Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2009

ΑΣ ΓΕΜΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΦΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Καθώς πλησιάζει το νέον Ετος, όλοι, λίγο ως πολύ, κάνουμε κάποιο προγραμματισμό για την νέα χρονιά

Ανάλογα με τις υποχρεώσεις και τα ενδιαφέροντα μας κανουμε έναν απολογισμό της χρονιάς που φεύγει, βάζουμε κάποιους στόχους και ευχόμαστε να είμαστε ικανοί να τους πετύχουμε την χρονιά που έρχεται.

Ανάμεσα λοιπόν στους στόχους που θα βάλουμε, ας προσθέσουμε και έναν άλλο ακόμη, να «υιοθετήσουμε» για την ερχόμενη χρονιά κάποιον Φιλόσοφο μας και να μελετήσουμε τα κείμενα του.

Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι έχουμε πολλούς και θα βρεθούμε σε δίλημμα. Ας διαλέξουμε όμως έναν.

Σύντομα θα συνειδητοποιήσουμε ότι θα αλλάξει ο τρόπος σκέψης μας, θα αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα διαφορετικά από ότι τώρα, θα προσέχουμε πράγματα που μέχρι σήμερα περνούσαν απαρατηρητα, η ζωή μας θα αποκτήσει άλλο νόημα.

Με άλλα λόγια θα συμμετέχουμε στο Σύμπαν ενεργά και θα νοιώθουμε μέσα μας την δύναμη αλλά και την ευθύνη του να ειμαστε «Πολίτες τους Σύμπαντος» και θα αντιληφθούμε ότι τελικός προορισμός μας είναι να συνδιοικήσουμε τον κόσμο ζώντας με τους θεούς.

Είναι αλήθεια ότι για διαφόρους λόγους πολλά από τα κείμενα μας έχουν χαθεί, αλλά τα εναπομείναντα ειναι τόσα που δεν φτάνει μια ζωή για να τα μελετήσουμε.

Μας λένε ότι τα κείμενα μας έχουν χαθεί και έχει χαθεί έτσι σημαντικό κομμάτι της πατρογονικής μας γνώσης και προσπαθουν να μας πείσουν έτσι ότι ματαιοπονούμε, όσοι επαναπροσεγγίζουμε την κληρονομιά μας, ευελπιστώντας έτσι ότι θα συνεχίσουμε να ζούμε μέσα στην μιζέρια, την κακομοιριά και την υποταγή συνειδήσεων.

Και για όσους κατορθώνουν και ξεφεύγουν από το μαντρί, αναλαμβάνουν οι αυτόκλητοι «μυσταγωγοί», οι οποίοι υποσχόμενοι μυήσεις και αποκαλύψεις κάποιων δήθεν «δασκάλων» και «μυημένων», περιφέρονται προς άγραν αφελών.

Ούτε λόγος βέβαια τεκμηρίωσης των «διδασκαλιών» τους, απλώς χρησιμοποιώντας επιλεκτικά αποσπάσματα, προσπαθούν να πείσουν ότι αυτοί μόνο κατέχουν την μυστηριακή γνώση και διαστρεβλώνουν την σκέψη των Ελλήνων ώστε να μην μπορούν μονοι τους να μελετήσουν τα κείμενα της παράδοσης τους.

Ας τους αγνοήσουμε λοιπόν και ας μελετήσουμε μόνοι μας τα κείμενα μας, τα κείμενα θα αρχίσουν να μιλούν μέσα μας, μιας και τα πάντα βρίσκονται μέσα μας, εναπόκειται σε εμάς να τα ξυπνήσουμε.

Και όταν θα αρχίσουν τα μικρά φωτάκια της ψυχής μας να ανάβουν και θα βλέπουμε και άλλα φωτάκια άλλων τριγύρω μας να ανάβουν , το φως θα δυναμώνει και κάποια στιγμή θα γίνει εκτυφλωτικό.

Και τότε θα συνειδητοποιήσουμε ότι αυτά που θεωρούμε προβλήματα δεν θα υπάρχουν πια, μιας και από μόνα τους θα έχουν εξαφανιστεί.

Μόνη μας ελπίδα και ασπίδα λοιπόν είναι τα κείμενα των προγόνων μας.

Εύχομαι σε όλους Καλή Χρονιά με υγεία και ευτυχία , τόσο προσωπική όσο και οικογενειακή και ας προσπαθήσουμε την χρονιά που έρχεται να φωτίσουμε περισσότερο την ψυχή μας και την πατριδα μας με φως, Φως Ελληνικό, και είθε του χρονου τέτοια μέρα στον απολογισμό μας, να συνειδητοποιήσουμε ότι κάτι καταφέραμε, κάτι φωτεινότερο.


Εμπεδότιμος

Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2009

ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ- ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ

Στην ψυχή αναλογούν οι αποδείξεις, διότι η ψυχή τις προβάλλει, στον δε νου αντιστοιχεί το πρόβλημα γύρω από το οποίο προβάλλονται οι αποδείξεις μοιάζοντας με την περιφέρεια ενός κύκλου.

