tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post1051205680580037946..comments2023-10-12T16:18:14.419+03:00Comments on ΟΡΦΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ: ΤΟ ΖΕΥΓΟΣ ΑΘΗΝΑΣ-ΗΦΑΙΣΤΟΥUnknownnoreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-83911722514913780062009-09-26T01:27:50.422+03:002009-09-26T01:27:50.422+03:00( συνέχεια από το προηγούμενο )
Αναφέρεσαι ότι α...( συνέχεια από το προηγούμενο )<br /><br />Αναφέρεσαι ότι ανήκει « σεβασμός όσων προηγήθηκαν και μόχθησαν για να ανοίξουν έναν Κοινό Ελληνικό Δρόμο».<br /><br />Θα συμφωνήσω μαζί σου για αυτό και σε διαβεβαιώ ότι δεν αναφέρομαι σε αυτούς που πρωτοάνοιξαν αυτόν τον δρόμο. <br /><br />Αλλωστε, στα τέλη του 19ου αιώνα, σε εποχές δύσκολες, κάποιος με ελάχιστη μόρφωση, λόγω της μεγάλης αγάπης του για την Ελληνική παράδοση, διατύπωσε κάποιες θέσεις οι οποίες αποδεικνύονται τελικά ότι δεν είναι σωστές. <br /><br />Λόγω της έλλειψης αρκετών κειμένων και αδυναμίας πρόσβασης σε διάφορες πηγές ( κειμενικές, αρχαιολογικές, επιγραφικές) κάποιοι που τον ακολούθησαν, βασιζόμενοι στα λεγόμενα του, ανέπτυξαν περαιτέρω τις θέσεις αυτές. <br /><br />Είναι προφανές ότι ούτε αυτοί πρέπει να κατακριθούν, μιας και τα κίνητρα τους ήταν ευγενή και όντως μπορούμε να πούμε ότι άνοιξαν τον Ελληνικό δρόμο.<br />(υποθέτω ότι έχει γίνει αντιληπτό για ποιούς μιλάω )<br /><br />Ομως, η εποχή που διανύουμε μας δίνει την δυνατότητα πλέον να έχουμε πρόσβαση στο σύνολο της διαθωσείσας Ελληνικής Γραμματείας, υπάρχει απειρία εγκρίτων βιβλίων και άρθρων ( δυστυχώς κυρίως ξενογλώσσων ), ώστε πλέον δεν υπάρχει οποιαδήποτε δικαιολογία, άτομα που διαθέτουν μόρφωση και δυνατότητα μελέτης της Ελληνικής Παράδοσης, να συνεχίζουν να υποστηρίζουν θέσεις ανυπόστατες, αρνούμενοι δε να τις τεκμηριώσουν παρότι προκαλούνται να το κάνουν.<br /><br />Είτε λοιπόν, έχουν προσκολληθεί άκριτα στις θέσεις αυτές, οπότε πλέον έχουν εκτεθεί και οποιαδήποτε μεταστροφή τους θα κλονίσει το «κύρος» τους, ή το κάνουν αυτό βάσει σχεδίου. <br /><br />Εύχομαι ειλικρινά η απάντηση να είναι το πρώτο και ελπίζω κάποια στιγμή, για το καλό του Ελληνισμού, να ενσκήψουν στα Ελληνικά κείμενα, και αν όντως μπορούν να δουν σε αυτά τις θέσεις που υποστηρίζουν τώρα, να τις κάνουν κτήμα όλων μας και να μην τις κρατούν κρυμμένες για κάποιους ευνοημένους ακολούθους τους!<br /><br />Δεν νομίζεις λοιπόν ότι αρμόζει και σεβασμός απέναντι στους προγόνους, ώστε να διακινήσουμε σωστά τις θέσεις τους και να ενισχύσουμε την ορθή Ελληνική στάση ;<br /><br />Ετσι λοιπόν, για να μην πάρουμε κάποιους στο λαιμό μας όπως πολύ σωστά είπες, πρέπει ότι λέμε να το τεκμηριώνουμε και να μην βάζουμε ταμπέλλες ( συγκεκριμένα στην περίπτωση μας Ορφικοπυθαγόρειες ) σε προσωπικές θέσεις, για να μην καταλήξουμε στο φαινόμενο των αιρέσεων, το οποίο σε κάποιους άλλους ανθεί.<br /><br />Φιλικά,<br /><br />ΕμπεδότιμοςΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-13396733502668200482009-09-26T01:25:37.766+03:002009-09-26T01:25:37.766+03:00(συνέχεια από το προηγούμενο )
