tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post4747101190381539368..comments2023-10-12T16:18:14.419+03:00Comments on ΟΡΦΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ: Ο ΤΑΦΟΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ - ΕΠΙΣΤΥΛΙΟ ΥΠ'ΑΡΙΘΜΟΝ ΕΝΑUnknownnoreply@blogger.comBlogger253125tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-21412254551153223702014-12-07T18:01:44.156+02:002014-12-07T18:01:44.156+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Δωδωναίοςhttps://www.blogger.com/profile/05525436400289794350noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-30151038865863558702014-12-07T17:35:44.106+02:002014-12-07T17:35:44.106+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Δωδωναίοςhttps://www.blogger.com/profile/05525436400289794350noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-65682715263345749612014-12-07T06:31:44.111+02:002014-12-07T06:31:44.111+02:00Το εντυπωσιακότερο γεγονός στη μυθοπλασία που σχετ...Το εντυπωσιακότερο γεγονός στη μυθοπλασία που σχετίζεται με τον τάφο του Αλεξάνδρου, συμβαίνει το 1850. Ο Max de Zogheb στο βιβλίο του “Etudes sur l' Ancienne Alexandrie”, Paris 1909, σημειώνει ότι το 1850 ο Αμβρόσιος Σκυλίτσης, διερμηνέας του Προξενείου της Ρωσίας στην Αλεξάνδρεια, αφού κατέβηκε από μία κρύπτη στο υπόγειο του τζαμιού Νάμπι Ντανιάλ και εκεί περιφερόμενος σε ένα δαιδαλώδες συγκρότημα υπόγειων διαδρόμων, βρέθηκε μπροστά σε μια πόρτα σαρακοφαγωμένη. Από τις σχισμές του ξύλου μπόρεσε να δει, μέσα σε ένα είδος γυάλινου φερέτρου, ένα ανθρώπινο σώμα που έφερε διάδημα στο κεφάλι και φαινόταν καθισμένο σε κάποιο θρόνο. <br />Πολλά βιβλία και πάπυροι ήταν σκορπισμένα γύρω του. Δεν πρόφτασε όμως να εξετάσει με περισσότερη προσοχή αυτό που του κινούσε τόσο πολύ την περιέργεια, γιατί την ίδια ώρα τον τράβηξε βίαια προς τα πίσω ο οδηγός του, ένας από τους πιστούς του τεμένους, για να μην δει το θέαμα. Ενημέρωσε όμως γραπτώς το προξενείο για την επίσκεψη αυτή με μια λεπτομερή αναφορά του, αντίγραφο της οποίας έστειλε και στο γενικό πρόξενο της Ρωσίας και στον Έλληνα ορθόδοξο πατριάρχη, τον πνευματικό του ηγέτη. Παρά τα διαβήματα όμως στα οποία προέβη στη συνέχεια, δεν του δόθηκε η άδεια να πλησιάσει το μυστηριώδες υπόγειο και η σιωπή κάλυψε το περιστατικό. <br />Ο παραμυθάς Σκυλίτσης προφανώς είχε διαβάσει την περιγραφή του Δίωνα Κάσσιου και είναι ο πρώτος μίας σειράς γραφικών ημιμαθών που εμπλουτίζουν το θρύλο του χαμένου τάφου. <br />Στη συνέχεια και μέχρι τις ημέρες μας φυσικά πρόσωπα και πολλές αρχαιολογικές αποστολές διαφόρων κρατών επιχειρούν να τον βρουν, όμως μάταια. Από τις πιο ξεχωριστές για την εφευρετικότητα και την φαντασίωση των εμπνευστών περιπτώσεις είναι ο επί 40 χρόνια Στέλιος Κουμούτσος, σερβιτόρος στο επάγγελμα που ισχυριζόταν ότι κατείχε ένα μυστικό χάρτη που έδειχνε την τοποθεσία του θρυλικού τάφου. Ανάλωσε χρόνο και χρήμα από το υστέρημά του, με μόνο αντάλλαγμα την κατά καιρούς αναφορά από τον τύπο της ιστορίας του. Αν και κατόρθωσε τέσσερις φορές να εξασφαλίσει άδεια για έρευνες από τις αρχές, και αγνοώντας τη ύπαρξη ενός εκτεταμένου και δαιδαλώδους συστήματος υπόγειων δεξαμενών και αποχετεύσεως των ελληνορωμαϊκών χρόνων, κάθε φορά που βρισκόταν σε κάποιο υπόγειο διάδρομο, τον ταύτιζε με το μαυσωλείο του Αλεξάνδρου, μέχρι που λίγα μέτρα πιο πέρα ένα υδραγωγείο ερχόταν να τον διαψεύσει. <br /><br />(Η συνέχεια θα αφορά το Ρήγα Φερραίο, τον Μ. Αλέξανδρο, την Αμφίπολη και την πιθανή σχέση όλων αυτών με τα παραπάνω) <br /><br />Εμπεδότιμε ζητώ συγνώμη για το μακροσκελές κείμενο.telboshttps://www.blogger.com/profile/15514539966489633968noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-31716836953175170512014-12-07T06:22:41.084+02:002014-12-07T06:22:41.084+02:00Το έτος 641 ο Αμρ Εμπν ελ Ας κατακτά την Αίγυπτο, ...