tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post6870954492462363158..comments2023-10-12T16:18:14.419+03:00Comments on ΟΡΦΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ: ΔΑΙΜΟΝΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ και ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΘΝΗΤΟΥΣUnknownnoreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-2675066161757623502009-01-02T22:09:00.000+02:002009-01-02T22:09:00.000+02:00@Brewtus_TripeliusΤο θέμα της θεουργίας είναι μεγά...@Brewtus_Tripelius<BR/><BR/>Το θέμα της θεουργίας είναι μεγάλο. Ηταν η πρακτική που ακολουθείτο στα μυστήρια, για αυτό και δεν ξέρουμε πολλά πράγματα.<BR/><BR/>Παρ΄όλα αυτά, τόο ο Ιάμβλιχος όσο και ο Πρόκλος μας έχουν δώσει αρκετά στοιχεία.<BR/><BR/>Ειδικά για τον Πρόκλο, δες το παρακάτω άρθρο :<BR/><BR/>http://www.kheper.net/topics/Neoplatonism/Proclus-theurgy.html<BR/><BR/>Δες επίσης κάποιες αναφορές στο παρακάτω βιβλίο :<BR/><BR/>http://books.google.gr/books?id=7vPLPlL2Ai8C&pg=PA120&lpg=PA120&dq=Proclus+Theurgy&source=bl&ots=klj-pAxjo1&sig=nLQTsvk3MsGFakT0Ei6DmqLJDnA&hl=el&sa=X&oi=book_result&resnum=4&ct=result<BR/><BR/>Επίσης, στο πολύ καλό βιβλίο της "Μελετώντας τον Νεοπλατωνισμό", Εκδόσεις Ενάλιος η Sarah Rappe αφιερώνει το 8ο Κεφάλαιο : " Γλώσσα και Θεουργία στο έργο του Πρόκλου Πλατωνική Θεολογία" , όπου αναλύει το θέμα της θεουργίας, όπως περιγράφεται στην Πλατωνική θεολογία του Πρόκλου.<BR/><BR/>Το βιβλίο αυτό είναι μετάφραση του Αγγλικού : http://books.google.gr/books?id=_DrXt-7UGkkC&pg=PA167&dq=Sarah+Rappe++Proclus+Theurgy<BR/><BR/>Προτείνω επίσης το πολύ καλό άρθρο της Anne Sheppard " Proclus Attitude to Theurgy" ( http://www.jstor.org/pss/638759 ) όπου περιγράφονται τρία είδη θεουργίας τά οποία διαπραγματεύεται ο Πρόκλος.<BR/><BR/>Επίσης το κλασσικό Theurgy and the Soul του Gregory Shaw.<BR/><BR/>(http://books.google.gr/books?id=uMAmaKhRsXAC&pg=PA199&dq=Theurgy+and+the+Soul+Proclus#PPA205,M1)<BR/><BR/>Αν έχεις πρόσβαση σε βιβλιοθήκες, τότε μην αμελήσεις να τα μελετήσεις.<BR/><BR/>Γενικά, δεν νομίζω ότι η θεουργία αφίσταται ή είναι ασύμβατη με την φιλοσοφία.<BR/><BR/>Η φιλοσοφία ανεβάζει τον νου του ανθρώπου μέχρι το μέγιστο σημείο που μπορεί να ανέβει αυτός εκ κατασκευής. <BR/><BR/>Από εκεί και πέρα χρειάζεται μια έξωθεν βοήθεια, η λεγόμενη "δόσις" που αναφέρει ο Πλάτων. <BR/><BR/>Η Φύση έχει δυνάμεις τις οποίες δεν γνωρίζουμε στο σύνολο τους. Οι θεουργοί τις γνωρίζουν και τις χρησιμοποιούν προς βοήθεια όσων έχουν φθάσει στα πρόθυρα του Αγαθού.<BR/><BR/>Βέβαια το θέμα της θεουργίας σχετίζεται άμεσα με τα βιώματα των μυούμενων, με άλλα λόγια δεν μπορεί να περιγραφεί, μόνο να βιωθεί.ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-87333799918550613962009-01-01T21:08:00.000+02:002009-01-01T21:08:00.000+02:00Εμπεδότιμε, με εξαίρεση το πολύ σύντομο πρόκλειο κ...Εμπεδότιμε, με εξαίρεση το πολύ σύντομο πρόκλειο κειμενο που αναφερεις, ο Προκλος αναγνωριζει τγν δυνατοτητα καθαρης θεασης με βαση τα δικα μας μεσα, χωρις να προυποθετει την θεουργια (δες προχειρα την Πλατ. Θεολογια). Ο Ιαμβλιχος πώς ακριβώς συνδυάζει τα δυο? υποθετω το προβλημα που εχω ειναι με το ανορθολογικο στοιχειο της θεουργιας, πώς να το συνδυασουμε αυτο με τον Λόγο και την φιλοσοφία?Brewtus_Tripeliushttps://www.blogger.com/profile/09121122518773343612noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-10519369113811018012008-12-30T18:21:00.000+02:002008-12-30T18:21:00.000+02:00@Brewtus_TripeliusΠαρότι σκοπός μας είναι να ανέβο...