tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post1914503408749622688..comments2023-10-12T16:18:14.419+03:00Comments on ΟΡΦΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ: Ο ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗUnknownnoreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-81377166737629052962009-04-27T00:12:00.000+03:002009-04-27T00:12:00.000+03:00Σε ευχαριστώ φίλε Πανδίωνα για την πολύ σημαντική ...Σε ευχαριστώ φίλε Πανδίωνα για την πολύ σημαντική επισήμανση που έκανες για τον Ορφικό Υμνο του Κορύβαντα!<br /><br />Οπως πάντα πολύ εύστοχος.ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-29854567099676535092009-04-26T19:37:00.000+03:002009-04-26T19:37:00.000+03:00Εμπεδότιμε,
ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και τη...Εμπεδότιμε,<br />ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και την χρήσιμη περαιτέρω ανάπτυξη του θέματος.<br /><br />Σημειώνεις μέσα σε όλα πως:<br /><br /><I>Ο οποίος θόρυβος όμως προκύπτει διότι ο εγκέφαλος μας προσλαμβάνει ερεθίσματα από τα αισθητήρια όργανα μας, με αποτέλεσμα να παραμορφώνει το όποιο «ηλεκτρικό σήμα» παράγεται κατά την επεξεργασία των πληροφοριών κατά την πραγματική νοητική μας λειτουργία.</I>Να προσθέσω όμως εδώ πως πολύ δυσκολότερο πρόβλημα από τον θόρυβο των εξωτερικών πληροφοριών είναι και αυτός που παράγει με μορφή παραστάσεων ο ίδιος ο εγκέφαλος, παραστάσεις που συχνά συγχέονται με την "όποια ανώτερη θέαση" θέλουμε να επιτύχουμε μέσω διαλογισμού.<br /><br />Και να θυμίσω εδώ από τον Ορφικό ύμνο στον Κορύβαντα τα:<br />1. ..φόβων αποπαύστορα δεινών, φαντασιών επαρωγόν...<br />2...Παύων φαντασίας ψυχής εκπλήκτου ανάγκης.<br /><br />ΥΓ: Για την ανατολική φιλοσοφία και τον μυστικισμό τα έγραψα γιατί αρκετοί "ελαφρώς" ασχολούμενοι με τα πατρώα απορρίπτουν άνευ δεύτερης σκέψης θέματα όπως ο διαλογισμός ως δήθεν ξένα προς τα δικά μας. Εκεί συνδέεται και το προσωπική ανεπάρκεια.<br /><br />ΕρρωσοΠανδιωνhttps://www.blogger.com/profile/07232921372519494187noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-16358882206487538862009-04-26T10:57:00.000+03:002009-04-26T10:57:00.000+03:00>Άλλο ένα εξαιρετικό κείμενο Εμπεδότιμε εύγε.