Το έτος 641 ο Αμρ Εμπν ελ Ας κατακτά την Αίγυπτο, μπαίνει στην Αλεξάνδρεια και αρχίζει η Μεσαιωνική περίοδος με βαθμιαία σταθερή παρακμή. Ο Θ.Δ. Μοσχονάς, βιβλιοθηκάριος της Πατριαρχικής Βιβλιοθήκης Αλεξάνδρειας, αναφέρει, χωρίς να δώσει την πηγή του, ότι μόλις μπήκε ο Αμρ στην Αλεξάνδρεια ζήτησε να δει τον τάφο του Αλέξανδρου και ότι τον πήγαν στην εκκλησία του Αγίου Αθανασίου, που αργότερα μετέτρεψε σε τζαμί. <br />Παρά τους πολέμους, τους ξεσηκωμούς, τους τρομερούς σεισμούς και τα παλιρροϊκά κύματα, τις συνεχείς προσχώσεις το Νείλου που εξαφάνισαν το Επταστάδιο ένωσαν τη νήσο Φάρου με τη στεριά και δημιούργησαν νέες συνοικίες έξω από την πόλη, ότι απέμεινε σε κτίρια από την Ελληνορωμαϊκή εποχή ήταν τόσο εντυπωσιακά που με θαυμασμό, παρά τη συνήθη υπερβολή των ανθρώπων της ερήμου, ο Αμρ μιλά στην αναφορά του στο Χαλίφη για 4.000 παλάτια, 4.000 λουτρά, 400 αρένες και θέατρα και 1.200 κήπους. <br />Όμως, καμία έρευνα και μελέτη δεν παρουσιάζει κτίριο που να μπορούμε με βεβαιότητα να το ταυτίσουμε με το Σώμα, το Μαυσωλείο του Αλεξάνδρου. <br />Στα βυζαντινά και αραβικά χρόνια ελάχιστοι ενδιαφέρονται να ρωτήσουν για το μνήμα και σε όσους ρωτούν, δείχνουν ένα μικρό κτίσμα μέσα στον περίβολο ενός τζαμιού που βρίσκεται μια Φαραωνική σαρκοφάγος. Το τζαμί αυτό είναι η πρωτοχριστιανική εκκλησία του Αγ. Αθανασίου που μετατράπηκε σε τζαμί και αποκαλείτο αρχικά τζαμί του Αγίου Αθανασίου και μετέπειτα τζαμί Ατταρίν. <br />Από το 1459 μέχρι το 1790 υπάρχουν περίπου 100 αφηγήσεις για την Αλεξάνδρεια όμως μόλις το 10% περίπου αναφέρεται στον τάφο, ενώ από τα σχέδια και τους χάρτες μόνο ένας σημειώνει το Σώμα. <br />Το 1803 ο αρχιμανδρίτης Κωνστάντιος από το Κίεβο αναφέρεται σε ένα κτίσμα, πιθανότατα το τζαμί Ατταρίν, αλλά αρνείται να δεχτεί ότι σε αυτό το ταπεινό τέμενος θα φυλασσόταν το σώμα του Αλεξάνδρου. Αυτό το μνημείο περιγράφουν και σχεδιάζουν ως Σώμα του Αλεξάνδρου οι “σοφοί” της Γαλλικής επιστημονικής αποστολής του Βοναπάρτη, ενώ ο Edward Daniel Clarke μεταφέρει τη σαρκοφάγο στο Βρετανικό Μουσείο πεπεισμένος ότι πρόκειται για τη σαρκοφάγο του Αλεξάνδρου. <br />Λίγα χρόνια μετά, όταν χάρη στον Champollion αποκρυπτογραφούνται τα ιερογλυφικά, όλοι απογοητεύονται μαθαίνοντας ότι οι μακροσκελείς επιγραφές που καλύπτουν την σαρκοφάγο, αφορούν την ταφή του τελευταίου Φαραώ του Νεκτανεβώ Β. <br />Η παρουσία της σαρκοφάγου μέχρι τις αρχές; του 19ου αι. στην Αλεξάνδρεια θέτει πολλά ερωτήματα. <br />1)Πώς βρέθηκε εκεί η βαριά και ογκώδης σαρκοφάγος του τελευταίου Φαραώ που κατά το θρύλο εξαφανίστηκε μετά την τελευταία μάχη που έδωσε και έχασε με τους Πέρσες;<br />2)Πότε και από πού μεταφέρθηκε και γιατί βρέθηκε ειδικά στην εκκλησία του Αγίου Αθανασίου ή στο ομώνυμο τζαμί; <br />3)Γιατί απεδόθη στον Μ. Αλέξανδρο; <br />4) Σε όλες τις παραλλαγές του Ψευδο – Καλλισθένη, ο Νεκτανεβώ Β αναφέρεται ως Αιγύπτιος μάγος ή ιερέας που έφτασε στην αυλή του Φιλίππου Β και συνέβαλε στην εγκυμοσύνη της Ολυμπιάδας.<br />Σε όσους ψάχνουν μυστήρια σε απλές συμπτώσεις, τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. telboshttps://www.blogger.com/profile/15514539966489633968noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-76730288951642641832014-12-07T06:21:28.769+02:002014-12-07T06:21:28.769+02:00Με το Θεοδόσιο (379-395) ο χριστιανισμός γίνεται η...