Όπως ο νους είναι αδιαίρετος μπορεί να νοηθεί σαν το κέντρο ενός κύκλου, γύρω από το οποιο σαν περιφέρεια διατάσσονται τα διανοήματα που περιελίσσονται γύρω από το κέντρο.

Κατά τον ίδιο τρόπο και για το πρόβλημα, διατάσσονται με την μορφή περιφέρειας γύρω από αυτό οι αποδείξεις που προσπαθούν να συλλάβουν το αντικείμενο του προβλήματος.

Ανώνυμα Προλεγόμενα στην Πλατωνική Φιλοσοφία 17..30-39

Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2009

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΑΝΙΚΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ - Dies natali soli invicti - Δευτέρα 21.12.2009 19:47 ώρα Ελλάδος

ΕΥΧΕΣ για την γενέθλια ημέρα του ανίκητου Ηλίου!

Φίλες και Φίλοι,

Πλησιάζουμε στο Χειμερινό Ηλιοστάσιο, το οποίο αποτελεί σημαντικότατη φυσική εορτή που εορτάζεται από τα πανάρχαια χρόνια από όλες τις παραδόσεις στον πλανήτη μας.

Στο Χειμερινό Ηλιοστάσιο, το οποίο συμπίπτει με τον συμβατικό Αιγόκερω, ο ήλιος ολοκληρώνει την περιφορά του πάνω στην εκλειπτική με ταυτόχρονη μείωση της διάρκειας της ημέρας στο ελάχιστο και, αφού παραμείνει φαινομενικά ακίνητος για τρεις ημέρες, ξαναρχίζει την περιφορά του, αναγενόμενος έτσι και αυξάνοντας την διάρκεια της ημέρας με αποκορύφωμα το Θερινό Ηλιοστάσιο όπου η ημέρα αποκτά την μεγίστη διάρκεια της.

(Λέγω δε συμβατικό Αιγόκερω, διότι λόγω της μετάπτωσης των ισημεριών, ο αστερισμός που βρίσκεται στο ζώδιο του Χειμερινού Ηλιοστασίου είναι ο Τοξότης που πολύ σύντομα θα δώσει την θέση του στον Σκορπιό)

Πίσω όμως από την φυσική ερμηνεία του Χειμερινού Ηλιοστασίου, κρύβεται μια σημαντικότατη μυστηριακή πραγματικότητα, η οποία δένει κάθε έναν από εμάς με την εστία του, με την πηγή από την οποία προήλθαμε, με τον σκοπό του ταξιδιού μας στον κόσμο της γέννησης και με τον τελικό προορισμό μας που είναι φυσικά η εστία μας.

Οι πρόγονοι μας πολύ έξυπνα αποτύπωσαν κρυφίως την μυστηριακή αυτή πραγματικότητα στα κείμενα μας, έδωσαν δε την κυριαρχία του ζωδίου του Χειμερινού Ηλιοστασίου – που συμβατικά είναι ο Αιγόκερω - στην θεά Εστία και ώρισαν ότι όλες οι τελετές πρέπει να αρχίζουν και να τελειώνουν υμνώντας την θεά Εστία.

Όπως λοιπόν ο Ήλιος ξεκινά από το ζώδιο του Χειμερινού Ηλιοστασίου και περιφέρεται πάνω στην εκλειπτική για να επανέλθει στο σημείο από το οποίο ξεκίνησε, έτσι και η ψυχή μας ξεκινώντας από την εστία της, περιφέρεται στον κόσμο της γέννησης με τελικό προορισμό την επιστροφή της εκεί, που σε φυσικό επίπεδο δένει με τον αστερισμό του Χειμερινού Ηλιοστασίου .

Ειδικά στην εποχή μας, η κατάσταση του ουρανού που απεικονίζεται πίσω από τον συμβατικό Αιγόκερω πλησιάζει να απεικονίσει πλήρως την μυστηριακή πραγματικότητα, όπως καταγράφεται μέσα από τα κείμενα μας!

Για αυτό και οι θρησκεύοντες κατά τα πάτρια, πρέπει να συνειδητοποιούν κάθε φορά που αρχίζουν και τελειώνουν τις ιεροπραξίες τους με την θεά Εστία, ότι ουσιαστικά αναφέρονται στην σύνδεση της ψυχής τους με την εστία τους.

Ας αφιερώσουμε λοιπόν ο καθένας μας, λίγα λεπτά από τον χρόνο του την Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου στις 19:47 ώρα Ελλάδος , που αστρονομικά ο Ήλιος εισέρχεται στον συμβατικό Αιγόκερω, διαλογιζόμενοι πάνω στο συγκλονιστικό αυτό γεγονός.

«Εστία, οίκε θεών μακάρων, θνητών στήριγμα κραταιόν»

‘Ερρωσθε και ευδαιμονείτε.

- - - - - - - - -

SEASON’s GREETINGS for the birthday of the invincible Sun!