&...>Άλλο ένα εξαιρετικό κείμενο Εμπεδότιμε εύγε.<br />>Αναφέρεις και ινδική ορολογία στην οποία αν δεν κάνω λάθος υπάρχει διαχωρισμός του νου >( ο πραγματικός εαυτός που διαλογάται ) απο αυτό που θα λέγαμε μυαλό ( ο εαυτός που >σκέφτεται ). Μήπως λοιπόν να επισημαίναμε πως αυτό που πρέπει να "τιθασευτεί" είναι το >μυαλό έτσι ώστε να λειτουργήσει ο νούς; Το αναφέρω γιατί συχνά ταυτίζεται η λογική >λειτουργία του εγκεφάλου με τον νου με αποτέλεσμα να μην γίνεται κατανοητό πως και γιατί >χρησιμοποιείται ο διαλογισμός ενω στην πραγματικότητα είναι οι λειτουργίες του νού που >καλύπτονται συνεχώς απο τον "λευκό θόρυβο" που παράγει ο εγκέφαλος μας.<br /><br />Κατ’αρχήν να σε ευχαριστήσω φίλε Πανδίωνα για τα καλά σου λόγια.<br /><br />Πολύ σωστά κάνεις την διευκρίνηση για τον νου και το μυαλό. Το πρόβλημα που η ψυχή δεν μπορεί να έλθει σε επικοινωνία με τον νοητό κόσμο είναι διότι η νοητική λειτουργία που αντιλαμβανόμαστε είναι μέσω του φυσικού εγκεφάλου, του οποίου την λειτουργία ελέγχει το λογιστικό μέρος της ψυχής. Ετσι, τόσο ο φυσικός μας εγκέφαλος όσο και το λογιστικό τμήμα της ψυχής, επικαλύπτουν με «θόρυβο» όπως πολύ σωστά επισημαίνεις, τις όποιες νοητικές μας λειτουργίες ( ο φυσικός μας εγκέφαλος λόγω φυσικών λειτουργιών, το δε λογιστικό τμήμα της ψυχής λόγω απαιδευσίας ) με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να έχουμε άμεσα επαφή, χωρίς παρεμβολές, με τον νοητό κόσμο ( με τον αντίστοιχο μερικό νου από τον οποίο «κρέμεται»). <br /><br />( Ας θυμηθούμε επίσης ότι υπάρχει η υπόσταση του Νού ( όπυ υπάρχει ο καθολικός Νους και οι μερικοί νόες ) και κάτω από αυτόν η υπόσταση της Ψυχής ( όπου υπάρχει η καθολική Ψυχή και οι μερικές ψυχές ). Ετσι κάτω από κάθε νού, «κρέμονται» μερικές ψυχές. Η προσπάθεια της κάθε μερικής ψυχής είναι να εκπαιδεύσει το λογιστικό της ώστε να συνδεθεί με τον νου στον οποίο ανήκει, ώστε να αποκτήσει επαφή με τον νοητό κόσμο.)<br /><br />Αν και όπως είπα δεν είμαι και ο πιο κατάλληλος να περιγράψω την φιλοσοφία που διέπει τον διαλογισμό ( άλλωστε υπάρχουν σχετικές πηγές και καταλληλότεροι ), μπορούμε να καταλάβουμε γιατί κατά τον διαλογισμό ξεκινάμε με απλή συγκέντρωση ( στην αναπνοή μας, σε ένα κερί, σε ένα αντικείμενο κλπ) και σταδιακά εστιαζόμαστε σε συγκεκριμένες και όσο προχωράμε σε αφηρημένες έννοιες, ώστε εκπαιδεύοντας το λογιστικό μας να «αποκόπτει» τον όποιο θόρυβο παράγει ο εγκέφαλος μας, να συνδεόμαστε με τον κόσμο των πραγματικών όντων.<br /><br />Ο οποίος θόρυβος όμως προκύπτει διότι ο εγκέφαλος μας προσλαμβάνει ερεθίσματα από τα αισθητήρια όργανα μας, με αποτέλεσμα να παραμορφώνει το όποιο «ηλεκτρικό σήμα» παράγεται κατά την επεξεργασία των πληροφοριών κατά την πραγματική νοητική μας λειτουργία.<br /><br />Νομίζω το απόσπασμα του Σωκράτη από τον Φαίδωνα είναι το πιο εύστοχο.