Με το Θεοδόσιο (379-395) ο χριστιανισμός γίνεται η επίσημη θρησκεία του κράτους. Αντίθετα με τις πολυθεϊστικές θρησκείες των προηγούμενων καθεστώτων που έδειχναν ανοχή σε άλλες θρησκείες, οι χριστιανοί της Αλεξάνδρειας επέδειξαν μια ξεχωριστή σκληρότητα, όταν στα τέλη του 4ου αι. προσπάθησαν με τρόπο βίαιο να εξαλείψουν κάθε ίχνος από τους αρχαίους τόπους λατρείας, όπως ήταν το Σεραπείο και άλλοι πολλοί ναοί, τη βιβλιοθήκη ή ότι έμεινε από αυτήν μετά τις καταστροφές που προέκυψαν από τις πολεμικές επιχειρήσεις του Ιουλίου Καίσαρα και βεβαίως το Μουσείο και τη Νεοπλατωνική Φιλοσοφική Σχολή. <br />Κανένα από τα κτήρια αυτά δεν γλίτωσε από τους οπαδούς της νέας θρησκείας. Οι πιστοί, καθοδηγούμενοι από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεόφιλο (385 – 412) κατάφεραν να καταστρέψουν εκ θεμελίων ότι θύμιζε τη λατρεία των ειδώλων. <br /><br />Μέχρι την κατάκτηση των Αράβων έχουμε μόνο δύο έμμεσες αναφορές στον τάφο του Μ. Αλεξάνδρου αλλά καμία μαρτυρία κάποιου που να είχε δει αυτό το μνημείο. Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, επίσκοπος Κων/πόλως (347-407) σε επιστολή του προς τους Κορίνθιους στις αρχές του 5ου αι. θέτει το ερώτημα: “Πού γαρ, ειπέ μοι, το σήμα του Αλέξανδρου, δειξον μοι”. <br />Ο Ιωάννης ο Χρ/μος προφανώς θέλει να τονίσει τη ματαιότητα του φθαρτού κόσμου και ρωτώντας για τον τάφο του Αλέξανδρου, για ένα διάσημο μνημείο που όλοι γνώριζαν ότι είχε υπάρξει, προβληματίζει τους πιστούς, που δεν είναι σε θέση πια να απαντήσουν ότι γνωρίζουν πού βρίσκεται αυτός ο λαμπρός τάφος, που ήδη στα χρόνια εκείνα ήταν κατεστραμμένος και χαμένος. <br /><br />Σε αυτή τη διάθεση της πρώτης χριστιανικής εκκλησίας να προβληματίσει τους πιστούς για τη ματαιότητα του κόσμου, πρέπει να τοποθετήσουμε και τις ρίζες του θρύλου του Οσίου Σισώη, ενός Αιγύπτιου μοναχού, που ζώντας στην έρημο βρήκε τη σαρκοφάγο του Αλεξάνδρου, στην οποία υπήρχε ο σκελετός του στρατηλάτη. <br />Η απεικόνιση αυτής της ιστορίας σε πολλές εικόνες και τοιχογραφίες μέχρι και τον 17ο αι. φανερώνει με έναν τρόπο απτό, πόσο διαδεδομένος ήταν ο θρύλος του τάφου αυτού, ακόμη και στα χριστιανικά χρόνια. Ξέρουμε ακόμη ότι πάμπολλα ήταν τα Πτολεμαικα νομίσματα που παρίσταναν στη μια τους όψη τον Αλέξανδρο με τα κέρατα του κριαριού του Άμμωνα. Για τη λατρεία του ειδικά στην Αλεξάνδρεια, μαθαίνουμε από τον Προκόπιο (562 μ Χ) ότι μέχρι τα χρόνια του Ιουστινιανού και παρά την επικράτηση του χριστιανισμού συνέχιζαν κρυφά να λατρεύουν τον Αλέξανδρο και να προσφέρουν θυσίες στον Άμμωνα και στον Αλέξανδρο το Μακεδόνα. <br /><br />Στο συναξάρι της Αλεξάνδρειας σώζεται ο θρύλος ότι στα χρόνια του Θεόφιλου, δηλ στις αρχές του 5ου αι. βρέθηκε κατά το κτίσιμο θεμελίων εκκλησίας ένας μεγάλος θησαυρός της εποχής του Αλεξάνδρου κάτω από μαρμάρινη πλάκα που είχε χαραγμένα τρία Θ. Λέγεται πως ο τόπος και η εκκλησία ονομάστηκαν Δήμος ή Δέμος και δεν αποκλείεται ο ναός αυτός να ταυτίζεται με την πρωτοχριστιανική εκκλησία του Αλέξανδρου, που αναφέρεται σε μεταγενέστερα κείμενα. (Οι ιστορικοί του 20ου αι. θα ταυτίσουν αυτή τη θέση με τους πρόποδες του λόφου Κομ ελ Ντεμά.)<br />Κατά μία παράδοση που διεσώθη από τους μοναχούς του Μοναστηρίου του Οσίου Μακαρίου στην Όαση του Νατρούν, ανάμεσα σε οστά μαρτύρων που μεταφέρθηκαν από την Αλεξάνδρεια μετά την καταστροφή των εκκλησιών, υπάρχουν εκείνα του Ιωάννη του Βαπτιστή και λείψανα του Αλέξανδρου. telboshttps://www.blogger.com/profile/15514539966489633968noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-87908566018318275792014-12-07T06:19:56.277+02:002014-12-07T06:19:56.277+02:00Γιατί η κ. Παναγιωταρέα με την κ. Μενδώνη στην Αλε...