tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post5436143274170938664..comments2023-10-12T16:18:14.419+03:00Comments on ΟΡΦΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ: ΚΑΘΟΔΟΣ ΨΥΧΩΝUnknownnoreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-55841311147725117802009-12-04T20:43:11.383+02:002009-12-04T20:43:11.383+02:00Η ανάπτυξη των ουσιωδών λόγων οδηγεί στην τελειότη...Η ανάπτυξη των ουσιωδών λόγων οδηγεί στην τελειότητα των ψυχών και κατ'επέκτασιν και του κόσμου και στην -κατά το μέτρο της τάξης στην οποία βρίσκονται οι ψυχές-νοερή διαμόρφωση της ψυχικής ουσίας των.<br />Αυτά τα δύο είναι και τα αίτια που επικαλειται και ο ΠρόκλοςΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-56605006794865480342009-12-01T09:43:15.099+02:002009-12-01T09:43:15.099+02:00Εμπεδότιμε, πως γίνεται να συσχετίσουμε το ότι η α...Εμπεδότιμε, πως γίνεται να συσχετίσουμε το ότι η ανάπτυξη των ουσιώδων λόγων είναι η αιτία για τη κάθοδο των ψυχών με αυτό που λέει ο Πρόκλος: <br /><br />Η ψυχή κατεβαίνει στα σώματα επειδή θέλει να μιμηθεί την προνοητική ιδιότητα των Θεών, γι' αυτό προχωρά στον κόσμο της γένεσης αφήνοντας την ενατένιση, γιατί, καθώς η Θεϊκή τελειότητα είναι δύο ειδών, η μία νοερή και η άλλη πρόνοητικη, η μία σταθερή και η άλλη κινούμενη, η ψυχή μέσω της ενατενίσεως απεικονίζει τη μόνιμη, τη νοερή και την ακλόνητη ιδιότητα των Θεών, ενώ με τη γενεσιουργό ζωή απεικονίζει την προνοητική και κινητική ιδιότητά τους. (...) Επιπλέον, η κάθοδος των ψυχών συντελεί στη τελειότητα του κόσμου. Γιατί πρέπει να μην υπάρχουν μόνο τα αθάνατα και νοητά ζωντανά όντα, όπως είναι αυτά που υπάρχουν μεταξύ Θεών, ούτε τα θνητά και άλογα, όπως τα τελευταία ζωντανά όντα της δημιουργίας, αλλά και όσα βρίσκονται ανάμεσά τους, τα οποία δεν είναι με κανένα τρόπο αθάνατα αλλά μπορούν να μετέχουν στη λογική και στο νου. Τέτοια υπάρχουν πολλά σε πολλά μέρη του σύμπαντος, διότι δεν είναι μόνο ο άνθρωπος θνητό λογικό ζωντανό ον, αλλά είναι τέτοια και πολλά άλλα γένη, άλλα πιο δαιμονικά και άλλα πιο κοντά στη δική μας ουσία. Οι κάθοδοι, λοιπόν, της επιμέρους ψυχής συντελούν στη σύσταση όλων των θνητών και ταυτόχρονα λογικών ζωντανών όντων.<br />(<b><a rel="nofollow">Βλ Πρόκλος "Εις τον Τίμαιον Πλάτωνος" Ε' [συν.] 324.5 - 324.24</a></b>)Παναγιώτης-Φαινίωνhttps://www.blogger.com/profile/03976106796300155179noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-89882204858521904612009-03-12T18:13:00.000+02:002009-03-12T18:13:00.000+02:00Με τον όρο ύλη αναφερόμαστε στη θεία ουσία που εί...Με τον όρο ύλη αναφερόμαστε στη θεία ουσία που είναι στον αισθητό κόσμο και είναι αισθητή από τις αισθήσεις μας.<BR/><BR/>Η ψυχή είναι θεία ουσία που είναι μεταξύ της νοερής ουσίας και της ύλης.<BR/><BR/>Τα πάντα είναι ουσία, εκτός από τους πρωταρχικούς θεούς που είναι υπερούσιοι.