Επειδή όπως σου εί...(συνέχεια από το προηγούμενο )<br /><br />Επειδή όπως σου είπα, τους κύκλους αυτούς τους γνωρίζω «εκ των έσω», γνωρίζω – όπως γνωρίζεις και εσύ υποθέτω – ότι ΤΙΠΟΤΑ από αυτά που ισχυρίζονται δεν τεκμηριώνεται από την Ελληνική Παράδοση ( κειμενική, αρχαιολογική, επιγραφική).<br /><br />Διότι αν τεκμηριώνονται, ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν, να παρατεθούν τεκμήρια να δούμε αν υπάρχει κάπου λάθος και που.<br /><br />Και δεν θα ήταν πρέπον να εστιασθούμε μόνο στο θέμα αυτό των κυριαρχιών που θέτεις, μιας και οι κύκλοι αυτοί πέραν του συγκεκριμένου θέματος, διακινούν και άλλα σοβαρότερα, τα οποία έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις διατυπωθείσες από τους Ελληνες θεολόγους και τους Ελληνες φιλοσόφους θέσεις και ορισμένα εξ αυτών αποτελούν βαρύτατη ύβρη προς τους Ελληνες θεούς.<br /><br />Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι η Ελληνική Θεολογία δεν είναι εύκολη υπόθεση, για αυτό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όπως λες μην πάρουμε κανένα στο λαιμό μας. <br /><br />Ποιός όμως είναι μεγαλύτερος κίνδυνος ; H επίκληση κάποιων γκρίζων προσωπικών απόψεων που δεν τεκμηριώνονται από πουθενά ή η επίκληση τεκμηριωμένων και ξεκάθαρων ( σε πολλά ευαίσθητα σημεία ) θέσεων από την Ελληνική Παράδοση ;<br /><br />Διότι θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να είναι ορθές δύο «αμοιβαίως αποκλειόμενες» θέσεις. <br /><br />Ετσι λοιπόν για παράδειγμα είτε οι θεοί ήταν κάποτε πέτρες και «λόγω εξέλιξης» έφθασαν να γίνουν ανθρώπινες ψυχές και μετά θείες ψυχές, Ολύμπιοι θεοί(!) και συνεχίζουν να εξελίσσονται (πως και προς τα που κανείς δεν ξέρει ) ή είναι αιώνιοι, αγέννητοι, απλοί, αμετάβλητοί, αυτάρκεις και υπερούσιοι όπως ξεκάθαρα καταγράφεται στην Ελληνική Θεολογία. Δεν μπορεί να ισχύουν και τα δύο.<br /><br />Και εφόσον η πρώτη θέση απορρίπεται σαφέστατα από την Ελληνική θεολογία και συνεπώς αποτελεί ύβρη η υιοθέτηση της, διερωτώμαι λοιπόν ποιά θέση είναι η πιο επικίνδυνη ;<br /><br />Μήπως λοιπόν το να αφήσουμε χώρο σε τέτοιες θέσεις πράγματι παίρνουμε ανθρώπους στο λαιμό μας, μιας και διαστρεβλώνουμε τον τρόπο σκέψης τους και τους δίνουμε μια ψευδή εικόνα της πραγματικότητας ; <br /><br />Μου ζητάς να άρω ή και να απαλείψω τους χαρακτηρισμούς που διατύπωσα. <br /><br />Παρότι οι χαρακτηρισμοί αυτοί είναι επιεικείς κατά την γνώμη μου, θα ήμουν πρόθυμος να το κάνω αν οι κύκλοι αυτοί εδήλωναν ότι οι θέσεις που θέτουν δεν είναι Ορφικοπυθαγόρειες και είναι απλώς προσωπικές απόψεις.