Γιατί η κ. Παναγιωταρέα με την κ. Μενδώνη στην Αλεξάνδρεια; <br /><br />Πριν από μερικές ημέρες, και πριν ακόμη γίνει η επίσημη παρουσίαση των εργασιών του τύμβου Καστά από την υπεύθυνη αρχαιολόγο κ. Περιστέρη, η Γ. Γ του ΥΠΠΟ κ. Μενδώνη μαζί με την κ. Παναγιωταρέα βρέθηκαν στις 25 Νοεμβρίου, (εορτή της Αγίας Αικατερίνης) στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου καθώς ο Πατριάρχης Θεόδωρος Β απένειμε το Πατριαρχικό Οφίκιο της Αρχοντίσσης Θησαυροφύλακος στην κα Μενδώνη προς αναγνώριση της διαχρονικής της προσφοράς στην ανάδειξη των τιμαλφών του ελληνικού πολιτισμού όπου γης ενώ περιεκόσμησε την κα Παναγιωταρέα διά του Χρυσού Λέοντος του Τάγματος του Λέοντος Αλεξανδρείας για την έμπρακτη συναντίληψή της προς το έργο του Θρόνου του Αγίου Μάρκου. (πληρ. http://www.naftemporiki.gr/story/884864/o-patriarxis-aleksandreias-timise-tis-l-mendoni-kai-a-panagiotarea )<br /><br /> Σας καταθέτω λοιπόν μερικές από τις πληροφορίες και το αφήνω στην κρίση σας για κάθε δυνατό συνειρμό που θα προκύψει. <br /><br />Ξεκινάμε με το ποιος είναι ο Πατριάρχης. <br />Ο Θεόδωρος Β λοιπόν, έχει σημαντικό έργο στην Αφρική, ενώ πλην των εκκλησιαστικών και θεολογικών σπουδών του, σπούδασε στην Οδησσό της Ρωσίας Ιστορία Τέχνης, Λογοτεχνία και Φιλοσοφία. Μάλιστα το έτη 1985 - 1990 υπηρέτησε ως Πατριαρχικός Έξαρχος στη Ρωσία με έδρα την Οδησσό επί Πατριαρχών Νικολάου ΣΤ΄ και Παρθενίου Γ΄, όπου συνέστησε το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού και το Μουσείο Φιλικής Εταιρείας. (αυτό κρατήστε το στη μνήμη σας, θα το δούμε παρακάτω) <br />Και για να πάμε πιο κάτω, μεταφέρω αυτούσιο απόσπασμα από την ομιλία του Χάρη Τζάλα στο κέντρο Ιωνικών Μελετών Αθηνών την 1η Μαρτίου 1995 με θέμα <br />“Ο τάφος του Μ. Αλεξάνδρου- Ο θρύλος και τα ιστορικά δεδομένα”. Να σημειώσουμε ο Χάρης Τζάλας, αλεξανδρινός, ιστορικός ερευνητής μελέτησε πάνω από 30 χρόνια τα ιστορικά δεδομένα που δίνουν πληροφορίες για τον τάφο του Αλεξάνδρου. Ανέφερε λοιπόν στην ομιλία του: <br />“Φαίνεται πως ο Καρακάλλας ήταν ο τελευταίος Ρωμαίος αυτοκράτορας που το 215 μ Χ επισκέφτηκε το Σώμα. Αναφέρεται από τον Ηρωδιανό ως επισκέπτης του λαμπρού τάφου. Με πολλές λεπτομέρειες ο Ηρωδιανός περιγράφει τον ευσεβή τρόπο με τον οποίο ο σκληρός αυτός Ρωμαίος προσκύνησε το Σώμα: “όταν μπήκε στο Μαυσωλείο αφαίρεσε το ιμάτιό του και το τοποθέτησε πάνω στο μνήμα μαζί με το δαχτυλίδι του, τη ζώνη του και άλλα πολύτιμα αντικείμενα”. Την ίδια περιγραφή μεταφέρει αργότερα ένας ιστορικός των χριστιανικών χρόνων, ο Ιωάννης ο Αντιοχεύς στην ιστορία του “από κτίσεως κόσμου μέχρι το 518 μΧ” Από όσα προείπα φαίνεται ότι έχουμε αρκετές αξιόπιστες αρχαίες πηγές που αναφέρονται στο Μαυσωλείο του Αλεξάνδρου και όλες το τοποθετούν στην Αλεξάνδρεια. Υπάρχουν και άλλες πηγές που επαναλαμβάνουν τις μαρτυρίες αλλά είναι εμφανές ότι αντιγράφουν τον Διόδωρο, το Δίωνα Κάσσιο ή εμπνέονται από τον Ψευδο- Καλισθένη. Άλλη αρχαία πηγή που να μας λέει ότι ο ΜΑ ετάφη σε άλλο σημείο εκτός της Αλεξάνδρειας εγώ δεν γνωρίζω αν και οι έρευνές μου υπήρξαν πολυετείς και επίμονες. <br />Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι για τα πρώτα 700 χρόνια μετά το θάνατό του και για όλη την περίοδο τη αποκαλούμενη Ελληνορωμαϊκή, ο θρύλος όπως μεταφέρεται από τη “Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου” και οι ιστορικές πηγές μιλούν για ένα μεγαλοπρεπή τάφο που βρισκόταν στην Αλεξάνδρεια. <br />Αλλά ας προχωρήσουμε για ακόμη δυόμισι αιώνες για να δούμε τί γίνεται κατά τη λεγόμενη χριστιανική περίοδο της Αλεξάνδρειας, δηλαδή μέχρι το 641 που η πόλη κατακτήθηκε από τους Άραβες.telboshttps://www.blogger.com/profile/15514539966489633968noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-26726360060833103162014-12-07T06:10:59.193+02:002014-12-07T06:10:59.193+02:00@ ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣ,
@ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ &
@ Όλους