@Brewtus_Tripelius<BR/><BR/>Παρότι σκοπός μας είναι να ανέβουμε προς τους θεούς, δεν μπορούμε τελικά να επιτύχουμε την θέωση παρά μόνο με την θεουργία. <BR/>Δεν υπάρχει διάσταση Πρόκλου και Ιαμβλίχου. <BR/><BR/>Οπως θα δούμε η ψυχή μας έχει τους λεγόμενους "ουσιώδεις λόγους", τους οποίους πρέπει να αφυπνίσει/εκδηλώσει. Αυτό ουσιαστικά είναι η άνοδος μας προς το θείο, η οποία επιτυγχάνεται με την νόηση.<BR/><BR/>Ομως , εκ κατασκευής, δεν μπορούμε να νοούμε συνέχεια ( μόνον οι θεοί "αεί νοούν" ) και συνεπώς δεν μπορούμε να επιτύχουμε την ένωση με το νοητό. <BR/><BR/>Για αυτό χρειαζόμαστε "εξωτερική βοήθεια", η οποία θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε την ένωση μας με το θείο.<BR/><BR/>Αυτή την επιτυγχάνει η θεουργία, η οποία ήταν πρακτική που εχησιμοποιείτο στα μυστήρια, και για την οποία δεν γνωρίζουμε τίποτα ( τουλάχιστον εγώ ).<BR/><BR/>Συνεπώς, η θέωση μας είναι αποτέλεσμα συνδυασμένων ενεργειών.<BR/>Αφ'ενός μεν είναι θέμα δικό μας, να ανεβούμε όσο είναι εφικτό ανθρωπίνως και αφού φτάσουμε στο μέγιστο δυνατόν, με την βοήθεια της θεουργίας, να ολοκληρώσουμε τον σκοπό μας.<BR/><BR/>Είναι όπως μας λέει ο Πρόκλος, στο Περί Ιερατικής Τέχνης, που οι ιερείς "προετοίμαζαν" τα αγάλματα έτσι ώστε να είναι δεκτικά για την κάθοδο και επιφάνεια των θεών στα μυστήρια.ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-91690304593211083912008-12-30T18:07:00.000+02:002008-12-30T18:07:00.000+02:00@ΛύκαστροςΠολύ σωστά. Για αυτό αναφέραμε και τους ...@Λύκαστρος<BR/><BR/>Πολύ σωστά. Για αυτό αναφέραμε και τους υλαίους δαίμονες, οι οποίοι είναι οι χαμηλότερης "ποιότητας δαίμονες, για τους οποίους θα δούμε και ένα σχετικό απόσπασμα από τον Ιάμβλιχο.<BR/><BR/>Εμείς πρέπει να προσπαθούμε να έλθουμε σε επαφή με τους ανώτερους δαίμονες.ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-15197144975204399502008-12-29T19:55:00.000+02:002008-12-29T19:55:00.000+02:00Υπάρχει ένα θέμα εδώ. Μπορεί ο Πρόκλος να λέει ότι...Υπάρχει ένα θέμα εδώ. Μπορεί ο Πρόκλος να λέει ότι εμεις ανερχόμαστε στους θεούς, ο Ιάμβλιχος όμως (στο Περι Μυστηρίων) λεει το αντιθετο. Οτι δηλαδη μονο με την χάριν έρχεται η θέωση. Ουσιαστικα ο Ιαμβλιχος συμφωνει με την χιανικη αντιληψη περι χαριτος. Πώς εξηγούμε την διασταση Ιαμβλιχου/Προκλου?Brewtus_Tripeliushttps://www.blogger.com/profile/09121122518773343612noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-14590733714551065842008-12-29T13:34:00.000+02:002008-12-29T13:34:00.000+02:00Θα πρέπει όμως να προσέξουμε, καθότι, δεν είναι όλ...Θα πρέπει όμως να προσέξουμε, καθότι, δεν είναι όλες οι βαθμίδες δαιμόνως, κοντά στο αγαθό, με απόρροια η μέθεξη (αν θα μπορούσε να ονομαστεί με αυτή τη λειτουργία, η επαφή μαζί τους) με εκείνους δεν προσφέρει στην ψυχή την ανέλιξή της και αυτό μας το γνωστοποιεί ο ίδιος ο Πρόκλος στο υπόμνημά του στην Πλατωνική Πολιτεία, ανφέροντας για τους υποχθόνιους τόπους, οι οποίοι ελέγχονται από τη βαθμίδα των δαιμόνων, ότι βρισκονται σε αταξία και μακρυά από το αγαθό.Παναγιώτης-Φαινίωνhttps://www.blogger.com/profile/03976106796300155179noreply@blogger.com