<br /><br /><br />Αν ανατρέχαμε σε παλαιότερη ανάρτηση, θα μπορούσαμε να δούμε και ένα μηχανικό ανάλογο.<br /><br />( http://empedotimos.blogspot.com/2008/11/blog-post.html )<br /><br />Ετσι λοιπόν αν θέλουμε να επεξεργαστούμε μια έννοια ( Επεξεργαστής ~ Λογιστικό μέρος ψυχής ) θα χρησιμοποιήσουμε τον φυσικό μας εγκέφαλο ( RAM ~ Φυσικός Εγκέφαλος ) ανακτώντας στοιχεία από προηγούμενες μνήμες μας ( Σκληρός Δίσκος ~ Νους ), τότε προφανώς αν ο επεξεργαστήςμας έχει κάποιο πρόβλημα ( λόγω διακυμάνσεων της τάσης του ρεύματος, θερμοκρασίας, υγρασίας κλπ ~ παρεμβολές αισθητηρίων οργάνων και/ή απαιδευσία του λογιστικού να συγκεντρώνεται), όπως επίσης και αν η RAM έχει κάποιο πρόβλημα ( λόγω κάποιου χαλασμένου bit ή κάποιου άλλου τεχνικού προβλήματος ~ πρόβλημα στον φυσικό μας εγκέφαλο ) τότε προφανώς η επεξεργασία θα αποτύχει.<br /><br /><br />>Τέλος ένα σχόλιο για την κατακλείδα παράγραφο σου η οποία με βρίσκει "φανατικά" >σύμφωνο. Μήπως όμως αυτό το γεγονός δεν "βολεύει" και αρκετούς αφού είναι πολύ >εύκολο να δικαιολογούν την προσωπική τους ανεπάρκεια και έλλειψη θέλησης για >προσπάθεια με την χαμένη γνώση των βιβλίων ενώ δεν προσπαθούν τίποτα με πράξεις στο >επίπεδο της "ζώσης φιλοσοφίας" που αναφέρεις; Ίσα ίσα που με αυτό το κείμενο πολλοί >από αυτούς θα σε "κατηγορούσαν" για πολλαπλές επιρροές από την ανατολή και τον >σχετικά σύγχρονο μυστικισμό.<br /><br />Δεν ξέρω τι εννοούμε με επιρροές από την ανατολή και τον σχετικά σύγχρονο μυστικισμό.<br />Η φύση είναι η ίδια και λειτουργεί με τους ίδιους νόμους σε όλο το σύμπαν, άρα ότι λέμε εμείς το έχουν πεί, ή το λένε και άλλοι όσοι μελετούν την φύση. <br />Αρα το πιο φυσικό είναι να συναντάμε πολλά κοινά στοιχεία σε διάφορες παραδόσεις. <br />Οπως επίσης είναι και φυσικό, κομμάτια του πάζλ που προσπαθούμε να ανασυστήσουμε για να δούμε τι λέει η παράδοση μας, θα τα βρούμε σίγουρα σε άλλες παραδόσεις. <br />Και ειδικά στους Ινδούς, των οποίων η παράδοση δεν έχει διακοπεί και εξακολουθεί να έχει τους δασκάλους της, οι οποίοι και μελετούν και μεταδίδουν την γνώση.<br /><br />Το πρόβλημα που έχουμε εμείς είναι ότι δεν έχουμε κάπου να αποτανθούμε όταν θέλουμε να διευκρινήσουμε κάποιο Φιλοσοφικό, Κοσμολογικό, Θεολογικό και γενικά οποιαδήποτε θέμα που αφορά την παράδοση μας, ούτε βέβαια να απευθυνθούμε κάπου που θα μας καθοδηγήσουν στο πως να αποκτήσουμε βιωματικές εμπειρίες.<br />Ελλείψει αυτών λοιπόν οι συνετοί και σοβαροί μελετητές, μελετούν τα Ελληνικά κείμενα ενώ η πλειοψηφία αυτοσχεδιάζουν και ακολουθούν προσωπικές θέσεις και απόψεις. <br /><br />Το αν η απώλεια κειμένων δίνει σε κάποιους την ευκαιρία να πλασσάρονται σαν δάσκαλοι και διακινητές «χαμένων» γνώσεων που δήθεν κατέχουν, νομίζω ότι είναι πολύ εύκολο για κάποιον με στοιχειώδη νοημοσύνη να απορρίψει και να απομονώσει.