<br /><br />Διότι όσοι ισχυρίζονται ότι οι θέσεις αυτές είναι Ορφικοπυθαγόρειες, έχουν και την βάσανο να τεκμηριώσουν τα λεγόμενα τους, ή όχι ;<br /><br />Διότι, αν – για την οικονομία της συζήτησης – υποθέσουμε ότι αυτοί έχουν δίκιο, τότε εγώ ( και δι’εμού δηλαδή οι φιλόσοφοι μας, διότι εγώ απλώς καταγράφω θέσεις των Ελλήνων Φιλοσόφων ) παραποιώ τις Ορφικοπυθαγόρειες θέσεις.<br />Αρα λοιπόν, εμμέσως υπονοείς αυτό, άρα… ;<br /><br />( συνέχεια στο επόμενο σχόλιο λόγω περιορισμού στο μέγεθος )ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-17997412380112590072009-09-26T01:21:48.969+03:002009-09-26T01:21:48.969+03:00Αγαπητέ Πυρίσπορε,
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου...Αγαπητέ Πυρίσπορε,<br /><br />Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου γιατί μου δίνεις την ευκαιρία να τοποθετηθώ για το θέμα που θίγεις.<br /><br />Αναφέρεσαι σε κάποιους «οι οποίοι ερεύνησαν πολύ καιρό πριν και εφάρμοσαν και είδαν στην πράξη αυτό που εγώ τώρα, προφανώς εξετάζω θεωρητικά».<br /><br />Νομίζω ότι κατ’αρχήν θα συμφωνήσεις ότι σίγουρα δεν ξέρεις αν αυτό που προσεγγίζω το προσεγγίζω μόνο θεωρητικά ή υπάρχει κάτι άλλο πιο βαθύτερο.<br /><br />Οσον αφορά αυτούς που ερεύνησαν όπως λες το θέμα αυτό, σε ενημερώνω ότι έχω γνωρίσει από κοντά τους σχετικούς κύκλους οι οποίοι διακινούν αυτές τις θέσεις και σε διαβεβαιώ ότι ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ να τεκμηριώσουν τις θέσεις αυτές, όπως και άλλες τις οποίες διακινούν.<br /><br /> Απορώ λοιπόν όταν λες ότι ερεύνησαν το θέμα και κατέληξαν σε αυτές τις διαπιστώσεις. Τι ακριβώς διερεύνησαν ; Τα κείμενα, επιγραφικά ευρήματα, αρχαιολογικά ευρήματα ή τι άλλο ; Διότι η έρευνα προϋποθέτει ότι υπάρχει κάποιο αντικείμενο έρευνας. <br /><br />Γιατί λοιπόν δεν τεκμηριώνουν αυτά τα οποία ισχυρίζονται ; Και το ποιο σημαντικό, γιατί αυτά που ισχυρίζονται είναι τελείως αντίθετα και ασύμβατα με όλα τα κειμενικά, επιγραφικά και αρχαιολογικά ευρήματα ;<br /><br />Δεν μιλάμε για θέματα ερμηνειών κάποιων διφορούμενων κειμένων ή ευρημάτων, που στο κάτω-κάτω της γραφής, θα μπορούσαμε κάλλιστα να θεωρήσουμε ότι είναι θέμα οπτικής και συνεπώς θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι θέμα άποψης.<br /><br />Για το συγκεκριμένο θέμα που έθιξες υπάρχει ξεκάθαρη κειμενική και αρχαιολογική τεκμηρίωση, ενώ για τις υποστηριζόμενες διαφορετικές θέσεις ούτε μια. <br />( Σε διαβεβαιώ ότι προσωπικά έχω πιέσει αφόρητα να μου τεκμηριώσουν τις θέσεις τους, εις μάτην βέβαια. )<br />Απορώ λοιπόν τι σόι έρευνα έκαναν όσοι την έκαναν και δεν εντόπισαν τεκμήρια σαν και αυτά. Και αν τα εντόπισαν, με πιο σκεπτικό τα απέρριψαν ; Αν έχεις απάντηση σε αυτό θα με ενδιέφερε να την μάθω.