Dear Friends,

We are approaching in a few days the Winter Solstice, which is a very important natural phenomenon which is celebrated since the beginning of time by all traditions on our planet.

In Winter Solstice, which coincides with the conventional Capricorn, the sun completes its revolution along the ecliptic diminishing thus the duration of the daytime to its minimum and, by staying phenomenically immobile for three days, restarts its revolution, being revived thus, and increases the duration of the daytime which will reach its peak in the Summer Solstice, when daytime gets its longest duration.

( I say conventional Capricorn because, due to equinox procession the actual constellation behind the sign of the Winter Solstice is Saggitarius which soon will give its place to Scoprio)

Behind this natural description of the Winter Solstice there is a very important mystical reality which links each one of us to his/her source, deals with the scope of our journey into the realm of genesis and reveals our final destination which is naturally the return to our source.

Our ancestors very intelligently hid this mystical reality in our texts, assigned goddess Hestia as the ruler of the Winter Solstice sign – which conventionally is Capricorn – and declared that our prayers and rituals should begin and end by honoring this goddess.

Hence, as the Sun, begins its journey from the sign of the Winter Solstice and moves along the ecliptic so that it will finally return to its starting point, our soul leaving its source, travels into the realm of genesis having as a destination its return there, which in physical terms is associated to the sign of the Winter Solstice.

Specially in our era, the status of the sky which is behind the conventional Capricorn progressively is going to represent fully the mystical reality as it is recorded in our texts!

That’s why the worshippers who follow the Hellenic tradition, should realize that each time they begin and end their rituals by honoring goddess Hestia, they actually refer to the connection of their souls to its source.

Let us devote, each one of us, a few moments of our time, next Monday the 21st of December at 17:47 Greenwich time-the time that astronomically the sun enters the sign of the conventional Capricorn- by meditating on this soul-stirring fact.

«Hestia, dwelling place of the blessed Gods, Stable basis of the mortals”
(Orphic Hymn of Hestia)

May the gods be with you.

Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2009

ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ- Ο ΤΡΟΠΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ

Ο τρόπος της αποτύπωσης του διαλόγου αναλογεί με την φύση.

Διακρίνεται σε υφηγηματικό, ζητηματικό ή μικτό.

Ο τρόπος είναι υφηγηματικός όταν ο Πλάτων παρουσιάζει την διδασκαλία του χωρίς να υποβάλλει τα λεγόμενα του σε κάποια απόδειξη ή έρευνα και την χρησιμοποιεί για διδασκαλία και πράξη για απόδειξη του ψεύδους, ασχολείται δε με γεγονότα και πράγματα.

Ο τρόπος είναι ζητηματικός όταν ο Πλάτων αναζητεί κάτι και χρησιμοποιείται για εξάσκηση και αγώνα για έλεγχο του ψεύδους, ασχολείται δε με πρόσωπα.

Ο τρόπος είναι μικτός όταν αποτελείται από τα δύο προηγούμενα.

Κάθε δε ένας από αυτούς διακρίνεται σε δυο υποκατηγορίες.

Ο μεν υφηγηματικός τρόπος διακρίνεται σε θεωρητικό και πολιτικό, ο δε ζητηματικός τρόπος διακρίνεται σε αγωνιστικό και γυμναστικό.

Χρησιμοποιεί τον θεωρητικό υφηγηματικό τρόπο στους θεολογικούς διαλόγους και τον πολιτικό υφηγηματικό στην Πολιτεία.
Ο Πρόκλος τοποθετεί την Πολιτεία στον μικτό τύπο αποτύπωσης.

Ο ζητηματικός διακρίνεται στον γυμναστικό που αποσκοπεί στην εξάσκηση του μυαλού και ο αγωνιστικός που αποβλέπει στον επιτυχή ανταγωνισμό στις συζητήσεις.

Ο γυμναστικός διακρίνεται σε εκείνον που συγγενεύει με την μαντική τέχνη και σε έναν δοκιμαστικό τύπο.

Ο αγωνιστικός διακρίνεται σε τύπο που εγείρει κριτικές αντιρρήσεις και σε τύπο που ανατρέπει ουσιώδεις θέσεις.

Ανώνυμα Προλεγόμενα στην Πλατωνική Φιλοσοφία 17.19-29, Διογένης Λαέρτιος III 49, Πρόκλος - Σχόλια στην Πολιτεία Α 15.19-23

--------

"ενθάδε δε γνωστέον τοσούτον περί των ανωτάτων χαρακτήρων, ότι δύο όντων, υφηγητικού και ζητητικού, ο μεν υφηγητικός ήρμοσται προς διδασκαλίαν και πράξιν και απόδειξιν του αληθούς, ο δε ζητητικός προς γυμνασίαν και αγώνα και έλεγχον του ψεύδους. και ότι ο μεν υφηγητικός των πραγμάτων στοχάζεται, ο δε ζητητικός των προσώπων"

Αλβίνος - Εισαγωγή 3