Κρεμασ...@ ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣ,<br />@ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ &<br />@ Όλους<br /><br />Κρεμαστά κουδούνια & σε ...τάφους;!!<br /><br />Μία θαυμάσια μελέτη <br />Uploaded by<br />Haralampos Harissis, καθηγητή χειρουργικής<br /> <br />Η ίυγξ, ο λέβης και η μουσική των θεών <br /><br />``...Κρεμασμένα tintinnabula (κουδούνια)<br />υπήρχαν επίσης στον ναό του Δία στην Ρώμη (Suetonius Aug . 91.4).<br /><br />Ο Varro (ap. Pliny NH 36.19) μάλιστα παραλληλίζει τον ήχο που κάνανε τα κινούμενα από τον αέρα κρεμαστά κουδούνια στον ...τάφο του Ετρούσκου βασιλιά Porsena με τον ήχο που ακουγόταν στην Δωδώνη (12)...``<br /><br />``... Οι περισσότερες όμως μαρτυρίες αφορούν στους Δελφούς και στην Δωδώνη Οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν ότι ο ήχος του τρίποδα στους Δελφούς ήταν ο μόνος αντάξιος του Απόλλωνα<br />(Ευστάθιος Commentarii ad Homeri Iliadem 3.875)...``<br /><br />``... Ο Νόννος (Dion. 4) μιλάει για τον «ἀσιγήτοιο ἄξονα» και τον «κύκλον τον αυτοβόητον» (25) και των «τριπόδων θυιάδα φωνήν» των Δελφών...``<br /><br /><br />Και το καλύτερο...<br /><br />``... Ο Ψευδο-Καλλισθένης (Historia Alexandri Magni, recensio a 1.45.3) λέει ότι ο θεός τραγουδούσε διαμέσου του τριποδικού λέβητα («φοιβηλάλον τρίποδα»)...``<br /><br /><br />αλλά και...ΚΩΔΩΝΕΣ / ΚΛΩΔΩΝΕΣ / ΚΗΛΗΔΟΝΕΣ;!!<br /><br />``...O Πίνδαρος (Paean 8 = fr.52i) αναφέρει τις ίυγγες-Κηληδόνες (από το ρήμα κηλέω που σημαίνει μαγεύω, γοητεύω δια της μουσικής (51)...``<br /><br />Όλα αυτά & πάρα πολλά ακόμη, τα βρήκα στο...<br />https://www.academia.edu/2469561/%CE%88%CE%BD%CE%B1%CF%82_%CF%87%CE%AC%CE%BB%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%82_%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%AF%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%B1%CF%80%CF%8C_%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%94%CF%89%CE%B4%CF%8E%CE%BD%CE%B7._%CE%97_%CE%AF%CF%85%CE%B3%CE%BE_%CE%BF_%CE%BB%CE%AD%CE%B2%CE%B7%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%B7_%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%B8%CE%B5%CF%8E%CE%BD._A_bronze_wheel_from_Dodona._The_iynx_the_cauldron_and_the_music_of_gods._in_Greek_with_English_abstract_._2012<br /><br /><br />Μία ένσταση θα είχα, από την βιβλιογραφία, για κάποιες απόψεις, που εκφράζει ο ...Defradas J. 1972.<br /> Les thèmes de la propagande Delphique<br />. Les Belles Lettres. Paris<br /><br />ΚΑΛΗ ΚΥΡΙΑΚΗ / SUN-day & ΗΛΙΟ-λουστη<br />art anthttps://www.blogger.com/profile/15789542216389255170noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-29433633960470927542014-12-07T03:48:36.194+02:002014-12-07T03:48:36.194+02:00@ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ
Υ.Γ.
Αλήθεια, οι φτερωτές μορφές τω...@ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ<br /><br />Υ.Γ.<br />Αλήθεια, οι φτερωτές μορφές των θριγκών δεν σου κάνουν για ...Νίκες;<br /><br />To ΥΠΠΟ λέει...<br /><br />``...Δεξιά της γυναικείας και αριστερά της ανδρικής διακρίνονται υδρίες και φτερωτές μορφές. Η δεξιά φτερωτή μορφή κατευθύνεται προς ένα τριποδικό λέβητα...`` art anthttps://www.blogger.com/profile/15789542216389255170noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-69808274424262259612014-12-07T03:17:07.767+02:002014-12-07T03:17:07.767+02:00Η πρωτη διαρροη στον τυπο των αποτελεσματων της το...Η πρωτη διαρροη στον τυπο των αποτελεσματων της τομογραφιας και μαλιστα στους περιξ χωρους και σε αποσταση εως 4,5 μετρων απο τους ηδη αποκαλυφθεντες χωρους χαρακτηριζεται ως θετικη δηλ.εχουμε πλεον ουσιαστικα νεους θαλαμους προς αποκαλυψη.<br />Η εξελιξη αυτη,αναμενομενη βεβαια δεδομενου οτι την εχουμε προαναγγειλει απο δεκαπενθημερου,ενισχυει επισης και τους αχνοακουοντες ψιθυρους λεφαντζη ,τασουλα και περιστερη σε πεισμα βεβαια των μαιναδων της επικοινωνιας της Αμφιπολεως,προσφατως δαφνοστεφανωμενων εκ του εξαιρετου παπα Αλεξανδρειας ,κατοχου των αρχαιων χαρτων ολων των κατακομβων της...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10846795365617430895noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-56460212013073473292014-12-07T02:40:59.306+02:002014-12-07T02:40:59.306+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/01978568242665675386noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-16185347486222823662014-12-07T02:14:05.449+02:002014-12-07T02:14:05.449+02:00@art ant
Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει παρεξήγηση κ...@art ant<br /><br />Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει παρεξήγηση καμία! Σ' ευχαριστώ κιόλας για όσα ενδιαφέροντα είπες. Το πιο ενδεδειγμένο μέσο λοιπόν για τη δουλειά αυτή κακά τα ψέμματα είναι το λέιζερ αλα Καϊρης και ένας ειδικευμένος συντηρητής αρχαιοτήτων και έργων τέχνης. <br /><br />Τo photoshop είναι απλά το δικό μου εργαλείο. <br />Η εμπειρία που λες βοηθά κάποιον να επιλέξει να χρησιμοποιήσει τη μία ή την άλλη τεχνική προκειμένου να τονίσει στοιχεία που βλέπει. <br /><br />Πρώτα απ' όλα όμως χρειάζεται μία εικόνα σε υψηλή ανάλυση (αυτή που έχουμε δεν είναι και πολύ μεγάλη είναι η μεγαλύτερη που βρήκα). (Αναρωτιέμαι αν έχουμε το δικαίωμα ως πολίτες να ζητήσουμε από το υπουργείο την εικόνα στη μεγαλύτερη δυνατή ανάλυση). θα το ψάξω.<br /><br />Επίσης η εμπειρία πάνω στην εικόνα βοηθά κάποιον να ξέρει πού να κοιτάξει και αν αυτό που βλέπει είναι "θόρυβος".<br /><br />Είμαι στη διάθεσή σου για κάθε ερώτηση.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00240818287693670422noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-62232630599120731822014-12-07T02:11:15.264+02:002014-12-07T02:11:15.264+02:00Συγνωμη, οι μεταγλωττισεις εξ ακοωης,
μετα απ το ξ...Συγνωμη, οι μεταγλωττισεις εξ ακοωης,<br />μετα απ το ξεφορτωμα,, ελεγχο,,και απ τον υπνο... με το συμπαθειο...ιχθυοπωληςhttps://www.blogger.com/profile/15737019369497519822noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-1803410482197262772014-12-07T02:08:52.690+02:002014-12-07T02:08:52.690+02:00@ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ
Οι Άγγλοι λένε, last but not least ...@ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ<br /><br />Οι Άγγλοι λένε, last but not least & θα σε καλωσορίσω από το ...λαγούμι σου, απ` όπου μας κουβαλάς ...λαγούς με πετραχήλια (με πέτρες χίλιες) πλουμιστά!<br /><br />Για άλλη μια φορά, θα σιγοντάρω στον σχεδόν παιδικό (με την καλή έννοια) ενθουσιασμό σου.<br />Όπως έχω ξαναπεί, βρίσκω πολύ γοητευτικό το Παραμύθι σου, που γοητεύτηκε από την Παραμυθένια περιγραφή του Σικελιώτη. <br /><br />Ορισμένα στοιχεία τα βρίσκω πολύ εμπνευσμένα & άλλα μου φαίνονται σχετικώς ατυχή. Είναι τόσα πολλά αυτά που γράφει ο Σικελιώτης & τόσο ``τερατώδη``, που δεν είναι εύκολο να βγάλει κανείς άκρη.<br />Η πρόκληση, που διάλεξες να καταπιαστείς φαντάζει ΜΕΓΑ-λη & μακάρι να επιβεβαιωθεί στην κεντρική της ιδέα.<br />Νομίζω, τότε θα λύνονταν & οι επί μέρους απορίες σου / μας.<br /><br />Για τις γραμμούλες σου, κανένα γέλιο. Μια χαρά είναι. <br />Για εκείνους με τις ...λευκές ρόμπες, όμως δεν μπορώ να εγγυηθώ τίποτα.<br /><br />Βρε, παιδί, δεν μας έφτανε ένας αξιοπρεπέστατος Ταύρος στο ...υαλοπωλείο, παρά πήγες & ξετρύπωσες & δυο ...ελεφαντάκια (σαν τον Ντάμπο) από δίπλα του, για ...μπούγιο;<br />Δεν είναι που σε παρεξηγώ, γιατί, κακά τα ψέματα, ειδικά τον αριστερό είμαι ικανή να τον δω & εγώ (μαζί για ...δέσιμο;), αλλά ΟΥΤΕ αυτός υπάρχει.<br /><br />Λυπάμαι, που ακούγομαι σαν η κακιά της παρέας, αλλά, πώς να το κάνουμε, στην ζωγραφική έχω κι` εγώ την πείρα μου.<br /><br />Πάντως, μην πτοείσαι & μην σταματάς, εξ άλλου, το ταξίδι, είπαμε, συνεχίζεται. <br />Νά `ναι καλά οι ανασκαφείς, οι συντηρητές, αλλά & εσύ & ο Σικελιώτης να μας ταξιδεύετε παρέα...<br />art anthttps://www.blogger.com/profile/15789542216389255170noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-17733112678966093512014-12-07T02:06:33.825+02:002014-12-07T02:06:33.825+02:00@ art ant ...!!!