<br /><br />(λόγω περιορισμών στο μέγεθος, συνεχίζω στο επόμενο σχόλιο )ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣhttps://www.blogger.com/profile/07602955837206825644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-39800943904036374342009-09-25T22:54:56.234+03:002009-09-25T22:54:56.234+03:00Αγαπητέ Εμπεδότιμε,
παρακολουθώ κατά καιρούς τις α...Αγαπητέ Εμπεδότιμε,<br />παρακολουθώ κατά καιρούς τις αναρτήσεις σου και ομολογώ ότι τις βρίσκω ενδιαφέρουσες. Όμως, διαβάζοντας την παρακάτω δήλωση, πραγματικά εξεπλάγην. <br />Γράφεις επί λέξει:<br />"δυστυχώς από κάποιους κύκλους διακινείται μια παραποιημένη αποτύπωση των κυριαρχιών, κατά την οποία η Εστία τοποθετείται στον Ζυγό και ο Ήφαιστος στον Αιγόκερω, ενώ τα αντίστοιχα ζεύγη είναι Ήφαιστος-Εστία και Αθηνά-Ερμής(!), φυσικά χωρίς καμία τεκμηρίωση."<br /><br />Μπορείς να συνεχίσεις την έρευνά σου και να την "τεκμηριώσεις" με τον τον καλύτερο δυνατό τρόπο και ο καθένας -έχοντας γνώση και εμπειρία-ας πεισθεί ή όχι. Δεν είναι ορθό, όμως, να σπιλώνεις με γκρίζους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, κάτι που άλλοι προφανώς ερεύνησαν πολύ καιρό πριν και εφάρμοσαν και είδαν στην πράξη αυτό που εσύθ τώρα, προφανώς, εξετάζεις θεωρητικά... <br />Άλλωστε τι αποκλείει να είναι ορθό και το ένα και το άλλο, απλώς να αναφέρονται σε διαφορετικά επίπεδα προσέγγισης; <br />Τελειώνοντας, νομίζω ότι πρέπει να άρεις ή να απαλείψεις εντελώς αυτούς ή παρόμοιους χαρακτηρισμούς, αν σε ενδιαφέρει η αλήθεια τής έρευνάς σου και ο σεβασμός όσων προηγήθηκαν και μόχθησαν για να ανοίξουν έναν Κοινό Ελληνικό Δρόμο... Η προσέγγιση της Ελληνικής Θεολογίας δεν είναι εύκολη υπόθεση και απαιτούνται ικανότητες "Δηλίου Κολυμβητού" για να τα βγάλει κανείς πέρα ώστε να μη "πνιγεί" ο ίδιος μέσα σε κάποιο είδος οίησης και, φυσικά, να μην "πάρει άλλους στο λαιμό του"! <br /><br />Φιλικά<br /><br />ΠυρίσποροςΠΥΡίΣΠΟΡΟΣhttps://www.blogger.com/profile/14977999893570315542noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7709388592307547259.post-10268704321872909372009-09-21T18:29:05.965+03:002009-09-21T18:29:05.965+03:00Και ο Πυανεψιών εφέτος συνέπεσε με την ισημερία.
Σ...Και ο Πυανεψιών εφέτος συνέπεσε με την ισημερία.<br />Σε 5+ ημέρες πυανέψια, οσχοφόρια, Θήσεια κτλ<br /><br />Να 'μαστε καλά και περιμένω την ανάλυση σου για Εστία-Ερμή ( ακινησία-κίνηση, κέντρο-περιφέρεια κτλ )Πανδιωνhttps://www.blogger.com/profile/07232921372519494187noreply@blogger.com