<br /><br />Γιατί αν όντως υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι, σίγουρα δεν θα τους ξέραμε μιας και δεν θα κυκλοφορούσαν, «πουλώντας την πραγμάτεια τους».<br /><br />Οσο για αυτούς που αναφέρεις που κρύβουν πίσω από την απώλεια κειμένων, την προσωπική τους ανεπάρκεια, έχω απλώς να πω ότι έχουν πολύ δρόμο να κάνουν. Ας ξεκινήσουν μελετώντας τα ήδη διασωθέντα κείμενα!<br /> <br /><br />>Το έχουμε πει βέβαια πολλές φορές αλλά η απόσταση μεταξύ του διαβάζω κάτι και έχω μια >πληροφορία και του πράττω συμφώνα με κάτι ( ζώσα φιλοσοφία ) είναι τεράστια και στις >περισσότερες των περιπτώσεων δεν "περπατιέται". <br /><br />Αυτό που προκύπτει ξεκάθαρα από τα κείμενα μας είναι ότι για να επιτευχθεί η τελείωση για τον άνθρωπο, είναι συνδυασμός γνώσεων και προσωπικής πρακτικής. <br />Για αυτό οι φιλόσοφοι μας συνέδεσαν τις όποιες κοσμολογικές και θεολογικές θέσεις τους με την Ηθική. <br />Πράγματι η απόσταση αυτή δεν περπατιέται εύκολα και από όλους. Αλλωστε «πολλοί μεν ναρθηκοφόροι, παύροι δε τε βάκχοι».ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-83165948672934185922009-04-26T02:05:00.000+03:002009-04-26T02:05:00.000+03:00Άλλο ένα εξαιρετικό κείμενο Εμπεδότιμε εύγε.
Αναφέ...Άλλο ένα εξαιρετικό κείμενο Εμπεδότιμε εύγε.<br />Αναφέρεις και ινδική ορολογία στην οποία αν δεν κάνω λάθος υπάρχει διαχωρισμός του νου ( ο πραγματικός εαυτός που διαλογάται ) απο αυτό που θα λέγαμε μυαλό ( ο εαυτός που σκέφτεται ). Μήπως λοιπόν να επισημαίναμε πως αυτό που πρέπει να "τιθασευτεί" είναι το μυαλό έτσι ώστε να λειτουργήσει ο νούς; Το αναφέρω γιατί συχνά ταυτίζεται η λογική λειτουργία του εγκεφάλου με τον νου με αποτέλεσμα να μην γίνεται κατανοητό πως και γιατί χρησιμοποιείται ο διαλογισμός ενω στην πραγματικότητα είναι οι λειτουργίες του νού που καλύπτονται συνεχώς απο τον "λευκό θόρυβο" που παράγει ο εγκέφαλος μας.<br />Τέλος ένα σχόλιο για την κατακλείδα παράγραφο σου η οποία με βρίσκει "φανατικά" σύμφωνο. Μήπως όμως αυτό το γεγονός δεν "βολεύει" και αρκετούς αφού είναι πολύ εύκολο να δικαιολογούν την προσωπική τους ανεπάρκεια και έλλειψη θέλησης για προσπάθεια με την χαμένη γνώση των βιβλίων ενώ δεν προσπαθούν τίποτα με πράξεις στο επίπεδο της "ζώσης φιλοσοφίας" που αναφέρεις; Ίσα ίσα που με αυτό το κείμενο πολλοί από αυτούς θα σε "κατηγορούσαν" για πολλαπλές επιρροές από την ανατολή και τον σχετικά σύγχρονο μυστικισμό.<br />Το έχουμε πει βέβαια πολλές φορές αλλά η απόσταση μεταξύ του διαβάζω κάτι και έχω μια πληροφορία και του πράττω συμφώνα με κάτι ( ζώσα φιλοσοφία ) είναι τεράστια και στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν "περπατιέται".Πανδιωνhttps://www.blogger.com/profile/07232921372519494187noreply@blogger.com