...'θα σου έλεγα, πως εκεί ...@ art ant ...!!! <br /><br />...'θα σου έλεγα, πως εκεί που διακρίνεις ...αγγείο, εγώ ``βλέπω``<br />το πρόσωπο από την ``Κραυγή`` του Μουνκ '...<br />κι'εγω ! κατω δεξια(οπως κοιταμε)στα ποδια(οπλες ;) της ανδρικης φιγουρας<br />...;;;<br />..παμε ομως καλυτερα πισω ...στα "σιγουρα" ...<br />στις ιστορικες πηγες...<br /><br />http://www.livius.org/aj-al/alexander/alexander_z1.html<br /><br />τελος ,αμελησα το αυτονοητο.<br />Με τη σειρα μου ..Συγχαρητηρια στην Κα Περιστερη ,στον Κο Λεφαντζη και σ'ολη την ανασκαφικη ομαδα. <br /><br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/01978568242665675386noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-73816152536271283752014-12-07T02:05:34.248+02:002014-12-07T02:05:34.248+02:00@ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ1
ναι, από λάθος, βγήκε κάτι ενδιαφέ...@ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ1<br /><br />ναι, από λάθος, βγήκε κάτι ενδιαφέρον.. αν οι παραστάσεις που θα αποκαλυφθούν με τα υπόλοιπα 6 επιστήλια αφορούν τα κατορθώματά του.. παίρνεις άριστα! telboshttps://www.blogger.com/profile/15514539966489633968noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-23504597329994379532014-12-07T01:58:30.938+02:002014-12-07T01:58:30.938+02:00Χαιρε Φιλοι, Υγεια και καλη δυναμη σε ολους τους σ...Χαιρε Φιλοι, Υγεια και καλη δυναμη σε ολους τους συνταξιδιωτες.Παρακολουθω<br />απο την αρχη, αυτην την ατραπο,την υπεροχη,που μας προσφερε ισως λογω των Μουσων, ο Εμπεδοτιμος και οι φιλοι μας. Επιτρεψτε και σε και μενα <br />τον απλο ιχθυοπωλη, επειδη τα επιστυλια ν01 ν02 κτλ θα αρχισουν να ανακοινωθουν για ν αναφλεγουν περαιτερω οι νοοες ολωνων, τα εξης:<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=wZEGBjCB98I<br /><br />Το πρωτοειδα στο γαλλικο καναλι ΑΡΤ και και μετα στο γερμανικο καναλι ZDF.<br />Η συνοψη του βιντεο ειναι, οι ελληνες και η εκτιναξη του κινεζικου πολτισμου, ο πρωτος αυτοκρατωρ και οι μακεδονες κτλ...<br /><br />Εμπεδοτιμε και Φιλοι συνταξιδιωτες<br />απ τα βαθη καρδιας, ενα ειλικρινη<br />Ευχαριστω για τα πιο ταχυρυθμα μαθηματα ιστοριας...<br />Ελαφρες μεταγλωττισεις απο τα γερμανικα, στα ελληνικα εξ ακοωης,<br />μετα... απο τις αφιξεις των καικιων...με το συμπαθειο για τα ορθογραφικαιχθυοπωληςhttps://www.blogger.com/profile/15737019369497519822noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-17923612762465963642014-12-07T01:54:42.603+02:002014-12-07T01:54:42.603+02:00Χμμμμ....αν υποθεσουμε οτι η παρασταση απεικονιζει...Χμμμμ....αν υποθεσουμε οτι η παρασταση απεικονιζει μια σκηνη γλεντιου(οπως εχει ηδη ειπωθει απο καποιους αξιολογους σχολιαστες)..κι αν υποθεσουμε οτι στο σκηνικο υπαρχουν και μορφες κενταυρων...τοτε μηπως...λεω μηπως ο αρχαιος καλλιτεχνης εχει ζωγραφησει τους γαμους του Πηλεως με την Θετιδα που εγιναν στο Πηλιο??!!!Χμμμ...Πηλιο αρα κενταυροι..(λεγεται μαλιστα οτι ο Χειρων ηταν αυτος που βοηθησε τον Πηλεα να παντρευτει την Θετιδα)...Πηλεας κ Θετις=ΑΧΙΛΛΕΑΣ,απαρχη του Τρωικου πολεμου....κτλ,κτλ,κτλ..αντιλαμβανεστε νομιζω που θελω να καταληξω!!!!Το ΥΠΠΟ μας εχει πει οτι το ζωο που απεικονιζεται ειναι ταυρος,και μαλλον ετσι μπορει να ειναι,εμενα ομως μου μοιαζει με αλογο(συγγνωμη αλλα η δικη μου η φαντασια ετσι το ειδε κ ετσι συνεχιζει να το βλεπει,παρ"ολο που κατεβαλα φιλοτιμες προσπαθειες να μου αλλαξω γνωμη..χαχα).Συμφωνα με την μυθολογια στους γαμους του Πηλεως με την Θετιδα παρευρεθησαν οι θεοι του ολυμπου και καποια απο τα δωρα που εδωσαν στο ζευγαρι ηταν τα εξης...δυο αθανατα αλογα(Ποσειδωνας)..κ οπλα.Τα δωρα αυτα αργοτερα δοθηκαν στον Αχιλλεα.Καποιος φιλος(Ζηνων? νομιζω)παρατηρησε οτι υπαρχει κ μια ασπιδα στην παρασταση.Χμμμμμμμ......epivatishttps://www.blogger.com/profile/07107978676383715284noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-914185318731174402014-12-07T01:48:34.546+02:002014-12-07T01:48:34.546+02:00@art ant & telbos
art ant έχεις δίκιο για την ...@art ant & telbos<br />art ant έχεις δίκιο για την "αρίθμιση" των χώρων ...μας έχουν καταμπερδέψει...Στην ανακοίνωση του ΥΠΠΟ γράφει ότι τα επιστύλια βρέθηκαν κάτω από τις μαρμάρινες πλάκες, στον πιο περίτεχνο χώρο του μνημείου...άρα σρο χώρο του ψηφιδωτού.<br /><br />@ telbos <br />Τώρα είναι που δεν το ξεχνάω....Το κείμενο γράφει δίπλα..όχι στο νεκρικό θάλαμο. <br /><br />Καλό βράδυAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-26842300981038782082014-12-07T01:47:10.949+02:002014-12-07T01:47:10.949+02:00 @ Kmykonos
Είναι Μακεδονική καυσία .
