Οσον αφορά στην απόδοση των χρωμάτων των μαλλιών, και στις 2 παραστάσεις οι χρωματισμοί των μαλλιών είναι στις αποχρώσεις της παλέτας του πορτοκαλί-χάλκινου αλλά στο σύνολό του το έργο δεν αποτυπώνει τόσο έντονα τα χρώματα της φωτιάς (πορτοκαλί-κίτρινο-χάλκινο).<br />Διαφορές<br />1)Υπάρχουν 3 μορφές αντί για 4-Λείπει η Δήμητρα<br />2)Λείπουν τα 2 άλογα (4 στις Αιγές)<br />3)Η μία παράσταση είναι σε τοιχογραφία ενώ η άλλη ψηφιδωτό που σαν τεχνική από ότι έμαθα απο το παρόν Blog έπεται της τοιχογραφίας.<br />4)Ο πλούτος του τάφου Καστά (εντός και εκτός του τάφου ευρήματα) εν συγκρίσει με τον τάφο στις Αιγές που έχει αποκαλυφθεί πλήρως (θέλω να πιστεύω), είναι σαφώς μεγαλύτερος συγκρίνοντας τα μέχρι τώρα δημοσιευμένα στοιχεία του.<br /><br />Με δεδομένο την προηγούμενή μου παρατήρηση/ανάρτηση/post αναφορικά με α) τις αποχρώσεις του ψηφιδωτού (Καβείρια), β)την κόκκινη κορδέλα που φορεί στο υψος της κοιλιάς η Περσεφόνη (Καβείρια), γ)το μακιγιάζ των ματιών (Αίγυπτος/Μ.Α.), δ) το ίσως γαλάζιο μάτι ε) αυτό που τελικά λείπει από το ψηφιδωτό που συμφωνώ με τις αναρτήσεις των φίλων ότι αφορούσε σε κάτι τεχνητό που έχει αποκολληθεί ( αν δείτε την προηγούμενη ανάρτηση του ΥΠΠΟ , το σκάμμα ήταν ημισφαιρικό και αυλακωτό στην περίμετρό του ενώ τώρα παρουσιάζεται επίπεδο. Αναφέρομαι στην φωτό που εμφανίζεται ολόκληρο το ψηφιδωτό.) Εδώ οφείλω να συμφωνήσω με τον Giannis για την αναφορά του στο θέμα της επίκλησης του Αδη όπου γονυπετής οι ιερείς και οι ιέρειες χτυπούσαν τα χέρια στο έδαφος προκειμένου να ακούσει ο Αδης και να αφήσει τον νεκρό να ανέβει στη γη, να εμφανιστεί.<br />Συμπερασματικά και για να μην κουράζω άλλο, όλα τα ως άνω είτε είναι ομοιότητες είτε διαφορές συμφωνούν ή τείνουν να συμφωνήσουν –αποσυμβολιζόμενα- με τα της γνωστής βασιλικής μακεδονικής οικογένεια των Τημενιδών.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08547175132127797954noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-22144720418545443182014-10-16T19:41:18.728+03:002014-10-16T19:41:18.728+03:00Το ψηφιδωτό στην ολότητα του όπως έχει αποκαλυφθεί...Το ψηφιδωτό στην ολότητα του όπως έχει αποκαλυφθεί είναι άφθαστης τέχνης, περισσότερο εντυπωσιάζει η τρισδιάστατη απόδοση και η εκφραστικότητα των μορφών που είναι δύσκολο να αποτυπωθεί με την τεχνική της ψηφίδας. <br />Διάβασα τις διάφορες "συμβολικές" ερμηνείες του στο ιστολόγιο, δεν ξέρω ειλικρινά αν, και τι συμβολισμός υπάρχει. Εντύπωση μου έκαναν τα έντονα βαμμένα μάτια της Περσεφόνης, με αιγυπτιακό τρόπο όπως επεσήμανε η Dionysia Kalkandi, και η πολυτέλεια που υποδηλώνεται με την ένδυση και κοσμήματα σε λαιμό και χέρια. Επίσης πολύ εντύπωση μου προξένησε από την αρχή το ασυνήθιστα νεαρό της ηλικίας του «προπομπού» Ερμή: είναι παιδί, οπότε θα τολμήσω και εγώ ένα συμβολισμό: Περσεφόνη= Ρωξάνη (;), Ερμής =Αλέξανδρος Δ’ (;), με κάθε επιφύλαξη, αλλά και λαμβάνοντας υπ’ όψην ότι οι ενδείξεις του ψηφιδωτού συνδέουν τον τάφο με τους βασιλικούς τάφους στις Αιγές (τάφος Ευρυδίκης, κιβωτιόσχημος «τάφος Περσεφόνης» ).<br />Effiehttps://www.blogger.com/profile/10003539016593103910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-23031229631209223032014-10-16T19:21:25.123+03:002014-10-16T19:21:25.123+03:00Ερώτηση: Η φθορά στο κέντρο του ψηφιδωτού από τι π...