<BR/><BR/>Για την έννοια της ύλης ανάτρεξε στο :<BR/>http://empedotimos.blogspot.com/2008/08/blog-post_696.html<BR/><BR/>Για την ψυχή ανάτρεξε στο :<BR/>http://empedotimos.blogspot.com/2008/10/blog-post.htmlΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-47311586476781241642009-03-12T11:46:00.000+02:002009-03-12T11:46:00.000+02:00Εμπεδότιμε είπες> Διότι ενσαρκούμενη και ερχόμε...Εμπεδότιμε είπες<BR/><BR/>> Διότι ενσαρκούμενη και ερχόμενη σε επαφή με την ύλη <BR/><BR/>εννοείς ότι η ψυχή δεν είναι ύλη;Panos Konstantinidishttps://www.blogger.com/profile/11174341804476114495noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-85853079621845666732009-03-12T00:43:00.000+02:002009-03-12T00:43:00.000+02:00Διότι ενσαρκούμενη και ερχόμενη σε επαφή με την ύλ...Διότι ενσαρκούμενη και ερχόμενη σε επαφή με την ύλη θα δεχθεί τα κατάλληλα "ερεθίσματα" τα οποία και θα "ξυπνήσουν" τους ουσιώδεις λόγους της.<BR/><BR/>Χωρίς αυτά, οι λόγοι αυτοί θα είναι εν υπνώσει, μη ενεργοί.<BR/><BR/>Φαντάσου την ψυχή σαν μια οθόνη, το ρεύμα και το κατάλληλο input της οθόνης σαν την ύλη και τους ουσιώδεις λόγους της σαν τα Pixels της οθόνης. Αν η οθόνη είναι εκτός ρεύματος, τα Pixels παραμένουν σβηστά. Αν όμως τροφοδοτηθεί με ρεύμα και με το κατάλληλο input ( είτε από υπολογιστή είτε από κεραία αν πρόκειται για οθόνη τηλεόρασης ) τότε τα pixels αρχίζουν να διεγείρονται και να ανάβουν. Σκοπός μας είναι να ανάψουν όλα τα Pixels.<BR/><BR/>Αλλωστε η προβολή των λόγων που συνιστούν την ουσία της ψυχής (ουσιώδεις λόγοι δηλαδή) πάνω στην φανταστή ύλη(φαντασία) είναι η διάνοια.<BR/><BR/>"Γιατί η διάνοια περιέχει τους λόγους, αλλά αδυνατεί να τους δει συνεπτυγμένα και γι'αυτό τους εξαπλώνει και τους εναποθέτει και τους οδηγεί στην φαντασία, που βρίσκεται στα πρόθυρα της διάνοιας και αναπτύσσει την γνώση τους μέσα σε εκείνη ή μαζί με εκείνη, έχοντας αγαπήσει τον χωρισμό από τα αισθητά και έχοντας βρεί την ύλη της φαντασίας ως κατάλληλη για την υποδοχή των δικών της ιδεών"<BR/>Πρόκλος - Σχόλια στον Ευκλείδη 54.27<BR/><BR/>Γενική, η οποιαδήποτε εξέλιξη της ψυχής γίνεται πάντα όταν είναι ένσαρκη.<BR/><BR/>Εθιξες ένα πολύ ενδιαφέρον αλλά λίγο περίπλοκο θέμα. Οταν κάποια στιγμή προσεγγίσουμε το θέμα της φαντασίας και διανοίας, νομίζω θα ήταν ενδιαφέρον να επανέλθουμε.ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-77260320071253585032009-03-11T13:59:00.000+02:002009-03-11T13:59:00.000+02:00> Πρέπει οπωσδήποτε να ενσαρκωθεί, γιατί αλλοιώ...> Πρέπει οπωσδήποτε να ενσαρκωθεί, γιατί αλλοιώς δεν μπορεί να τους αναπτύξει.<BR/><BR/>Γιατί θα πρέπει να ενσαρκωθεί για να τους αναπτύξει; Γιατί δεν μπορεί να τους αναπτύξει ασάρκωτη;Panos Konstantinidishttps://www.blogger.com/profile/11174341804476114495noreply@blogger.com