Ο Μέγας Αλέ... @ Kmykonos <br />Είναι Μακεδονική καυσία .<br />Ο Μέγας Αλέξανδρος φορούσε συχνά μια<br />πορφυρένια καυσία με ένα διάδημα. Το κόκκινο χρώμα και το διάδημα ήταν σημάδια του βασιλικού<br />του αξιώματος, η καυσία όμως ήταν χαρακτηριστικό κάλυμμα του κεφαλιού που το φορούσανε οι Μακεδόνες.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05722273831053643272noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-34920102467073094282014-12-07T01:30:45.518+02:002014-12-07T01:30:45.518+02:00@ telbos & ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ
Μιλώντας για ...τρίτ...@ telbos & ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ <br /><br />Μιλώντας για ...τρίτο χώρο, θεωρώ, πως εννοούν, πράγματι, τον χώρο του Ψηφιδωτού, άλλωστε αυτό το έχουν διευκρινίσει.<br />Τον ονομάζουν τρίτο, υπολογίζοντας ως πρώτο τον χώρο πριν από τις Σφίγγες, όπου ευρίσκονται οι σκάλες. Είναι ουσιαστικά ο πρώτος χώρος του μνημείου που ανεσκάφη. art anthttps://www.blogger.com/profile/15789542216389255170noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-26143545481810669342014-12-07T01:11:37.691+02:002014-12-07T01:11:37.691+02:00@ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ
http://www.iefimerida.gr/news/179617...@ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ<br />http://www.iefimerida.gr/news/179617/amfipoli-vrethikan-anthropines-parastaseis-sta-epistyliatelboshttps://www.blogger.com/profile/15514539966489633968noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-45376487145651961942014-12-07T01:11:22.055+02:002014-12-07T01:11:22.055+02:00@Poly Katri 1:02μμ
@Planet
Poly Katri ο Planet έχ...@Poly Katri 1:02μμ<br />@Planet<br /><br />Poly Katri ο Planet έχει δίκιο, η χρήση σύγχρονων χαρτών δεν είναι σωστή για να βρεις κατευθύνσεις. Είναι πολύ πιο σωστό να χρησιμοποιηθούν αρχαίοι χάρτες, και υπάρχουν διαθέσιμοι χάρτες της εποχής Ερατοσθένη και Πτολεμαίου στο http://www.ellinikoarxeio.com/2010/09/10-ancient-hellenic-maps.html#ixzz2BBfKnsq5.<br /><br />Οπότε, επειδή αυτοί είναι εντελώς σκαριφηματικοί, μάλλον πρέπει να ξαναγυρίσουμε στον προσανατολισμό με τα αστέρια. Η κόκκινη γραμμή που είχες τραβήξει είναι γενική κατεύθυνση Αμφίπολη-Όλυμπος-Δελφοί-Ολυμπία. Όλα σε ένα!oryktosploutoshttps://www.blogger.com/profile/00673838631441404846noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-33564207725473672982014-12-07T01:11:21.927+02:002014-12-07T01:11:21.927+02:00@ Kmykonos k
Πολύ ωραία η ιδέα σου, να καταθέσει...@ Kmykonos k <br /><br />Πολύ ωραία η ιδέα σου, να καταθέσεις τόσα στοιχεία από την έρευνά σου.<br />Αυτό είναι, που λέω, ότι το διάστημα μεταξύ της ενημέρωσής μας από το υπουργείο & την ανασκαφική ομάδα προσφέρεται για προσωπική έρευνα & κυριολεκτική διεύρυνση των γνώσεών μας.<br />Αυτό, μάλιστα, θεωρώ, πως είναι & το ουσιαστικό όφελος του Ωραίου ``Ταξιδιού``, που μας προσφέρει η όλη ιστορία της ανασκαφής.<br />Τί πειράζει δε, αν κάποια στοιχεία τα έχουμε ξαναδεί; Πάντα υπάρχει κάποιος καινούργιος στην παρέα, που έχασε την παλαιότερη ευκαιρία, αλλά ξέρουμε, ότι & η επανάληψις είναι ...μήτηρ μαθήσεως.art anthttps://www.blogger.com/profile/15789542216389255170noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-79333759652990658942014-12-07T01:09:56.580+02:002014-12-07T01:09:56.580+02:00ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ
κι εγώ έτσι νόμιζα, όμως γίνεται λόγος...ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ<br />κι εγώ έτσι νόμιζα, όμως γίνεται λόγος για τον τρίτο χώρο.. ΑΝ το τρίτος χώρος είναι ο νεκρικός θαλαμος, τοτε οκ.. αν βρεθηκαν με τις Καρυάτιδες και το ψηφιδωτο, τότε άκυρα όσα έγραψα πιο πάνωtelboshttps://www.blogger.com/profile/15514539966489633968noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-48314316910215452482014-12-07T00:59:48.762+02:002014-12-07T00:59:48.762+02:00@telbos
Τα επιστύλια νομίζω ότι βρέθηκαν στο θάλαμ...@telbos<br />Τα επιστύλια νομίζω ότι βρέθηκαν στο θάλαμο του ψηφιδωτού και όχι στο νεκρικό θάλαμο...<br />Κάνω λάθος???Anonymousnoreply@blogger.com