Ερώτηση: Η φθορά στο κέντρο του ψηφιδωτού από τι προήλθε; Από φθορά; Από τυμβωρυχία; <br /><br />Απάντηση: Όχι δεν υπάρχει λογική. Φαίνεται όμως ότι δεν είναι φυσική φθορά. <br /><br />http://www.yppo.gr/2/g22.jsp?obj_id=58853333https://www.blogger.com/profile/15461561006230182371noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-16274726862187249612014-10-16T19:16:55.305+03:002014-10-16T19:16:55.305+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Ευάγγελος Θεοδώρου, Evangelos Theodorouhttps://www.blogger.com/profile/17047953888792666988noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-17640221895534055392014-10-16T18:57:40.552+03:002014-10-16T18:57:40.552+03:00Είναι προφανής η χρήση εργαλείων (πιθανότατα λοστώ...Είναι προφανής η χρήση εργαλείων (πιθανότατα λοστών) για την αποκόλληση/απόσπαση κυκλικού σώματος διαμέτρου 79 εκατοστών.<br /><br />http://s11.postimg.org/5zur5b8r7/losti.pngGreenGatoshttps://www.blogger.com/profile/06676325417852895615noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-50523002951282940432014-10-16T18:54:23.056+03:002014-10-16T18:54:23.056+03:00Καλησπέρα σε όλους.
Παρακολουθώ εδώ και λίγο καιρό...Καλησπέρα σε όλους.<br />Παρακολουθώ εδώ και λίγο καιρό το blog όπως πολλοί από εσάς και θέλω να σας ευχαριστήσω για το συναρπαστικό αυτό ταξίδι.<br />Δεν έχω κάποια ειδικότητα σχετική με το θέμα, όμως έπεσα πάνω στις παρακάτω φωτογραφίες και δεν θυμάμαι να έχουν αναφερθεί από κάποιον εδώ. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να τις αφήσω εδώ για εσάς σαν απλή παρατήρηση, χωρίς να σχολιάσω κάτι.<br />Και πάλι ευχαριστώ όλους και τον Εμπεδότιμο για τη φιλοξενία!<br /><br />http://www.pi-schools.gr/lessons/aesthetics/eikastika/afises/index.php?id=10&v=1<br /><br />http://upload.wikimedia.org/wikipedia/el/5/51/Hephaistion.jpgAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/14982867857773594734noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-73738100135076655462014-10-16T18:37:43.198+03:002014-10-16T18:37:43.198+03:00Σημαντικές πληροφορίες παίρνουμε και από τις ερωτο...Σημαντικές πληροφορίες παίρνουμε και από τις ερωτοαπαντησεις με τους δημοσιογράφους. Δυστυχως για μενα αν και η περιστερη με την απαντηση της δεν παραδεχεται τυμβωρυχια (αλλα λεει και οτι δεν ειναι φυσικη φθορα) υπάρχει συλληση τουλαχιστον μέχρι το σημείο που βρισκομαστε και στην ερώτηση αν επιμένουν οτι η επιχωμάτωση έγινε με την κατασκευή η απάντηση ηταν ασαφεστατη. Η δικιά μου άποψη πλεον είναι οτι ίσως να υπήρχε κάτι στο κεντρο του ψηφιδωτου που το πήρανε και οτι η συλληση έγινε πριν επιχωματωθει ο τάφος. Εχει δρόμο ακόμα πάντως!apostolohttps://www.blogger.com/profile/07613072957321948854noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-23371937580263536782014-10-16T18:32:04.119+03:002014-10-16T18:32:04.119+03:00Σχετικά με τον μαιανδρο με τα τετραγωνα, επειδη το...Σχετικά με τον μαιανδρο με τα τετραγωνα, επειδη το ψαχνω απο την Κυριακη που τον ειδα στα ψηφιδωτα της Αμφιπολης και της Ερετριας, κατεληξα στο συμπερασμα ότι το τετράγωνο έχει μέσα του τον ροδακα http://prntscr.com/4wq1wb<br />Μου εγινε κατανοητο σημερα που βρηκα την παραπανω φωτογραφια. Ειναι δηλαδη ισως η μακεδονικη εκδοχη του μαιανδρου ή της βασιλικης οικογενειας. <br /><br />Οι 4 τελειες του δηλαδη ειναι τα φυλλα και στο κεντρο η τελεια ειναι το κεντρο του ροδακα. <br /><br />Σχετικα με τη στρογγυλη φθορα στο κεντρο, μου επιβεβαιωνει αυτο που εψαχνα απο την αρχη. Στα ψηφιδωτα που ηταν σε ιερα υπαρχει σχεδον παντα τετοια κυκλικη φθορα ενω σε αυτα που βρεθηκαν σε οικιες δεν υπαρχει κυκλικη φθορα. Αρα εχει να κανει με καποιο τελετουργικο. Στα σχολια στην προηγουμενη αναρτηση ειχα βαλει και φωτογραφιες απο διαφορα ψηφιδωτα με την ιδια κυκλικη φθορα. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13731227759955964113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-18953769122088151102014-10-16T18:27:29.189+03:002014-10-16T18:27:29.189+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13731227759955964113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-33046430483214425162014-10-16T18:25:37.079+03:002014-10-16T18:25:37.079+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.apostolohttps://www.blogger.com/profile/07613072957321948854noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-9951193806264547722014-10-16T18:24:59.268+03:002014-10-16T18:24:59.268+03:00 Αν υποθετικα δεχθουμε οτι στο ψηφιδωτο εικονιζετα... Αν υποθετικα δεχθουμε οτι στο ψηφιδωτο εικονιζεται η εγκυος Περσεφονη-Ολυμπιαδα ,τοτε η συναισθηματικη φορτιση που δημιουργει το εργο μας δηλωνει ισως και το ατομο που το παρηγγειλε . Και εννοω βεβαια την ιδια την Ολυμπιαδα , κατι που πολλες φορες εδω αλλα και αλλου εχει αναφερθει ως πιθανοτητα. <br />Η πολιτικη κατασταση της εποχης αλλα και η σχεση της Ολυμπιαδας με την περιοχη μπορει να απαντα στο ερωτημα γιατι στην Αμφιπολη και οχι στις Αιγες.g.a.bloggerhttps://www.blogger.com/profile/16484098501473236401noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-12574756025634452122014-10-16T18:19:21.750+03:002014-10-16T18:19:21.750+03:00Από τη σημερινή ενημέρωση και συνέντευξη τύπου του...Από τη σημερινή ενημέρωση και συνέντευξη τύπου του ΥΠΠΟ:<br /><br />Ερώτηση: Η φθορά στο κέντρο του ψηφιδωτού από τι προήλθε; Από φθορά; Από τυμβωρυχία;<br /><br />Απάντηση: Όχι δεν υπάρχει λογική. Φαίνεται όμως ότι δεν είναι φυσική φθορά. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06996826599378060749noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-37843418690234988902014-10-16T18:17:20.624+03:002014-10-16T18:17:20.624+03:00Μια αναλυση του τμηματος για τι αρεσε να φοραει ο ...Μια αναλυση του τμηματος για τι αρεσε να φοραει ο ΜΑ απο "Εφιππος ο Ολυνθιος, Περί Αλέξανδρου και Ηαφαιστιονος ταφής" για οσους εχουν ορεξη να διαβασουν 45σελιδες διατριβης:<br /><br /><br />http://research.ncl.ac.uk/histos/documents/2012A09SpawforthThePamphleteerEphippus.pdfPhilhttps://www.blogger.com/profile/17257259219993784154noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-9636229882150066062014-10-16T18:13:40.078+03:002014-10-16T18:13:40.078+03:00Αν όντως είναι η Ολυμπιάδα στο ψηφιδωτο να υποθέσο...Αν όντως είναι η Ολυμπιάδα στο ψηφιδωτο να υποθέσουμε οτι το μνημείο ειναι μετα το θανατό της το 316 π.χ.? vassilishttps://www.blogger.com/profile/01961919687484303723noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-71298737997514417962014-10-16T18:12:48.208+03:002014-10-16T18:12:48.208+03:00@Βίκυ,
Σωστή επισήμανση.
Παραθέτω την βιβλιογραφία...@Βίκυ,<br />Σωστή επισήμανση.<br />Παραθέτω την βιβλιογραφία που αναγράφει με πολύ μικρά τυπογραφικά στοιχεία ο συγγραφέας του λήμματος Γ.Α.ΚΑΨΑΛΗΣ επάνω από το ονοματεπώνυμό του στο τέλος του κειμένου που συνέγραψε:<br />ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ.Οι αρχαίοι Ελληνες και Λατίνοι μυθογράφοι και ποιηταί.Ετι Roscher,<br />Lex.d.Myth. - Pauly-Wissowa,Real-Encycl. - Preller-Robert. Griech. Mythol. -<br />Descharme,Mυθ.αρχ.Ελλ. (μετ.Αδ.) - Darremberg-Saglio,Dict.des antiqu. - Rinck,<br />Relig.d.Hellenen. - Ploix,Etude sur Hermes.<br />Η λέξη "Αδ." πιθανόν να σημαίνει 'αδημοσίευτος'.<br />Δεν υπάρχει κατάλογος συντετμημένων λέξεων.<br />Εξέφρασες σκέψεις ανομολόγητες.Να δικαιολογείται το κατ΄ευθείαν βλέμμα;ΚΓΨhttps://www.blogger.com/profile/00791800541196609545noreply@blogger.com